سه جزیره دیگر تایلند نیز به روی گردشگران بسته شد!

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
سه جزیره دیگر تایلند نیز به روی گردشگران بسته شد!

تایلند سه جزیره تفریحی - ورزشی دیگر را نیز در پوکت در حمایت از محیط زیست به روی گردشگران، رستوران‌داران و فروشندگان منطقه بست.

در پی بسته‌شدن جزیره‌ی «کوه تاچایی» در سواحل غربی تایلند به روی گردشگران، این کشور سه جزیره‌ی دیگر را نیز در این منطقه برای گردشگران ممنوع اعلام کرد. این جزیره‌ها هر سه از جاذبه‌های طبیعی و مرکز تفریحی و گردشگری مشهور پوکت هستند.

تمامی نیمکت‌ها، صندلی‌ها و چترهایی که برای استراحت گردشگران تهیه شده بود، تا پایان این هفته برچیده می‌شود و رستوران‌ها و فروشگاه‌های فعال در منطقه نیز باید به کار خود پایان دهند.

مقامات مسئول در دولت تایلند علت تصمیم‌گیری‌های اخیر را حمایت از محیط زیست در جزیره‌های یادشده اعلام کردند که به دلیل حضور گردشگران در معرض مخاطرات جدی است.

صخره‌های مرجانی در این منطقه از جمله مواردی است که به شدت تضعیف شده و حضور گردشگران و فعالیت‌های غواصی آنان در منطقه از مهم‌ترین دلایل است. هر چند ورود جریان آب‌های گرم‌تر به منطقه سبب تضعیف مرجان‌ها و تشدید روند تخریب می‌شود اما حضور گردشگران و فعالیت‌هایی چون غواصی و رفت و آمد قایق‌ها این روند را به شدت تهدیدآمیز کرده است.

مسئول و نماینده‌ی منابع دریایی تایلند در منطقه پوکت با دعوت از گردشگران به «گردشگری دوستدار محیط زیست»، گفت:

علاوه برغواصی و مشکلات طبیعی، راه رفتن گردشگران بر روی صخره‌های مرجانی و یا گرفتن حیوانات دریایی برای عکس‌برداری و رفتارهایی از این دست می‌تواند سبب زیان‌های جبران ناپذیری به محیط طبیعی این منطقه شود.

وزارت منابع دریایی و ساحلی تایلند نیز اعلام کرد که درحدود ۸۰ درصد از صخره‌های مرجانی در منطقه از آسیب‌های جدی تخریب شده‌اند.

دست‌کم ده منطقه از مناطق غواصی و شنا پیرامون جزیره‌های یادشده در تمام طول مدت تابستان و اوایل پاییز که زمان اوج گردشگری منطقه است، تعطیل خواهند شد.

مقامات رسمی تایلند یادآور شدند که پیش از هر تصمیمی در این‌باره که آیا این محوطه‌ها به روی گردشگران باز شود یا همچنان بسته بماند، ابتدا مطالعات کاملی باید صورت بگیرد و کسب اطمینان از بهبود شرایط و بازرسی‌های دقیق‌تر روشن می‌کند که چه تصمیمی مناسب‌تر است.

مطالب مرتبط:

منبع CHN

دیدگاه