تاریخچه المپیک مدرن؛ از توقف تا احیای دوباره

محمد مهدی حسنی | چهار شنبه, ۵ خرداد ۹۵ ساعت ۱۴:۱۵

کنگره‌ای در سال ۱۸۹۶ میلادی در کشور یونان برگزار می‌شود و در آن تصمیم گرفته می‌شود که بازی‌های المپیک هر ۴ سال یک‌بار اجرا شود. با کجارو همراه باشید.

بر اساس مدارک برجای مانده از سال ۳۹۴ تا سال ۱۸۹۶ میلادی بازی‌های المپیک به کل تعطیل می‌شود و بر اثر زلزله، المپیا به شدت از بین می‌رود. از آن سال به بعد کارشناسان زیادی در مورد بازی‌های المپیک و قوانین آن به تحقیق و جستجو پرداختند. یکی از این دانشمندان برجسته‌ی یونان «پی یو بارون دوکربرتن» بوده که تلاش های فراوانی در بوجود آمدن المپیک نوین داشته است و در نهایت در سال ۱۸۸۹ میلادی مراسمی در کشور یونان برگزار می‌شود که در آن اصول و قوانین بازی‌های جدید المپیک پایه گذاری می‌شود.

حدود ۳ سال بعد یعنی در سال ۱۸۹۲ میلادی، پی یو بارون دوکربرتن  اساس و پایه ی المپیک جدید را به طور مفصل و دقیق تنظیم می‌کند و در اختیار اتحادیه ورزش کشور پاریس قرار می‌دهد. سپس وی با حمایت این کشور به عنوان رئیس اتحادیه‌ی ورزش پاریس منصوب می‌شود. او برای همکاری و اتحاد با کشورهای زیادی رابطه برقرار می‌کند و حمایت آنها را جلب می‌کند.

همانطور که قبلا توضیح داده شد کنگره‌ای در سال ۱۸۹۶ میلادی در یونان برگزار می‌شود و در این مراسم تصمیم گرفته می‌شود که مسابقات المپیک هر ۴ سال یک‌بار در کشورهای وسیع و بزرگ انجام پذیرد. همچنین برای مدیریت و سرپرستی از این بازی‌ها، کمیته‌ی بین‌المللی المپیک بوجود می‌آید.

بدین ترتیب المپیک جدید در سال ۱۸۹۶ بعد از تولد حضرت مسیح (ع) در کشور یونان مجددا احیا می‌شود.

نماد پرچم المپیک

پیردوکوبرتن پرچمی را در سال ۱۹۱۴ میلادی طراحی می‌کند و به کنگره‌ی پاریس ارائه می‌دهد. رنگ این پرچم سفید است و بر روی آن ۵ عدد حلقه به رنگ‌های سبز، سیاه، آبی، زرد و قرمز، حکاکی شده است که نماد المپیک را نشان می‌دهد. این حلقه‌ها در واقع نشانگر همبستگی و وحدت ۵ قاره‌ی جهان است و تمام قهرمانان و اسطوره‌های ورزشی با یکدیگر به مسابقه می‌پردازند.

در گردآوری این مقاله، سعی شد تا جامع‌ترین اطلاعات در مورد تاریخچه المپیک مدرن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. منتظر نظرات سازنده‌ی شما دوستان کجارویی هستیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه