راهنمای سفر به سیم ریپ

سیم ریپ یکی از مقاصد گردشگری جذاب در کامبوج به شمار می‌آید. این شهر میزبان بناهای تاریخی مشهوری است که بازدید از آن‌ها بسیاری از گردشگران را از سراسر جهان به این منطقه می‌کشاند. با راهنمای سفر به سیم ریپ، با کجارو همراه باشید.

با سیم ریپ بیشتر آشنا شوید:

درباره سیم ریپ

اطلاعات ضروری سیم ریپ

آب و هوای سیم ریپ

بهترین زمان سفر به سیم ریپ

هزینه‌ های سفر به سیم ریپ

جاهای دیدنی سیم ریپ

درباره سیم ریپ

معابد مشهور سیم ریپ

عکس از unsplash (عکاس: binh dang nam)

سیم ریپ شهری در کامبوج است که دروازه‌ منطقه‌ آنگکور به شمار می‌رود. این شهر در سمت شمال شرقی دریاچه‌ زیبای تانل قرار دارد. این منطقه، شهری کوچک و روستایی باقی مانده و سبک معماری چینی و استعماری فرانسوی در آن به چشم می‌خورد. سیم ریپ امروزه مقصد توریستی محبوبی محسوب می‌شود. 

شاید به‌دلیل کوچکی و نزدیکی سیم ریپ به آنگور وات فکر کنید که با شهری نه چندان جالب با ظاهری ترسناک روبه‌رو هستید، اما این شهر به واقع مقصدی دوست داشتنی است که بازدید از آن تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان رقم می‌زند. سیم ریپ شهر ارزانی است، بنابراین می‌توانید با کمترین هزینه از سفر لذت ببرید. مطلب پیش رو برای سفری ۳ روزه به سیم ریپ تهیه شده است.

اطلاعات ضروری سیم ریپ

بناهای تاریخی در سیم ریپ

عکس از unsplash (عکاس: Peter Borter)

اختلاف ساعت با تهران: ۴:۳۰-

زبان رسمی: خمر

واحد پول: ریل (KHR)

نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز (دوشاخه نوع A,B,C)

شماره پلیس گردشگری: 012 402 424; 012 969 991; 012 838 768

جهت رانندگی: راست

فرودگاه: فرودگاه بین المللی سیم ریپ (REP)

آب و هوای سیم ریپ

سازه‌های تاریخی در آنگکور وات سیم ریپ

عکس از unsplash (عکاس: Alexander Kaunas)

سیم ریپ الگوی آب و هوایی گرمسیری مرسومی با روزهای گرم در تمام طول سال دارد. بهترین زمان برای سفر به این شهر از اواسط نوامبر تا فوریه است، که البته در این مدت جمعیت زیادی هم در سیم ریپ و اطراف آن مشاهده می‌شود. بالا رفتن دمای هوا از مارس شروع و تا ماه مه به طول می‌انجامد. در این روزها گاهی دمای هوا آزاردهنده می‌شود. در فصول بارانی معمولا بارش شدید باران در اغلب روزها حدود یک ساعت طول می‌کشد، البته اگر بد شانس باشید ممکن است چند ساعتی به این زمان اضافه شود. متاسفاه سرپناه‌های خوبی در  معابد آنگکور وات وجود ندارد، بنابراین سفر شما در فصل‌های بارانی توصیه نمی‌شود.

بهترین زمان سفر به سیم ریپ

بخش‌های مختلف آنگکور وات در سیم ریپ

عکس از unsplash (عکاس: James Dickson)

هتل‌ها و هاستل‌ها در سیم ریپ نسبت به دیگر نقاط آسیا از نظر قیمت و کیفیت تفاوت زیادی دارد. هاستل‌هایی که تخت‌ها را در فضای باز قرار داده‌اند، حدود ۱ دلار قیمت دارند و ارزان‌ترین هتل‌ های سیم ریپ را می‌توان در محدوده‌ ۲۰ دلار پیدا کرد. در همان حال، تفرجگاه‌ها و هتل‌های لوکس ۵ ستاره در بیرون از مرکز شهر واقع شده‌اند. قیمت‌ها از ماه نوامبر تا فوریه در بالاترین حد خود قرار دارند، با این وجود هتل‌های سطح پایین  افزایش قیمت کمی را تجربه می‌کنند. اگر در طول فصل پر گردشگر به این شهر سفر کردید، بهتر است از قبل اتاق رزرو کنید تا در بدو ورود به مشکلی بر نخورید. در فصل‌های کم گردشگر اما مشکلی نخواهید داشت و می‌توانید در لحظه‌ ورود با قیمتی مناسب جا رزرو کنید.

هزینه‌ های سفر به سیم ریپ

هزینه هاستل (خوابگاه)

Onederz Siem Reap سیم ریپ

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

برای اقامت در اتاق‌های خوابگاهی باید به‌ازای هر شب هزینه‌ای حدود ۱ تا ۱۰  دلار بپردازید. برای اقامت در اتاق‌های خصوصی هم بین ۹ تا ۱۷ دلار از شما مطالبه می‌کنند.

هزینه اقامت در هتل

Le Tigre Hotel سیم ریپ

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

همان طور که پیش‌تر گفتیم، هتل‌ها در سیم ریپ قیمت‌های بسیار متنوعی دارند. از هتل‌های ارزان تا تفرجگاه‌های لوکس را می‌توان در این شهر پیدا کرد. میانگین قیمت انواع هتل به شرح زیر است:

۱ ستاره         ۶ تا ۱۵ دلار

۲ ستاره         ۷ تا ۶۰ دلار

۳ ستاره         ۱۴ تا ۸۴ دلار

۴ ستاره         ۲۷ تا ۱۵۴ دلار

۵ ستاره          ۵۳ تا ۲۵۱ دلار 

متوسط قیمت مواد غذایی

غذاهای ارزان در سیم ریپ

عکس از وب‌سایت cookly.me (عکاس: نامشخص)

غذا و نوشیدنی در سیم ریپ کاملا ارزان و تقریبا با کیفیت است. بنابراین از این نظر با مشکل چندانی روبه‌رو نخواهید شد.

هزینه صبحانه مقرون به‌صرفه: برخی از هتل‌ها به‌همراه اجاره اتاق وعده‌ صبحانه را هم به‌صورت رایگان ارائه می‌دهند، در غیر این صورت مکان های ارزانی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها غذایی مناسب را میل کنید. (۱.۵۰ تا ۳ دلار)

هزینه ناهار مقرون به‌صرفه:  هم غذاهای غربی و هم غذاهای محلی گزینه‌ خوبی برای ناهار محسوب می‌شوند. (۲.۵۰ تا ۴ دلار)

هزینه شام مقرون به‌صرفه: غذاهای محلی از برگرها و پیتزاها سبک‌تر و ارزان‌تر هستند، پس می‌توانید برای شام روی آن‌ها حساب باز کنید. (۳.۵۰ تا ۶ دلار)

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقه‌مند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به‌ترتیب حدود ۵۴ و ۳۲ دلار تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم‌مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ بیشتری بپردازید.

هزینه‌ حمل و نقل عمومی

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر

۷ دلار

موتوداپ از فرودگاه تا مرکز شهر

۲ دلار

بلیط یک‌روزه توک-توک تا آنگکور وات

۱۵ دلار

بلیط شبانه توک-توک تا معبد آنگکور وات

۵ دلار

هر ۳ کیلومتر جابه‌جایی توسط توک-توک در سیم ریپ

۱ تا ۲ دلار

توصیه هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

توک‌توک‌های سیم ریپ

عکس از unsplash (عکاس: Norbert Braun)

دوچرخه اجاره کنید

اجاره‌ دوچرخه در این شهر به‌ازای هر روز حدود ۵ دلار هزینه دارد. یادتان باشد اغلب خیابان‌ها به چاله‌های کوچکی از آب  تبدیل شده‌اند.

برای چند روز یک راننده توک-توک استخدام کنید

استخدام یک راننده‌ توک-توک (نوعی وسیله‌ نقلیه‌ موتوری) از لحظه‌ وارد شدن به فرودگاه برای چند روز می‌تواند تا حدودی موجب کاهش هزینه‌ها شود. به‌خصوص اگر می‌خواهید از آنگکور وات دیدن کنید.

جاهای دیدنی سیم ریپ

آنگکور وات (Angkor Wat)

آنگکور وات

سفر به سیم ریپ بدون بازدید از آنگکور وات به‌هیچ‌وجه تکمیل نخواهد شد. آنگکور وات مجموعه‌ معابدی است که در اوایل قرن دوازدهم میلادی برای شاه سوریاوارمان ساخته شده‌اند. این پرستشگاه ابتدا معبد هندو بود اما بعدها با رواج یافتن آیین بودا به نیایشگاهی بودایی تبدیل گشت. این مجموعه معبد نمادین به‌طور رسمی بزرگ‌ترین بنای مذهبی جهان به شمار می‌رود که روح معماری خمری در آن موج می‌زند. روح معنوی که در این مکان حاکم است، شما را مبهوت خود می‌کند. آنگکور وات امروزه اصلی‌ترین جاذبه‌ گردشگری کامبوج و یکی از بهترین‌های جهان محسوب می‌شود که نباید بازدید از آن را از دست بدهید. برای بازدید از آن همین بس که میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود.  طوری برنامه‌ ریزی داشته باشید که دست‌کم یک نیم روز کامل را در اینجا سپری کنید.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، مشتاقان تاریخ، عاشقان طبیعت، عاشقان معماری و هنر

نکته‌ها:

اگر از جمعیت زیاد فراری هستید، بهتر است هنگام طلوع یا غروب آفتاب از این مکان دیدن کنید، هم اینکه جمعیت زیاد مزاحم شما نخواهد بود هم اینکه به‌خوبی با انرژی معابد ارتباط برقرار خواهید کرد.

تا پراهم (Ta Prohm)

تا پراهم

تا پراهم که معمولا از آن به‌عنوان معبد توم ریدر هم یاد می‌کنند، نسبت به تمام معابد آنگکور از محبوبیت بیشتری برخوردار است و گردشگران زیادتری را هم به خود جذب می‌کند. این معبد در حقیقت تاکنون از دسترس باستان‌شناسان دور مانده و تقریبا با طبیعت درهم آمیخته است که همین موضوع یکی از جذابیت‌های اصلی آن به شمار می‌رود.  معبد مذکور یادآور خوبی از قدرت آشوبگرانه‌ طبیعت است که با وجود ظهور و سقوط امپراتوری‌ها و بی اعتنا به نمایش تاریخ بشر راهش را به درون این ساختار باشکوه سنگی پیدا کرده است.

مناسب برای: مشتاقان تاریخ، عاشقان طبیعت، عاشقان معماری و هنر، سفرهای ماجراجویانه

نکته‌ها:

این معبد تقریبا همیشه مملو از جمعیت مشتاقی است که به اینجا هجوم می‌آورند. همچنین گفته می‌شود که اوج زیبایی آن در هنگام صبح است.

معبد بایون (Bayon Temple)

معبد بایون

بایون معبدی قرن دوازدهمی است که یکی از تماشایی‌ترین معابد آنگکور تام و جاهای دیدنی سیم ریپ به شمار می‌رود. این معبد درست در شمال معبد مشهور آنگکور وات قرار دارد. بنای مذکور در سال ۱۱۹۰ میلادی به دستور شاه جایاوارمان هفتم و به‌عنوان معبدی بودایی اما با عناصر فلسفه‌ هندو تاسیس شد.  بایون به خاطر صورت سنگی بوداسف آوالوکیتشوارا (در اندیشه‌های بودایی به موجوداتی که به همه موجودات هوشمند دیگر کمک می‌کنند تا به مرحله بیدار شدن روحانی (بوداگی) برسند بوداسَف (بیداروجود) گفته می‌شود: ویکیپدیا) شهرت دارد. تصویر لبخند بر لب کنجکاو این صورت سنگی به گمان بسیاری خود جایاوارمان است که بعضی‌ها آن را مونالیزای جنوب شرق آسیا می‌نامند. همچنین ۵۱ برج کوچک‌تر در اطراف بایون وجود دارد که هرکدام چهار صورت سنگی را به نمایش می‌گذارند. به‌علاوه، این معبد توسط دو دیوار بلند با نقش و نگارهای افسانه‌ای و تاریخی احاطه شده است که به ارزش آن می‌افزایند. بازدید از این بنای باشکوه را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

مناسب برای: مشتاقان تاریخ، عاشقان معماری و هنر، عاشقان طبیعت

نکته‌ها:

اگر می‌خواهید از جمعیت دور بمانید، هنگام ناهار از معبد بازدید کنید.

جاده‌ شاهی آنگکور (King's Road Angkor)

مجموعه رستوران‌های جاده شاهی در سیم ریپ

عکس از وب‌سایت siemreap.net (عکاس: نامشخص)

جاده شاهی آنگکور برخلاف اسمش در واقع مجموعه رستورانی با تم روستایی است. این مجموعه در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۳ افتتاح شده و رستوران‌های مجلل و کافه‌های دوست داشتنی اطراف آن را فرا گرفته‌اند. این مکان که تنها چند قدم از بازار قدیمی فاصله دارد، با ۷۰۰۰ متر مربع واحه‌ای آرام را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. هنگام ورود به جاده‌ شاهی آنگکور به‌راحتی شیفته‌ معماری آن خواهید شد. طراحان به وضوح می‌دانسته‌اند این مکان را چگونه طراحی کنند تا در دید همه زیبا به نظر برسد. علاوه بر زیبایی خاص مجموعه، آشپزها و غذاهای متنوع آن بر شدت جذابیتش می‌افزایند. غذاهای خوشمزه، محیطی بسیار زیبا و هوای تازه بدون شک دلیلی برای بازدید نکردن از این مجموعه باقی نمی‌گذارد.

مناسب برای: خوش خوراک‌ها، عاشقان طبیعت، عاشقان معماری و هنر

نکته‌ها:

اغلب رستوران‌ها و کافه‌های جاده شاهی آنگکور جز یکی دوتا نیازی به رزرو میز از قبل ندارند.

فر، سیرک کامبوجی (Phare, The Cambodian Circus)

سیرک کامبوجی

این سیرک تنها محلی در کامبوج است که به‌طور روزانه در آن نمایش‌های جذاب با استاندارد بین المللی اجرا می‌شود. در این کشور سیرک‌های زیادی وجود دارد اما احتمالا هیچ‌کدام از آن‌ها مانند این یکی شما را تحت  تاثیر قرار نخواهد داد. برنامه‌های شاد مفرح سیرک  برای همه سنین مناسب است.

مناسب برای: سفرهای خانوادگی، عاشقان معماری و هنر، تجربه‌ای مانند یک محلی

نکته‌ها:

توصیه می‌کنیم از قبل و از طریق آژانس‌های مربوطه بلیط تهیه کنید، چراکه در فصل پر گردشگر ظرفیت سیرک به سرعت پر می‌شود.

پارک ملی پنوم کولن (Phnom Kulen National Park)

پارک ملی پنوم کولن

پارک ملی پنوم کولن برای کسانی که دنبال مکانی ایدئال برای گشت‌وگذار در حیات وحش کامبوج هستند مناسب است. این پارک که در ۴۵ کیلومتری بیرون سیم ریپ قرار دارد مناظری بی‌نظیر و با طراوت را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. با سفر به این پارک، می‌توان انتظار تماشای پاگوداها (نوعی معبد)، راهبان، آبشارهای زیبا و کوهستان‌ها را در محیطی بسیار معنوی داشت. از آنجایی که نقاط اینچنینی زیادی در نزدیکی سیم ریپ وجود ندارد، پارک ملی پنوم کولن گنجینه‌ ارزشمندی محسوب می‌شود که می‌توان چند ساعتی را با نهایت آرامش در آن سپری کرد.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، عاشقان طبیعت

موزه‌ ملی آنگکور (Angkor National Museum)

موزه ملی آنگکور

اگر حتی برای چند روز کوتاه به سیم ریپ سفر می‌کنید، حتما چند ساعت وقت برای بازدید از موزه‌ ملی آنگکور بگذارید. با بازدید از این موزه اطلاعات مفید و جالبی در مورد تاریخ پادشاهی خمر و عصر طلای سلطنتش کسب خواهید کرد. این موزه‌ ملی تنها موزه‌ سطح جهانی در سیم ریپ است که در آن از طریق مکشوفات ترمیم شده و وسایل چند رسانه‌ای به یادگیری و درک عمیق شما از دستاوردهای امپراتوری کمک شایانی می‌کنند. توصیه می‌کنیم در ابتدا از این موزه بازدید و سپس به معابد مختلف سر بزنید تا به عمیق‌تر شدن درکتان از تاریخ کمک بیشتری بکنید.

مناسب برای: مشتاقان تاریخ، عاشقان معماری و هنر

نکته‌ها:

می‌توانید از قبل برای شرکت گروهی در تورهای راهنما ثبت نام کنید.

تورهای راهنمای صوتی به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، چینی، کره‌ای و تایلندی به قیمت ۳ دلار برای هر نفر در دسترس هستند.

افراد معلول برای بار اول می‌توانند به‌صورت رایگان از موزه بازدید کنند.

مرکز نگهداری پروانه بانتیای سری (Banteay Srey Butterfly Centre)

بانتیای سری

پروانه‌ها موجوداتی دوست داشتنی هستند که تنوع بی‌نظیری در آن‌ها موج می‌زند. اینکه چگونه از یک شفیره تبدیل به پروانه‌ای زیبا می‌شوند جزویی از شگفتی‌های خلقت محسوب می‌شود. اگر از قبل هیچ چیزی در مورد این مخلوقات زیبا نمی‌دانید، بعد از بازدید از مرکز پروانه‌ بانتیای سری در سیم ریپ، با اطلاعاتی زیاد در مورد چرخه‌ زندگی آن‌ها روبه‌رو خواهید شد. این پناهگاه آرامش بخش، مکانی عالی برای فرار از محیط شهری و سپری کردن وقتتان در اختیار شما می‌گذارد. حتی اگر مایل باشید می‌توانید ناهار را هم در اینجا میل کنید. اگر دنبال آرامشی ناب هستید، کافی است ساعتی در میان گل‌ها و درختان قدم بزنید و بهشتی رویایی را که پروانه‌های رنگین ساخته‌اند تماشا کنید. به شما اطمینان می‌دهیم ارزش وقت و هزینه‌ای را که می‌کنید دارد.

مناسب برای:عاشقان طبیعت، افراد دنبال آرامش و سکوت

نکته‌ها:

اگر دوست ندارید در این مکان ناهار میل کنید، می‌توانید در یکی از رستوران‌های کوچکی که در مسیر بازگشتتان به سیم ریپ قرار دارد توقف کنید.

اگر کودکی به‌همراه دارید، یک مجموعه تاب در این مکان نصب شده است که می‌تواند برای مدتی آن‌ها را سرگرم کند.

مزرعه ابریشم آنگکور (Angkor Silk Farm)

مزرعه ابریشم سیم ریپ

عکس از وب‌سایت thetextileatlas.com (عکاس: نامشخص)

راهنماهای خوبی در این مزرعه وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا در مورد چگونگی تهیه‌ ابریشم از رشد درخت توت گرفته تا مقدمات نهایی ساخت آن اطلاعات جالبی کسب کنید. همچنین در اینجا می‌توانید فرایند دقیق و نحوه‌ کار صنعتگران با دستگاه‌های سنتی را تماشا کنید. در پایان می‌توانید از محصولات ابریشم با کیفیت بازدید کنید. اگر به چنین تورهای مفیدی علاقه‌مند هستید، می‌توانید برای یکی دو ساعت سرگرم شدن روی آن حساب باز کنید.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت

تورهای روزانه‌ گرس‌ هاپر ادونچرز (Grasshopper Adventures - Day Tours)

تورهای دوچرخه‌سواری در سیم ریپ

عکس از وب‌سایت ts-travels.com (عکاس: نامشخص)

دوچرخه سواری کوهستان در میان بیشتر مردم از محبوبیت زیادی برخودار است، به‌خصوص اگر در محیطی زیبا این کار صورت گیرد.گشت و گذار در دل طبیعت با دوچرخه، تفریحی بسیار سرگرم‌کننده و راهی عالی برای خالی کردن انرژی محسوب می‌شود. گرس‌هاپر ادونچرز امکان سپری کردن یک روز دوست داشتنی در میان طبیعتی زیبا، روستایی جالب و آشنایی با سبک زندگی کشور کامبوج را در اختیار شما می‌گذارد. سیم ریپ شهری عالی به شمار می‌رود که البته تمام تمرکزش را روی گردشگری گذاشته است. اگر می‌خواهید به‌طور عمیق در فرهنگ سنتی کامبوج غرق شوید، بهترین راه بازدید از مناطق بیرونی و دور از شهر است. این تورها دقیقا همین کار را برای شما انجام می‌دهند، ان هم سوار بر دوچرخه. پس، از  انجام چنین تجربه‌ای به‌هیچ‌وجه غافل نشوید.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، تجربه‌ای مانند یک محلی، عاشقان طبیعت

تورهای  کی‌ کی‌ اُ موتو (KKO Moto Tours)

این تورها تجربه‌ای مانند تورهای دوچرخه سواری را در اختیار شما می‌گذارند با این تفاوت که این بار با موتور سیکلت سرو کار داریم. برای کسانی که به رکاب زدن علاقه‌ای ندارند، این تورها انتخاب مناسب‌تری هستند. یک‌جور حس وحشی و رهایی بخش درباره‌ سفر با موتور سیکلت در کامبوج وجود دارد  که باید خودتان تجربه کنید تا به درک درستی از آن برسید. در تورهای کی‌کی‌اُ شما سوار بر این وسیله‌ نقلیه از شالیزارهای برنج عبور خواهید کرد که تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان رقم می‌زند. پس از آن از روستاهای بومی و برخی از معابدی که بازدید از آن‌ها نیاز به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای ندارد گذر می‌کنید و با فرهنگ مردم محلی و تاریخ کامبوج بیشتر آشنا می‌شوید.

مناسب برای: مشتاقان تاریخ، عاشقان طبیعت، تجربه‌ای مانند یک محلی

نکته‌ها:

هزینه‌ای این تورها اختیاری و سخاوتمندانه است.

پرواز گیبون (Flight of the Gibbon)

پرواز گیبون

اگر دوست دارید تجربه‌ پرواز مانند گیبون‌ها (میمون‌های دراز دست) را داشته باشید، بهترین و کم خطرترین راه استفاده از زیپ لاین است. در اینجا شما می‌توانید با زیپ لاین بر فراز جنگل‌های کامبوج به پرواز در بیاید و لحظاتی پر از استرس و خاطره‌انگیز را برای خودتان رقم بزنید. همچنین می‌توانید از امنیت این کار مطمئن باشید، بنابراین با خیالی راحت از چنین تفریحی لذت ببرید.

مناسب برای:  عاشقان طبیعت

نکته‌ها:

با پرداخت هزینه‌ تور می‌توانید از پارک آنگکور و معابد درون آن هم بازدید کنید.

مزرعه‌ پرورش اسب هپی رانچ (The Happy Ranch Horse Farm)

هپی رانچ

قبلا سوار بر دوچرخه و موتور در مناطق اطراف سیم ریپ به گشت‌وگذار پرداختید و حالا نوبت به اسب‌سواری است. این تورها بدون شک از دو تور دیگر مفرح تر و به‌یادماندنی تر خواهد بود. اگر با اسب‌سواری راحتید، به‌هیچ‌وجه چنین تجربه‌ای را از دست ندهید.

مناسب برای: عاشقان طبیعت، افراد دنبال آرامش و سکوت، سفرهای ماه عسلی

نکته‌ها:

بهتر است به‌طور مستقیم از وب‌سایت رسمی برگزار کننده‌ تورها ثبت نام کنید.

پیسار چا-بازار قدیمی (Psar Chaa - Old Market)

بازار قدیمی سیم ریپ

عکس از وب‌سایت frankrichardson.com.au (عکاس: نامشخص)

پیسار چا یکی از دوست داشتنی ترین و در دسترس ترین بازارهای سیم ریپ است که در مرکز شهر قرار دارد. اگر دنبال مکانی برای سپری کردن وقتتان هستید،  این بازار می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. بازار قدیمی به دو بخش جداگانه تقسیم شده است که انواع و اقسام اجناس از جمله جواهرات، پوشاک، سوغاتی، وسایل خانه و سخت افزار را در آن‌ها پیدا کرد. اگر به خرید علاقه‌مند هستید، احتمالا جایی بهتر از بازار قدیمی در سیم ریپ پیدا نخواهید کرد.

مناسب برای: عاشقان خرید، خوش خوراک‌ها، سفرهای ماه عسلی

نکته‌ها:

اگر می‌خواهید تجربه‌ای ملموس تر از زندگی بومی‌های سیم ریپ به دست بیاورید، در طول صبح از بازار دیدن کنید.

نویسنده: علی نظرپور

از کجا شروع کنیم

آنگکور، نکاتی عملی برای بازدید از این شهر باستانی

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map