امضای تفاهم‌نامه بین کانون جهانگردی با ۵ کشور

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
امضای تفاهم‌نامه بین کانون جهانگردی با ۵ کشور

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران با پنج کشور عضو مجمع عمومی سالانه‌ی منطقه‌ی یک فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. 

مجمع عمومی سالانه (بهاره) منطقه‌ی یک فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA)، اردیبهشت‌ماه هر سال در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود که مجمع سال ۲۰۱۶ در هلسینکی، پایتخت کشور فنلاند و با حضور ۳۰۰ نماینده از ۸۰ کشور اروپایی، آفریقایی، آسیایی و همچنین کشور ایران برگزار شد و در حاشیه به دو موضوع تخصصی «کمیسیون سیاست‌گذاری موبیلیتی فیا» و «کمیسیون بین‌المللی تاریخی فیا» پرداخت.

«حسینعلی قلی‌زاده» مدیر امور بین‌الملل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی و عضو کمیسیون بین‌المللی تاریخی فیا، با حضور در این کمیسیون گزارش جامعی را درباره عملکرد دبیرخانه «شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی» که در این کانون فعالیت می‌کند، ارائه کرد.

وی همچنین به عنوان یکی از هشت عضو کمیسیون سیاست‌گذاری موبیلیتی فیا در این کمیسیون نیز حاضر شد و به جهان‌شمول نبودن برخی پروژه‌ها و موضوعات مطرح‌شده و قابل اجرا نبودن آن‌ها در خاورمیانه و برخی کشورهای دیگر انتقاد کرد و خواستار اصلاح این‌گونه طرح‌ها شد.

از میان مهم‌ترین سرفصل‌های این کمیسیون می‌توان به آلودگی هوا، محدودسازی استفاده از سوخت‌های دیزلی برای خودروها، فناوری‌های جدید در حوزه اتومبیل‌رانی و ... اشاره کرد.

«ابراهیم رضایی بابادی» مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز که ریاست هیئت ایرانی را به عهده داشت، با اشاره به توسعه‌ی مناسبات بین‌المللی این کانون به منظور استفاده از تجارب، دانش، توان و ظرفیت‌های تخصصی کلوپ‌های عضو FIA، درباره فعالیت‌های انجام‌شده از سوی این کانون در این اجلاس، گفت:

در کنار حضور در جلسات مختلف و ارائه‌ی گزارش‌های متعدد، توانستیم تفاهم‌نامه‌های همکاری مختلفی را با ۵ کشور عضو فیا از جمله آلمان، آلبانی، جمهوری چک، مقدونیه و اتریش امضا کنیم.

وی یادآور شد که موضوع کلی این تفاهم‌نامه‌ها به آموزش، تبادل تجربیات، خدمات فنی و تخصصی، مبادله‌ی گردشگر و موضوعات مرتبط با حوزه‌های کاری کانون‌های جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشورهای عضو فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی، اختصاص داشت.

رضایی بابادی همچنین با اشاره به تنظیم متن قرارداد همکاری میان کانون ایران و کانون اتومبیل‌رانی اسلوونی، بیان کرد که بر اساس این قرارداد، کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران موظف خواهد بود خدمات امداد جاده‌ای رایگان به اعضای کلوپ اتومبیل‌رانی اسلوونی که با خودروی خود به کشورمان سفر می‌کنند ارائه و کانون اسلوونی نیز متعهد می‌شود که هزینه‌های مربوطه را جبران کند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ادامه داد که «ژان تاد» رییس فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) در دیداری که با یکدیگر داشتیم، خواستار آن شد با همراهی تیمی از افراد مجرب در زمینه ایمنی راه‌های کشور و دست‌اندرکاران حوزه ایمنی راه‌های فیا، نشستی تخصصی درباره ایمنی راه‌های ایران و راهکارهای ارتقای سطح ایمنی جاده‌ها در ایران برگزار شود.

رضایی بابادی، همچنین گفت که در نشست‌های این مجمع، کشورهای شرکت‌کننده موضوعاتی از قبیل تحولات و تغییراتی که در زمینه موبیلیتی پیش روی کلوپ‌های اتومبیل‌رانی کشورهای عضو منطقه یک FIA قرار دارد و چگونگی هماهنگی با این تغییرات را مورد بررسی قرار دادند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه