میوه‌ های عجیبی که انگار از سیاره دیگری آمده اند

مینا رهبری | سه شنبه, ۲۱ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۰۷:۴۵

در سراسر جهان میوه‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام با توجه به ویژگی‌های اقلیمی، در مناطق خاصی رشد می‌کنند. اما برخی از میوه‌ها علاوه بر کمیاب بود، از شکل، طعم و ویژگی‌های عجیب و منحصر به فردی برخوردارند. با کجارو همراه باشید تا برخی از این میوه‌های عجیب را به شما معرفی کنیم.

مقالات مرتبط:

آیا تا به حال توت‌فرنگی خورده‌اید که طعم آناناس بدهد؟ یا میوه‌ای که طعم ترش آن تبدیل به مزه شیرین شود؟ این میوه‌های عجیب را که متعلق به سرتاسر دنیا هستند، امتحان کنید:

۱. سیب دارچینی

میوه های عجیب سیب دارچینی

گوشته‌ی سیب دارچینی که در مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی و مرکزی و کارائیب رشد می‌کند، شیرین و خامه مانند است. این میوه به طور عجیبی شکل و مزه‌ی کاستارد را دارد.

۲. میوه‌ی اژدها

میوه های عجیب میوه اژدها

میوه‌ی اژدها یا پیتایا؛ میوه‌ی بومی مکزیک است. اما در حال حاضر در بیشتر مناطق جنوب شرقی آسیا نیز رشد می‌کند. این میوه شکل بسیار عجیبی دارد اما بسیار خوش طعم است، مانند طعم کیوی رسیده. جالب است بدانید که این میوه یک ملین قوی است.

۳. دورین

میوه های عجیب دورین

مردم جنوب شرق آسیا دورین را «پادشاه میوه‌ها» می‌دانند. این میوه، پوسته‌ای خاردار دارد که نمی‌تواند  از درز کردن بوی قوی میوه به خارج از پوسته جلوگیری کند. بسیاری از مردم می‌گویند که مزه‌ی این میوه را نمی‌توان در مقایسه با چیزهای دیگری توصیف کرد. اما آن‌ها مطمئن هستند که شما هم عاشق آن خواهید شد و هم از آن متنفر می‌شوید.

۴. میوه‌ی معجزه

میوه های عجیب میوه معجزه

این میوه، نوعی توت است که متعلق به غرب آفریقاست و یک خاصیت بسیار عجیب دارد. کمی از این میوه بخورید سپس یک چیز ترش بخورید. خواهید دید که مزه‌ی ترش آن تبدیل به شیرینی خواهد شد! بله درست است، شما می‌توانید کمی میوه‌ی معجزه بخورید و سپس یک لیمو ترش شیرین گاز بزنید.

۵. میوه‌ی ستاره

میوه های عجیب میوه ستاره

کارامبولا که به «میوه‌ی ستاره» شهرت دارد، در فیلیپین و اندونزی رشد می‌کند. انواع کوچک‌تر این میوه ترش و میوه‌های بزرگ‌تر شیرین هستند. شما می‌توانید این میوه را درسته بخورید یا از آن مربا درست کنید.

۶. چری مویا

میوه های عجیب چوری مویا

این‌ها کنگر فرنگی نیستند. این میوه‌ها «چری مویا» نام دارند و در رشته کوه‌های آند رشد می‌کنند، هرچند امروزه در جنوب شرقی آسیا نیز تولید می‌شوند. «مارک تواین» گوشته‌ی نرم سفید این میوه را «خوشمزه‌ترین میوه‌ی شناخته شده برای بشر» توصیف می‌کند. ظاهرا این میوه مزه‌ی آدامس‌ می‌دهد!

۷. مژکی 

میوه های عجیب مژکی

«مژکی» میوه‌ی محلی اندونزی و مالزی است. برای این که به میوه‌ی شیرین آن برسید که شبیه انگور است، باید پوسته‌ی بیرونی مودار و عجیب آن را بشکافید.

۸. کیوانو

میوه های عجیب کیوانو خربزه شاخدار

کیوانو که به (خربزه‌ی شا‌خ‌دار آفریقایی) معروف است، بافتی شبیه خیار و مزه‌ی ترش دارد. این میوه یک محصول خوب برای توسعه‌ی کشاورزی در آفریقا محسوب می‌شود.

۹. سالاک

میوه های عجیب سالاک

این میوه‌ی پوست ماری از میوه‌های بومی بالی و جاوا است و درون آن پرگوشت، نرم و آبدار است که طعم‌ آن متنوع است، از طعم کاملا شیرین گرفته تا مزه‌ی اسیدی دارد.

۱۰. دست بودا

میوه های عجیب دست بودا

باور کنید یا نکنید، این میوه جز مرکبات محسوب می‌شود که عطر و طعمی شبیه لیمو دارد. شکل این میوه بسیار عجیب و غریب است اما پوست این میوه‌ی چینی چاشنی بسیار خوبی برای طعم‌دار کردن غذا است.

۱۱. موز صورتی

میوه های عجیب موز صورتی

Musa Velutina گونه‌ی کوچک صورتی از موز است که اغلب به خاطر زیبایی پرورش می‌دهند. میوه‌ی موز صورتی بافتی کاملا کرک مانند و عجیب دارد اما می‌گویند مزه‌ی آن فوق العاده است!

۱۲. توت فرنگی آناناسی

توت فرنگی آناناسی را می‌توان یک توت فرنگی نگاره گر نامید. این میوه بافتی سفید رنگ دانه‌های قرمزی دارد و با وجود این که از انواع مختلف توت فرنگی محسوب می‌شود، به طور شگفت آوری مزه‌ی آناناس می‌دهد.

میوه های عجیب توت فرنگی آناناسی

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه