سرمایه‌گذاران تالاب عینک رشت از پرداخت عوارض معاف شدند

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۴
سرمایه‌گذاران تالاب عینک رشت از پرداخت عوارض معاف شدند

سرمایه‌گذاران برای احداث اماکن تفریحی در حاشیه‌ی تالاب عینک رشت از پرداخت عوارض شهرداری معاف شدند.

«امیرحسین علوی» عضو شورای اسلامی شهر رشت با قدردانی از عملکرد جمعی از جوانان حامی محیط زیست در پاکسازی تالاب عینک از وجود گل مهاجم سنبل‌آبی بیان کرد که اقدام سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه بسیار ارزشمند بود.

وی با اشاره به مشکلات پیرامون تالاب عینک رشت، افزود:

حاشیه‌نشینی یکی از مشکلات مهم تالاب عینک است که امسال در بودجه شهرداری رشت برای برطرف‌شدن آن تصمیمات خوبی گرفته شد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت به خرید ۵۰۰ واحد مسکن مهر در حاشیه‌ی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب و تالاب عینک اشاره کرد و گفت که شهرداری با خرید این املاک در راستای آزادسازی حاشیه تالاب عینک و رودخانه‌های رشت گام مهمی برمی‌دارد.

وی درباره ارائه ضوابط تشویقی به سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حاشیه تالاب عینک گفت:

با تعدادی از سرمایه‌گذاران رایزنی‌هایی صورت گرفته و با لحاظ کردن ضوابط تشویقی، احداث اماکن تفریحی در حاشیه تالاب عینک رشت از پرداخت عوارض شهرداری معاف شدند.

علوی با بیان اینکه قصد داریم با انگیزه‌سازی‌های لازم بتوانیم سرمایه‌گذاران را تشویق به مشارکت در سرمایه‌گذاری تالاب عینک کنیم، یادآور شد که تمام اعضای شورای اسلامی شهر رشت باید به برطرف شدن مشکلات شهر کمک کنند.

وی متذکر شد که تنها بیان کردن مشکلات نمی‌تواند چاره‌ساز حل آنها باشد بلکه باید تعامل و همراهی وجود داشته باشد‌.

عضو شورای اسلامی شهر رشت به تصویب بودجه سازمان فرهنگی و زیباسازی شهرداری رشت اشاره کرد و افزود که بودجه‌ی سال ۹۵ سازمان زیباسازی شهرداری رشت به مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و بودجه سازمان فرهنگی‌ - ورزشی نیز بالغ بر ۹ میلیارد تومان مصوب شد.

وی با اشاره به تأخیر در تصویب بودجه سازمان‌های تابعه شهرداری رشت، خاطرنشان کرد که برخی تناقض‌ها در نگاه شهرداری و شورا درباره بودجه وجود داشت ضمن اینکه دفترچه بودجه سال ۹۵ شهرداری رشت نیز با تأخیر به شورا ارسال شد که امیدواریم با در نظر گرفتن برخی ضوابط شاهد تأخیر در تصویب بودجه شهرداری رشت نباشیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه