عینکی که اتفاقی تبدیل به اثر هنری شد

میلاد محتشم
میلاد محتشم شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۵
عینکی که اتفاقی تبدیل به اثر هنری شد

هشدار: اگر در یک موزه‌ی هنری عینک‌تان بر روی زمین افتاد ممکن است به یک اثر هنری تبدیل شود. برای اطلاع از اتفاق مشابهی که در موزه هنرهای مدرن سانفرانسیسکو افتاده است با کجارو همراه باشید.

چند نوجوان اهل سانفرانسیسکو اخیرا با گذاشتن یک عینک روی زمین در یک موزهی هنری منظره‌های جالبی را به وجود آوردند. بازدیدکنندگان بی‌خبر بدون اینکه برداشتی از این اثر قلابی داشته باشند تنها کاری را که به ذهنشان می‌رسید کردند. آنها با تصور اینکه این نیز یکی از اثرهای هنری موزه است، به تماشا و عکس گرفتن از آن مشغول شدند.

شوخی با عینک در موزه هنرهای مدرن

عاملان این شوخی پس از دیدن آثار به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه هنرهای مدرن سانفرانسیسکو که از نظر آنها چندان جالب توجه نبودند تصمیم به انجام این کار گرفتند و تنها دقایقی پس از قرار دادن عینک روی زمین جمعیتی از بازدیدکنندگان در اطراف عینک جمع شده‌ بودند تا در مورد مفهوم متافیزیکی این اثر هنری مدرن فکر و تبادل‌نظر کنند.

شوخی عینکی در موزه هنرهای مدرن سانفرانسیسکو

شوخی با عینک در موزه هنرهای مدرن سانفرانسیسکو

شوخی با عینک در موزه هنرهای مدرن سانفرانسیسکو

یکی از این نوجوانان، تی جی خیاطان ۱۷ ساله، از عکس‌العمل عمومی بازدیدکنندگان تصویربرداری کرده و بعدها تصاویری از این تجربه‌‌ی طنزآمیز را در توییتر منتشر کرد. ناگفته پیدا است این عکس‌ها سریعا مشهور شدند. این تصاویر تا کنون بیش از ۴۰۰،۰۰۰ بار به اشتراک گذاشته شده است.

هر چند این سوژه واقعا یک اثر هنری نبود اما پیامدهای این شوخی بسیار جالب توجه است. در نظرات ثبت شده برای این تصاویر بحث‌های جالبی در مورد مفهوم هنر مدرن به چشم می‌خورد.

مطالب مرتبط:

منبع Boredpanda

دیدگاه