هشدار در مورد پانسیون های غیرمجاز تهران‌

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
هشدار در مورد پانسیون های غیرمجاز تهران‌

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای به شهروندان تهرانی نسبت به فعالیت تعداد معدودی از مؤسسات که به‌صورت غیرقانونی و بدون اخذ مجوز از این اداره به تبلیغ و فعالیت با عنوان پانسیون اقدام کرده‌اند، هشدار داد.

در اطلاعیه‌ اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران درباره پانسیون‌های غیرمجاز آمده است:

گاه مشاهده می‌شود مؤسساتی با عنوان «پانسیون مطالعاتی» به تبلیغ و جذب دانشجویان و دانش‌آموزان برای اقامت در یک دوره‌ی آموزشی در شهر تهران اقدام می‌کنند که با آغاز تعطیلات تابستانی برای دانشجویان و دانش‌آموزان بر شدت این نوع تبلیغ‌ها افزوده می‌شود.

مرجع رسیدگی به مجوز آموزشی مؤسساتی که به تبلیغات پانسیون‌های مطالعاتی اقدام کرده‌اند به عهده‌ی سایر نهادهای نظارتی در این حوزه است و تنها اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در خصوص استفاده‌ی غیر قانونی از عنوان پانسیون، فعالیت مراکز مربوطه را غیر قانونی می‌داند.

همچنین تمام فعالیت‌های اقامتی با عنوان پانسیون باید با اخذ مجوز فعالیت از اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و رعایت کلیه استانداردها، ضوابط و دستورالعمل‌های قانونی که امنیت و بهداشت مهم‌ترین موارد آن است، صورت گیرد و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، ضمن اعلام مؤسسات متخلف به مراجع قانونی، هیچ‌گونه مسئولیتی را در قبال افرادی که در این مراکز غیر قانونی اقامت بگیرند، نخواهد پذیرفت.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه