اسکی کرمن ؛ شهری با غارهای باستانی در کریمه

زهرا صالح نژاد
زهرا صالح نژاد چهار شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
اسکی کرمن ؛ شهری با غارهای باستانی در کریمه

زمانی که هنوز شهرها برای سکونت امن نبود، مردم از غارها برای سکونت و ایجاد امنیت خود استفاده می کردند. شهر اسکی کرمن نمونه‌ای از این شهرها است. با کجارو همراه باشید.

اسکی کرمن (Eski Kermen) واقع در ۶ کیلومتری منگوپا (Mangupa) در منطقه باغچه‌سرای (Bakhchisaray) در کریمه یک شهر تاریخی است. شهر در بالای یک کوه به نام مسا (mesa) قرار گرفته و به دلیل داشتن بیش از ۳۰۰ غار معروف شهر شناخته شده‌ای است. این غارها در قرن ششم و برای سکونت انسان‌ها ساخته شده‌اند. زندگی در غار به دلیل محیط پوشیده آن امنیت بیشتری داشت. بعدا و در طول قرن‌ها خانه‌های بزرگی ساخته شد که صدها نفر در آنها سکونت داشتند. مذهب برای مردم این منطقه مهم بود به طوری که چند معبد و کلیسا در غارها‌ی‌شان ساخته بودند. یکی از کلیسا هنوز هم تصویری از مسیح و مریم مقدس را دارد. این نقاشی‌ها شروع استفاده از پوشش و لباس را هم نشان می‌دهند.

«شهر غارها» تا قرن ۱۳ و آمدن مغولان مسکونی بود. با توجه به کوهستانی بودن منطقه تصرف شهر سخت بود و به همین خاطر یکی از آخرین مناطقی است که تحت سلطه مغولان درآمد. برای مدت کوتاهی و بعد از اینکه غارها خالی از سکنه شدند، مناطق همسایه از غارها برای اهداف تجاری استفاه می‌کردند. امروزه غارهای این منطقه مقصدی عالی برای سفر یک روزه و حتی پیاده‌روی است.

شهرغارها

هر غارها

شهرغارها

شهر غارها

شهر غارها

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه