۱۰ دلیل برای اینکه سفر در ۳۰ سالگی بهتر از ۲۰ سالگی است

پردیس جلالی | پنجشنبه, ۶ خرداد ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

فکر می‌کنید دیگر زمان سفر رفتنتان گذشته است؟ شور و هیجان ابتدای جوانی را پشت سر گذاشتهاید؟ دلتنگ روزهای جذاب سفر هستید؟ خودتان را نبازید. با کجارو همراه باشید تا به شما نشان دهیم سفر کردن بعد از ۳۰ سالگی چقدر می‌تواند فوق‌العاده باشد.

مقالات مرتبط:

چندان بی‌برنامه نیستید

بی پروا

درست است که در دهه‌ی دوم زندگی‌تان دلتان می‌خواست که بی‌پروا، با ماشینی لبریز از رفقا به جاده بزنید و تمام کشور را بگردید، اما حالا مسئولیت سرتان می‌شود و آن قدر تجربه دارید که بدانید این اصلا هم ایده‌ی خوبی نیستد.

تکلیفتان با مسافرخانه‌های ارزان روشن شده است

متل

درست است که این طوری کمتر پولتان خرج می‌شود، اما این ابدا شما را از شر تختخواب‌های پر از حشرات موزی با نیش‌های آماده یا مسافرخانه‌‌‌چی مرموزی که شاید توی حمام دوربین مخفی کار گذاشته باشد، رها نمی‌کند.

می‌دانید چه زمان باید بنزین بزنید

پمپ بنزین

سفر‌های جاده‌ای خودشان خود به خود سخت هستند، چه برسد به اینکه ناگهان وسط ناکجاآباد بنزین تمام کنید. اما شما دیگر درستان را یاد گرفته‌اید و دقیقا می‌دانید هر چند وقت یک بار باید بنزین بزنید.

در انتخاب مقصد مشکل پسند شده‌اید

مقصد

شما در طول سال، روزهای معدودی را برای خوش‌گذرانی و سفر کردن در اختیار دارید. در نتیجه هیچ دلتان نمی‌خواهد این روزهای ارزشمند را با یک سفر جاده‌ای بی‌مزه و بی‌‌هدف بگذرانید یا مثلا گروه موسیقی مورد علاقه‌تان را شهر به شهر دنبال کنید. حالا دیگر می‌خواهید با این روزها کاری کنید که به زحمتش بیارزد.

تنها سفر کردن را ترجیح می‌دهید

تنها سفر کردن

حتی فکر اینکه بخواهید بدون لشکر دوستانتان سفر کنید سر پر سودای ۲۰ ساله‌تان را منفجر خواهد کرد! اما در دهه‌ی چهارم زندگی‌تان اگر بتوانید یک سفر را تنها باشید، حالتان خیلی بهتر خواهد بود.

تمام کمدتان را در چمدان خالی نمی‌کنید

چمدان

به خاطر محدودیت زمان سفر و همچنین خیل چمدان‌های گمشده در تحویل بار یاد گرفته‌اید که کمترین میزان وسایلی که شدیدا در سفر نیاز دارید، چیست و همه را با خودتان در یک کیف کوچک جابه‌جا می‌کنید. چنین چیزی نیازمند یک دهه تجربه‌اندوزی است.

تقریبا غیر ممکن است که با دوستانتان سفر کنید

فرزند

دهه‌ی ۲۰ زندگی همه چیزتان رفقایتان هستند، اما وقتی وارد ۳۰ سالگی می‌شوید، مسیر زندگیتان از یکدیگر جدا می‌شوند. همه خانواده‌ها و برنامه‌های خاص خودتان را دارید. در نتیجه اگر در دهه‌ی سوم زندگی سفر کنید، لابد یا تنها هستید، یا همراه با همسرتان یا اینکه بچه‌هایتان را این طرف و آن طرف می‌برید.

از خیر کوچ سرفینگ گذشته‌اید

کوچ سرفینگ

بله، جوان که هستید، کوچ سرفینگ ایده‌ی خوبی است و ارزان هم تمام می‌شود، اما حالا دیگر برای خر و پف کردن روی کاناپه‌ی خانه‌ی مردم، آن قدر‌ها هیجان زده نمی‌شوید.

احتمال اینکه به موزه بروید بیشتر از کلوب شبانه است

موزه

وقتی سی سالتان گذشته باشد، حتی اگر از کلوب‌های شبانه خوشتان هم بیاید، شب‌های تعطیلاتتان را آنجا نخواهید گذراند. به هر حال وقتی خانه هستید هم می‌توانید به چنین جاهایی بروید. حالا دیگر زمانتان را در موزه‌ها، رستورانهای محلی و مناظر طبیعی خواهید گذراند.

حداقل به یک روز استراحت بعد از سفر نیاز دارید

خستگی سفر

ارفراد بیست ساله همان قدر سریع می‌تواند دوباره به جریان زندگی بازگردد که قبل‌تر رهایش کرده است. از سی سالگی که بگذرید، دیگر این طور نیست. همیشه به تعطیلاتی از همان تعطیلاتی که گذرانده‌اید احتیاج دارید و اصلا ممکن است یکی دو روز از کارتان مرخصی بگیرید تا بتوانید کمی بخوابید و از شر اختلال خواب ناشی از پروازی که به آن دچار شده‌اید، نجات پیدا کنید.

مطالب مرتبط:

منبع ALLDAY

دیدگاه