ناخن یک دایناسور در کویر لوت کشف شد

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
ناخن یک دایناسور در کویر لوت کشف شد

ناخن یک دایناسور در کویر «لوت» کشف شد. هنوز مطالعات قطعی روی این یافته صورت نگرفته، اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که فسیل یافت شده، ناخن سرپنجه یک دایناسور باشد.

ناخن دایناسوری حدود دو ماه پیش توسط زمین‌شناسان و کاشفان معدن در حاشیه‌ی کویر لوت، واقع در استان خراسان جنوبی پیدا شد. هنوز معلوم نیست صاحب این فسیل، چه نوع دایناسوری بوده و در چه دوره‌ای زندگی می‌کرده است. مهم‌تر از آن قطعیت اینکه گونه‌ی یافت‌شده جزئی از یک دایناسور باشد تاکنون به اثبات نرسیده است.

«علیرضا عابدی»، دکتری زمین‌شناسی اقتصادی و یکی از فعالان اکتشافات معدنی در خراسان جنوبی که حدود دو ماه پیش این فسیل را در حاشیه‌ی کویر لوت پیدا کرد، گفت:

شکل ناخن دایناسور کاملا مشخص است، ما آن را دو ماه پیش پیدا کردیم، اما تاکنون مطالعه‌ای روی آن صورت نگرفته و همه‌چیز در حد گمانه‌زنی است، مراکزی وجود دارد که می‌تواند این فرضیه را اثبات کند.

او با استناد به قدمت کانی‌ها و فعالیت‌های اکتشافتی در منطقه خراسان جنوبی این احتمال را که فسیل‌های یافت‌شده متعلق به دایناسورها باشند، مطرح کرد و افزود که دایناسورها بین ۶۰ تا ۲۲۰ میلیون سال پیش زندگی می‌کردند، دقیقا همان بازه‌ی زمانی که سنگ‌ها و کانی‌های منطقه‌ای وجود داشته‌اند، پس امکان اکتشاف فسیل دایناسور در این منطقه وجود دارد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه