واشنگتن رکورد درآمدهای گردشگری را شکست

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
واشنگتن رکورد درآمدهای گردشگری را شکست

بیش از ۱۹ میلیون گردشگر از داخل آمریکا طی سال ۲۰۱۵ از واشنگتن، پایتخت ایالات متحده دیدن کردند.

بیش از ۱۹ میلیون گردشگر از داخل آمریکا طی سال ۲۰۱۵ از واشنگتن، پایتخت ایالات متحده دیدن کردند و با این میزان گردشگر، رکورد جدیدی در صنعت گردشگری این شهر به ثبت رسید.

براساس گزارشات منتشر شده، گردشگران داخلی و خارجی در این بازه‌ی زمانی هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار در واشنگتن هزینه کردند. این آمار از زمان رکود اقتصادی بزرگ این کشور تاکنون بی‌سابقه بوده است.

آبشار پالوس

رشد گردشگری داخلی واشنگتن ۵/۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۴ افزایش داشته و این رقم در مورد بخش خارجی حدود چهار درصد بوده است. آمار کلی این افزایش استقبال در ماه اوت اعلام می‌شود.

صنعت گردشگری منطقه کلمبیا برای ۷۴ هزار شغل سودآوری می‌کند. هزینه‌ای که مسافران طی این مدت برای اقامت خود صرف کرده‌اند، ۲/۶ درصد افزایش داشته است.

گردشگری واشنگتن پس از انفجار برج‌های دوقلو در سال ۲۰۱۱ و سپس رکود شدید سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ به شدت افت کرد و از سال ۲۰۰۰ آمار گردشگری این منطقه روند ثابتی را طی می‌کرد.

احداث هتل‌های جدید و افزایش قیمت اقامت در واشنگتن از مهم‌ترین عوامل این تغییر آمار است. بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ هتل‌های جدیدی با بیش از ۳۰۰۰ اتاق در واشنگتن راه‌اندازی شدند که بزرگترین آن‌ها «ماریوت مارکیز» است که سال ۲۰۱۴ در نزدیکی مرکز همایش‌های شهر افتتاح شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به ازای هر یک دلار، ۲/۵۶ دلار مالیات برای رونق صنعت گردشگری شهر از مسافران می‌گیرند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه