هلی هایکینگ؛ روشی برای سفر به بکرترین مناطق طبیعی جهان

عاطفه کماسی | سه شنبه, ۴ خرداد ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

هلی هایکینگ، شیوه‌ای عالی برای سفر به نقاط طبیعی زیبا و دوردست، چون کوه‌های صعب‌العبور در کانادا و نیوزلند است. برای آشنایی با این شیوه و سفر به نقاط طبیعی غیر قابل دسترس با کجارو همراه باشید.

نقاط بسیار زیبایی در دنیا برای گردش و پیاده‌ روی وجود دارند که نمی‌توان پیاده به آنجا مسافرت کرد. اما وقتی سوار یک هلیکوپتر می‌شوید و به یکی از این نقاط غیر‌قابل دسترس می‌روید، منظره‌ای  شگفت‌انگیز و پیاده‌روی را تجربه می‌کنید که هیچ‌کس تا به حال آن را تجربه نکرده است. این نوع گردش را هلی-هایکینگ می‌نامند که عالی‌ترین راه برای رفتن به دیوانه‌ کننده‌ترین نقاط طبیعی دنیا است.

پارک ملی کوه‌های ترنگات؛ کانادا

پارک ملی کوه های ترنگات

پارک ملی کوه‌های ترنگات جدید‌ترین پارک ملی کانادا است که دارای مسیرهای پیاده‌روی زیبا و ناهموار در حومه شهر است. این یکی از پیشرفته‌ترین هلی-هایکینگ‌هایی است که شما را به مدت ۸ روز به قعر سرزمین‌های بکر و نامسکون می‌برد.۶ نفر به نوبت، به مدت یک هفته، همراه با راهنمای مسیر، در این پارک چادر می‌زنند.

کوه‌های ریمارکبل، نیوزلند(Remarkable Mountains, New Zealand)

کوه‌های ریمارکبل نیوزلند

کوه‌های ریمارکبل تنها چند دقیقه با کویینزلند(Queensland)، البته با هلیکوپتر فاصله دارد، اما اگر قصد پیاده سفر کردن به آنجا را داشته باشید به سختی به آنجا می‌رسید. شما در میان کوه‌های آلپ پیاده می‌شوید درحالی که می‌بینید دورتادور شما را منظره‌ای حیرت‌آور احاطه کرده است. پیاده‌روی تا هر زمان که شما بخواهید ادامه می‌یابد. برای تجربه‌ی آنچه که می‌خواهید، با راهنمای خود مشورت کنید.

ویا فراتا، کانادای غربی(Via Ferrata, Western Canada)

ویافراتا کانادای غربی

شرکتی که برای اولین بار در این منطقه شروع به هلی-هایکینگ کرد، هنوز هم مشغول به کار است و به مردم پیاده‌روی را در مسیرهای پرهیجان کوه‌های ویا فراتا پیشنهاد می‌کند. از ویژگی‌های این مسیر، پل‌های حیرت‌انگیز و پیادهٰ‌روی‌های پر زحمت است. قبل از بازگشت به هتل برای صرف غذا یا گرفتن پیغام، تمام روز را پیاده‌روی می‌کنید.

یخچال‌های طبیعی فرانز ژوزف، نیوزلند(Franz Josef Glacier, New Zealand)

یخچال‌های طبیعی فرانزطوزف نیوزلند

بعد از پرواز با هلیکوپتر بر فراز کوه‌های یخ فرانز ژوزف، دو ساعت را به پیاده‌وری در اطراف این نشان طبیعی سحرآمیز اختصاص دهید.در این مسیر شما شاهد غارهای یخی، شکاف‌های عمیق، و قدرت بی‌نظیر آب‌های منجمد هستید. به شما بخ‌شکن و دیگر تجهیزات لازم داده می‌شود.

جزیره جنوبی، نیوزلند(South Island, New Zealand)

جزیره جنوبی نیوزلند

شما هرگز نمی‌توانید پیاده به جزیره جنوبی بروید، اما هلی-هایکینگ به شما کمک می‌کند تا به آنجا سفر کنید. این جزیره پر از حیات‌وحش طبیعی و فضاهای پیاده‌روی ساحلی است. برای صرف یک نهار عالی به کوه‌های هامبولت (Humbolt Mountains) می‌روید. پیش از رفتن به کویینزلند برای گذراندن شب در آنجا، هلیکوپتر برای گرفتن عکس در لبه‌ی سسیل پیک (Cecil Peak)  توقف می‌کند.

کوه رابسون، کانادا (Mount Robson, Canada)

کوه رابسون کانادا

بر فراز منطقه‌ی دریاچه برگ (Berg Lake)  پرواز کنید تا بتوانید در اطراف بلندترین قله‌ی کانادا،کوه رابسون، پیاده‌روی کنید. بدون هلیکوپتر، پیاده‌روی بسیار طولانی در میان حیات‌وحش خواهید داشت و مناظری را مشاهده می‌کنید که هرگز نمی‌خواهید از دست بدهید. این پیاده‌روی یک روزه در اطراف دریاچه توانفرسا نیست.

یخچال طبیعی فاکس، نیوزلند(Fox Glacier, New Zealand)

یخچال طبیعی فاکس

رسیدن به یخچال طبیعی فاکس در نیوزلند، تقریبا غیرممکن است، اما یک هلیکوپتر خوشحال می‌شود شما را به آنجا برساند. پرواز در این ناحیه کاملا خیره‌کننده و راه رفتن در سرما نشاط‌آور است. تجهیزات خاصی چون چکمه در اختیار شما قرار می‌گیرد، بنابراین بدون هیچ خطری می‌توانید بر روی یخ‌ها قدم بردارید. پس از چند ساعت، شما را به شهر کوچکی در حوالی یخچال‌های فاکس برمی‌گردانند.

کوه تردریلو، آلاسکا(Tordrillo Mountain, Alaska)

کوه تردریلو آلاسکا

از  کلبه‌ی خود درکوه تردریلو به سمت شیب‌های کوهستان، هلی-هایکینگ کنید، جایی که در فصل تابستان از میان دشت گل‌ها،یا در زمستان از میان برف‌های دست‌نخورده عبور می‌کنید. پیش از بازگشت به کلبه‌ی خود برای استراحت، از پیاده‌روی یک روزه خود در کوهستان لذت ببرید.

پارک ملی تنگاریرو، نیوزلند(Tongariro National Park, New Zealand)

پارک ملی تنگاریرو نیوزلند

یک هلیکوپتر بگیرید و با آن به کیماناوا رینجرز (Kaimanawa Rangers)  در نیوزلند بروید. درحالی که مشتاقان ماهی‌گیری مایلند به رودخانه‌های غیرقابل دسترس و کم‌تر دیده شده بروند، گردشگران می‌توانند مناظر شگفت‌انگیز را مشاهده کنند. بعد از یک پیاده‌روی یک روزه، به یک کلبه در همان نزدیکی برای گذراندن شب بازمی‌گردید. 

مطالب مرتبط:

منبع Allday.com

دیدگاه