معرفی لوکیشن: سریال Game of thrones (قسمت اول)

مرتضی گودرزی
مرتضی گودرزی یکشنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۵
معرفی لوکیشن: سریال Game of thrones (قسمت اول)

 از امروز قصد داریم شما را با بخش جدید معرفی لوکیشن فیلم همراهی کنیم. در این بخش شهرها و مکان‌های فیلمبرداری معروف‌ترین فیلم‌های جهان را برای شما معرفی خواهیم کرد. خوانندگان محترم می‌توانید روزهای فرد ساعت ۱۸:۳۰  این بخش را در سایت مشاهده کنید.

لوکیشن (Location) به معنای محل فیلمبرداری و مکانی است که پلانی‌های از فیلم در آن ساخته می‌شود. هر فیلم براساس داستانش دارای تعداد لوکیشن است، که هرچه تعداد آن‌ها بیشتر باشد ، هزینه و کار تولید فیلم سخت تر خواهد شد. ما در این بخش از سایت برای شما لوکیشن‌های بزرگ و جذاب حدود ۴۰ فیلم از مطرح‌ترین فیلم‌های سینمای جهان از جمله آواتار، مدمکس، دزدان دریایی کارائیب، هری پاتر، ارباب حلقه ها، برکینگ بد، اینتراستلار و... را معرفی خواهیم کرد. پس با ما در کجارو همراه باشید.

سریال بازی تاج و تخت‌ها (Game of thrones)

گیم افر ترونز

سریال گیم آف ترونز یا همان بازی تاج و تخت‌ها است که بدون شک پربیننده‌ترین سریال جهان به حساب می‌آید، این سریال که هنوز از شبکه  HBO در حال پخش فصل ششم است توسط دیوید بنیاف و با اقتباس از رمان ترانه یخ و آتش که توسط جرج.آر.آر.مارتین نوشته شده، ساخته شده است. این سریال به علت فیلمبرداری همزمان در چند کشور چندین دارای کارگردان های متعددی می‌باشد. موزیک خاطره‌انگیز این سریال را رامین جوادی، آهنگ ساز ایرانی-آلمانی ساخته است که بازتاب گسترده‌ای در جهان داشت و به شدت مورد استقبال قرار گرفت، رامین جوادی همچنین در کارنامه کاری خود آهنگسازی فیلم‌های متعددی از جمله سریال فرار از زندان (Perison Break) را بر عهده داشته است. تعداد بینندگان این مجموعه تلوزیونی فقط از شبکه HBO حدود ۱۸ میلیون نفر است، در حالی که این سریال در سراسر جهان از جمله ایران به‌طور گسترده طرفدارانی دارد که البته به خاطر رعایت نشدن کپی رایت آمار دقیقی از بینندگان آن را نمی‌توان ارائه داد. البته سریال همزمان به‌طور قانونی در ۶۰ کشور جهان از شبکه‌های پولی در حال پخش است. اغلب بخش‌های این سریال عظیم در مراکش،اسکاتلند، ایسلند، کرواسی، مالت و اسپانیا فیلمبرداری شده است.

لوکیشن

موقعیت تمام لوکیشن‎ها

لوکیشن‌های فصل اول

فصل 1

فیلمبرداری فصل اول سریال در سال ۲۰۱۰ و در شمال ایرلند آغاز شد. در تپه‌های شنی کوه‌های مورن (برای وائس دوتراک)، کسل وارد (برای وینترفل) زمین‌های اطراف سینت‌فیلد (برای جنگل گادزوود در وینترفل)، پارک جنگلی تولیمور (برای صحنه‌های بیرونی)، کارن‌کسل (برای صحنه اعدام)، معدن سنگ ماگ‌هرامورن (کسل بلک) و قلعه شین (زمین‌های مسابقه) استفاده و فیلمبرداری شده است.

وینترفیلد

وین

پلانی از فصل اول؛ وینترفل

موقعیت کسل وارد روی نقشه

وینترفل

در فصل اول یکی از مهم‌ترین بخش‌های داستان در وینترفل می‌گذرد که قلعه استارک‌ها در آن واقع شده است. این لوکیشن در شهر بلفاست ایرلند قرار دارد و از قلعه داخل «کسل وارد» که متعلق به قرن ۱۸ است به عنوان بخشی از نماهای داخلی قلعه استارک‌ها استفاده شده است.

قلعه کسل وارد

کسل وارد؛ ایرلند

همچنین از قلعه قرون وسطی «دون کسل» و «استرلینگ» که آنها هم در اسکاتلند قرار دارند به‌عنوان بخش دیگری از لوکیشن‌های داخلی و خارجی وینتر فیلد استفاده شده است.

موقعیت دون کسل روی نقشه؛ اسکاتلند

دون کسل

قلعه دون کسل

دژ استرلینگ یکی از مهم‌ترین ترین قلعه‌های دفاعی و تاریخی اسکاتلند است که ساخت آن در قرن دوازدهم آغاز شده است و تا قرن شانزدهم مدام در حال تغییر و تحول و مجهز شده بوده است.

موقعیت قلعه استرلینگ

دژ

کسل-3

دژ استرلینگ؛ اسکاتلند

دوتراکی‌

از رشته کوه‌های مورن در ایرلند نیز به‌عنوان منطقه قوم دوتراکی‌ها استفاده می‌شد که رهبر آنها  «کال» بود و بعدها با کالیسی (مادر اژدها) ازدواج کرد.

df

دوتراکی

ساخت لوکیشن قبیله دوتراکی

جزیره

جزیره غودش هم برای سرزمین‌های دوتراکی‌ها استفاده شد

فیلمبرداری قسمت‌هایی که در فصل اول در جنوب اتفاق می‌افتادند، پس از جابه‌جایی از کشور مراکش در کشور مالت انجام شد. شهر «ایمدینا» برای برداشت صحنه‌های «کینگز لندینگ» انتخاب شد. همچنین فیلم‌برداری در قلعه مانوئل (برای سپت بیلور)، قصر سن‌آنتون، قلعه ریکاسولی، قلعه سنت‌آنجلوو صومعه سنت‌دومنیک (همه این مکان‌ها برای صحنه‌های داخل رد کیپنیز) استفاده شده است

جنگل خدایان

خدایان

جنگل گادز وود (Godswood)، یا همان جنگل خدایان، آماده سازی درخت و دریاچه مصنوعی

لوکیشن‌های فصل دوم

اف ترون

گروه فیلمبرداری بعد از چند تست در مالت، سرانجام تصمیم گرفتند برای لوکیشن‌های کینگزلندینگ (King's Landing) به شهر ساحلی دوبرونیک در کرواسی بروند که با معماری بی‌نظیری کنار ساحل دریای آدریاتیک قرار دارد. این شهر در قرن ۷ میلادی تأسیس شده و در قرن ۱۵ و۱۶ به اوج پیشرفت خود رسیده است و یکی از رقبای ونیز به‌شمار می‌آمده

موقعیت دوبرونیک

گیم

گیم اف ترونز

برای نماهای قلعه‌ی پادشاهی نیز از قلعه لوریه‌ناتس واقع در همان شهر استفاده شده است. این قلعه که در اصل یک دژ دفاعی است که در ارتفاع ۳۲ متری از سطح دریا قرار دارد.

قلعه

قلعه لوریه‌ناتس، کرواسی

برای صحنه‌های شهر کارث ( Qarth) از جزیره لوکروم، صومعه سنت‌دومنیک در جزیره تروگیر، قصر رکتور در دوبروونیک و معدن سنگ دوباک استفاده شد که در شرق آن قرار دارد.

1 گیم اف

دیوار (نگهبانان شب)

جان اسنو

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم جهان طرفدار جان اسنو هستید، باید بگوییم که لوکیشن صحنه‌های وال (دیوار ) و محل نگهبانان شب در سال ۲۰۱۱ و در کشور ایسلند ساخته و فیلمبرداری شده است.

جان اسنو

البته این نکته‌ را هم باید گفت اگر شما شباهت چندانی بین این مکان‌ها با تصاویر فیلم نمی‌بینید به علت اعمال افکت‌ها و ساخت بناها 3D و ماکت‌های واقعی فراوان است که کامل شکل اولیه شهرهای مذکور را برای فیلم عوض کرده‌اند.

در اولین مقاله از بخش معرفی  لوکیشن فیلم، به سریال پرطرفدار بازی تاج و تخت‌ها پرداختیم که البته به دلیل گستردگی بیش از حد این سریال، به صورت مختصر اینکار صورت گرفت.آیا شما این سریال را دیده‌اید؟ نظر شما مخاطبان عزیز چیست؟ لطفا نظرات خود را برای بهتر شدن این بخش با ما در میان بگذارید. شما همچنین می‌توانید برای دیدن لوکیشن‌های فیلم مورد علاقه خود، آن را به ما معرفی کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه