چگونه یک فست فود سالم بخوریم؟

پردیس جلالی | سه شنبه, ۱۱ خرداد ۹۵ ساعت ۱۳:۳۰

اگر شما هم مدام نگران انواع خوراکی‌هایی هستید که جز خوردنشان چاره‌ای ندارید، اگر حداقل یک وعده از غذاهای روزانه‌تان را باید بیرون از خانه باشید، اگر هر روز با نکات ترسناک و تازه‌ای در مورد سلامتی و بیماری مواجه می‌شوید که بیشر و بیشتر نگرانتان می‌کنند، این مقاله دقیقا برای شما است. با کجارو همراه باشید.

آهنگ دلربای سیستم بیرون‌بر بدون پیاده شدن از ماشین، حسابی ما را وادار می‌کند. بله، سریع است، آسان است و البته هزاران کالری اضافه که اصلا دلمان نمی‌خواهد، تحویل‌مان می‌دهد. دلتان می‌خواهد سالم‌تر بمانید و چربی‌های اضافه را هم کنار بگذارید؟ نکات زیر به شما کمک خواهد کرد.

ساندویچ‌های مک دونالد

غذای سالم

ساندویچ بیگ مک و البته همبرگر کوارتر پاوندر حرف ندارند. اما خب پر از کالری هم هستند. پس بیایید و مرغ گریل شده‌ی کلاسیک را انتخاب کنید. اگر مایونز هم سفارش ندهید، کل ساندویچ ۳۰۰ کالری بیشتر نخواهد داشت.  

خوراکی‌های جانبی مک دونالد

ماست میوه ای

اگر از دستتان بر می‌آید، بیخیال سیب‌زمینی سرخ کرده‌های مک دونالد شوید و به جایش ماست‌های میوه‌ای خوشمزه را امتحان کنید که حدودا ۱۵۰ کالری دارند. اما اگر نمی‌توانید، یک بسته‌ی کوچک سیب‌زمینی بخرید که ۲۳۰ کالری بیشتر نداشته باشد و آن را همراه با یک سالاد مرغ گریل شده بخورید که کالری‌های اضافه را کمی متعادل کند.

غذای اصلی تاکو بل

تاکو بل

در تاکو بل می‌توانید حسابی بخورید و کالری کمی هم مصرف کرده باشید. یک فرسکو بوریتوی بزرگ یا یک چالوپای بزرگ با استیک یا مرغ سفارش دهید. همه این‌ها با هم، ۳۵۰ کالری خواهد داشت. البته مرغ گوردیتای بزرگ هم با تنها ۲۷۰ کالری انتخاب سالم فوق‌العاده‌ای است.

خوراکی‌های جانبی تاکو بل

لوبیای سیاه

کمی لوبیای سیاه هم به سفارشتان اضافه کنید تا فقط ۸۰ کالری بیشتر مصرف کرده باشید. یا اینکه به‌همراه غذای‌ خود، پینتوس و پنیر سفارش دهید که این یکی هم بیشتر از ۱۹۰ کالری نخواهد داشت.

KFC

KFC

در KFC هم می‌شود به شکلی غذای سالم خورد. حتی اگر دلتان یک عالمه خوراکی جانبی بخواهد. می‌توانید یک سینه‌ی مرغ گریل شده را با ۲۲۰ کالری انتخاب کنید و کنارش یک سالاد کلم با ۱۷۰ کالری بگذارید. ذرت درسته ۷۰ و لوبیا سبز تنها و تنها ۲۵ کالری خواهند داشت.

ساندویچ برگر کینگ

برگر کینگ

اگر بخواهید در برگر کینگ غذا بخورید، به‌عنوان یک غذای سالم، انتخاب‌هایتان محدود است. هوپر جونیور که فقط ۳۰۰ کالری دارد و با پنیر ۳۵۰ کالری. اما اگر از مایونز صرف‌نظر کنید، میزان کالری‌اش را به ۲۸۰ خواهید رساند. یا اینکه یک همبرگر با ۲۳۰ کالری یا چیزبرگر با ۲۷۰ کالری بگیرید و تمام.

خوراکی‌های جانبی برگر کینگ

غذاهای جانبی

سیب‌زمینی سرخ کرده سهم زیادی از کالری‌هایی که در رستورانهای فست فود برای خودتان دست و پا می‌کنید را بر عهده دارند. اگر خیلی دلتان سرخ کردنی می‌خواهد، به جایش حلقه‌های پیاز برشته سفارش دهید و با این کار، فقط ۱۵۰ کالری به غذایتان اضافه می‌کنید. چهار تکه ناگت مرغ بدون سس هم می‌کند به عبارتی ۱۹۰ کالری!

رستوران وندی

سالاد مرغ

با سفارش یک سالاد مرغ با سیب و گردو سایز متوسط با ۱۸۰ کالری، ناهار سبکی را در رستوران وندی تجربه کنید. یا مثلا سالاد بزرگ مرغ آسیایی با بادام هندی که در تصویر می‌بینید، ۲۱۰ کالری دارد. ناگت چهار تکه‌ی تند هم با ۱۷۰ کالری انتخاب مناسبی است. نهایتا مرغ پیچیده‌ی گریل شده با ۲۷۰ کالری هم بد نیست.

فرار از کالری

کالری

فست فود‌ها ملزم به ارائه‌ی اطلاعات کافی از غذاهایشان هستند. شما با استفاده از آن، تلاش کنید تا میزان کالری دریافتی‌تان را زیر ۵۰۰ تا که برای یک وعده غذا مقداری منطقی است، نگه دارید.

تکه‌ها

سیب زمینی

هر کاری که می‌کنید، برای غذاهای خرده ریز جانبی، سایزهای کوچک را انتخاب کنید. حتی اگر هست، سایز کودک را فراموش نکنید. معلوم است که رستوران‌ها معمولا سایز‌های بزرگ ارائه می‌دهند.

شیوه‌ی آشپزی

سرخ کردنی

تا می‌توانید از غذاهای سرخ شده یا همراه با نان بپرهیزید. غذاهای گریل شده و گوشت‌های سبک مثل مرغ و ماهی از هر چیزی مناسب‌تر‌اند.

اضافه کردنی‌ها

کاهو

هروقت بخواهید می‌توانید چیزهایی به ساندویچ خود اضافه کنید. دست از خوردن مایونز و پنیر بکشید تا بین ۶۰ تا ۱۰۰ کالری کمتر مصرف کنید. بیکن را که اصلا کنار بگذارید. اما ابدا مجبور نیستید ساندویچ را خشک و خالی بخورید. تا دلتان می‌خواهد کاهو و خردل اضافه کنید که جفتشان به شکلی باور نکردنی‌ کم کالری هستند.

 

مطالب مرتبط:

منبع ALLDAY

دیدگاه