عکسهای کمیاب از آخرین سامورایی ها در قرن نوزدهم

راضیه شاهوردی | سه شنبه, ۱۴ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۰۷:۴۵

سامورایی‌ها، جنگجویان ژاپنی بودند که حالا به لطف فیلم‌ها و سریال‌ها از محبوبیت و شهرت بالایی برخوردار هستند. در مجموعه عکسی که در ادامه خواهید دید، شما می‌توانید آخرین عکس‌هایی را که از سامورایی‌‌ها در قرن نوزدهم گرفته‌شده و سپس توسط کارشناسان رنگی شده‌اند، تماشا کنید. با کجارو همراه باشید.

بازگشت امپراتوری میجی (Meiji) به قدرت در سال ۱۸۶۸ به کمک جنگ‌سالارانی ممکن شد که فرمانروایان واقعی ژاپن بودند و امپراتوری میجی را تثبیت کردند. همراه با این استقرار مجدد، تغییرات زیادی به وجود آمد، مثل ایجاد یک ارتش مدرن به سبک غربی در سال ۱۸۷۳ که متشکل از سربازان وظیفه بود. سامورایی‌های معروف باوجوداینکه ۱۰٪ از جمعیت ژاپن را تشکیل می‌دادند و قدرت بالایی داشتند، این حق را که تنها نیروی مسلح کشور باشند از دست دادند. آن‌ها حتی دیگر حق حمل شمشیر در مکان‌های عمومی را نیز نداشتند.

به‌افتخار این جنگجویان نجیب، سایت Bored Panda مجموعه‌ای از عکس‌های رنگ‌آمیزی شده‌ی سامورایی‌ها را جمع‌آوری کرده که همگی بین سال‌های ۱۸۶۳ تا ۱۹۰۰ که سال‌های تاریک حکمرانی سامورایی‌ها بود، گرفته‌شده‌اند. ازآنجایی‌که بعید است که امروز حتی یک سامورایی هم وجود داشته باشد، این فهرست برای همیشه بسته‌شده است. اما خوشحال می‌شویم که نظر سامورایی‌ وارانه‌تان را درباره‌ی این عکس‌ها به ما بگویید!

سامورایی

آخرین سامورایی

ساموراییها

سامورایی

آخرین سامورایی

ساموراییها

سامورایی

آخرین سامورایی

ساموراییها

سامورایی

سامورایی ها

آخرین سامورایی

سامورایی

آخرین سامورایی

سامورایی

مطالب مرتبط:

منبع Bored Panda

دیدگاه