جزایر مالدیو کجاست؟ | سواحل + دیدنی ها و تفریحات

شقایق  وحیدی
شقایق وحیدی دوشنبه، ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۴
جزایر مالدیو کجاست؟ | سواحل + دیدنی ها و تفریحات

مالدیو کشوری با جزایر عجیب و غریب مرجانی است که در سراسر جهان به سواحل زیبا و آب‌های شفاف و درخشان شهرت دارد. 

مالدیو را به سواحل بی‌نظیر، جزایر مرجانی، دنیای زیر آب و تجملی باورنکردنی می‌شناسند. این کشور دارای طبیعتی باشکوه و زیبا است. مالدیو با داشتن ۱۲۰۰ جزیره و ۲۶ جزیره مرجانی، آب‌های شفاف و جذاب، سواحل شنی، صخره‌های باشکوه و ورزش‌های آبی، هرساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جلب می‌کند.

جزایر مالدیو در طی سال‌های گذشته دست‌خوش تغییرات زیادی شده است. بیشتر جزایر مالدیو دارای ویلاهای مجلل و نخلستان‌هایی بی‌پایان هستند که چشم‌ها را به خود خیره می‌کنند. مالدیو با ترکیبی از رنگ‌های سبز، آبی و سفید در طبیعت خود بهشتی واقعی روی زمین است. انتخاب از میان جاهای دیدنی مالدیو کار آسانی نیست؛ پس با کجارو همراه شوید تا با بهترین مکان‌های دیدنی مالدیو آشنا شوید. 

همه آنچه باید درباره جزایر مالدیو بدانید:

جزایر مالدیو کجاست؟

جزایر مالدیو

منبع عکس:africaodyssey.com، عکاس: ناشناس

مالدیو،‌ کشوری واقع در اقیانوس هند و جنوب غربی سریلانکا است. مالدیو هم از نظر جمعیت و هم از نظر مساحت کوچک‌ترین کشور قاره آسیا محسوب می‌شود. به‌طور متوسط، ارتفاع کشور مالدیو از سطح دریا در حدود ۱٫۵ متر است که به همین جهت، به‌عنوان کم‌ارتفاع‌ترین کشور جهان نیز شناخته می‌شود. بلندترین نقطه این کشور فقط ۲٫۴ متر ارتفاع دارد. ماله پایتخت کشور مالدیو، به‌طور سنتی محل تاج‌گذاری و اقامت شاهان این سرزمین بوده است و امروز با حدود ۱۵۰ هزار شهروند، یکی از کم جمعیت‌ترین پایتخت‌های دنیا محسوب می‌شود. ماله معروف‌ترین جزیره مالدیو به پادشاه جزایر نیز شهرت دارد. 

آیا سفر به مالدیو نیاز به ویزا دارد؟

مالدیو

منبع عکس:onestep4ward.com، عکاس: ناشناس

مالدیو از جمله مقاصد گردشگری است که نیازی به تهیه ویزا در کشور مبدا خود ندارد و شما می‌توانید از ویزای فرودگاهی در سفر به مالدیو استفاده کنید. برای تهیه ویزای فرودگاهی، فقط کافی است با ورود به این کشور فرم دریافت ویزا را پر کنید و مدارک لازم خود را به ماموران فرودگاه ارائه دهید. شما باید پاسپورت معتبر خود را به‌همراه ۵۰ تا ۷۰ دلار به‌همراه داشته باشید تا بدون هیچ دغدغه‌ای، مهری روی پاسپورت شما درج شود. با وجود ساده بودن صدور ویزای فرودگاهی، بهتر است به چند نکته مهم در دریافت آن دقت کنید.

  • پاسپورت شما باید حداقل هفت ماه اعتبار داشته باشد.
  • هنگام ورود به فرودگاه برگه رزرو هتل خود و بلیط رفت و برگشت هواپیما را همراه داشته باشید.
  • به‌ازای هر روز اقامت در مالدیو، باید ۵۰ دلار نقد همراه شما باشد.
  • یک قطعه عکس تمام رخ همراه داشته باشید.
  • ویزای صادر شده برای شما به‌مدت ۳۰ روز اعتبار دارد.
  • کارت واکسن تب زرد را به‌همراه داشته باشید.
  • ارائه کارت واکسن کرونا نیاز نیست؛ اما تست PCR تا ۹۶ ساعت قبل از سفر الزامی است.

جاذبه های گردشگری مالدیو

ماجدهی ماگو

ماجدهی ماگو

منبع عکس:holidify.com، عکاس: ناشناس

خرید خیابانی در ماجدهی ماگو بهترین فرصت برای خرید هدیه یا سوغات است

یکی از جاذبه‌های دیدنی مالدیو، «خیابان ماجدهی ماگو» (Majeedhee Magu Road) است که فرصتی برای خرید خیابانی محسوب می‌شود. خرید خیابانی فعالیتی است که همه مردم از  از کودکان تا بزرگسالان از آن لذت می‌برند.

اگر به مالدیو می‌روید حتما باید از خیابان ماجدهی ماگو دیدن کنید تا تجربه پیاده‌روی دلچسبی را در خیابان اصلی پایتخت، به دست بیاورید. در این خیابان طیف وسیعی از غذاهای محلی و جدیدترین لباس‌های مد روز در انتظار شما هستند؛ اما بهترین چیزهایی که در اینجا می‌توانید به‌عنوان هدیه یا سوغات با خود ببرید، اقلام دست‌سازی هستند که توسط محلی‌ها ساخته می‌شوند. شما می‌توانید در هر زمانی بین ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب به خیابان ماجدهی ماگو بروید تا پیش از بازگشت به خانه، یادگاری از مالدیو با خود به‌همراه داشته باشید. 

موزه ملی

موزه ملی

منبع عکس: themaldivesexpert، عکاس: ناشناس

موزه ملی ساختمانی عجیب و غریب است که در ماله قرار دارد. این موزه مجموعه بزرگی از آثار تاریخی را در خود جای داده است که برخی از آن‌ها به دوره شکل‌گیری جزایر مالدیو تعلق دارد. ساختمان موزه ملی بخشی از کاخ سلطنتی قرن هفدهم است و همچنین در پارکی عمومی با نام پارک سلطان جای گرفته است. در این موزه با ستون‌ها و آثار تاریخی محافظت‌شده‌ای روبه‌رو می‌شوید که اطلاعات زیادی در مورد کشور مالدیو به شما می‌گویند.

موزه ملی مالدیو هر ساله شاهد بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به هنر است. هنگامی که در مالدیو در حال گشت‌وگذار هستید، بازدید از این کاخ زیبا را از دست ندهید. سرسنگ مرجانی لرد بودا، تخته چوبی قرن سیزدهمی و قطعه قرن یازدهمی از آلیفو تاد (Alifu Todd)، از جمله آثاری هستند که در موزه ملی مالدیو خواهید دید.

زیردریایی نهنگ

زیردریایی نهنگ

منبع عکس:mustseespots.com، عکاس: ناشناس

زیردریایی نهنگ (Whale Submarine) فرصتی استثنایی برای تجربه تور ۴۵ دقیقه‌ای زیر آب اقیانوس هند است. این تجربه هیجان‌انگیز را می‌توان به گشت‌وگذار در باغی تشبیه کرد؛ با این تفاوت که برخلاف همیشه شما در فضایی قفس مانند در زیر آب هستید و دنیای زیر آب در حالی که کشتی شما از میان آن عبور می‌کند، تماشاگر شما خواهد بود.

زیردریایی نهنگ یکی از نقاط جذاب گردشگری مالدیو است که شما را به تماشای شیرماهی، کوسه‌های سفید صخره‌ای، لاک‌پشت‌های عظیم، ماهی‌های زرد و قرمز و جعبه‌ماهی زرد می‌برد. برای کسب این تجربه می‌توانید از ساعت ۹ صبح تا هشت شب به این جاذبه مراجعه کنید. 

دریاچه Dhadimagi Kilhi

دریاچه Dhadimagi Kilhi

منبع عکس: holidify.com، عکاس: ناشناس

دریاچه Dhadimagi Kilhi دومین دریاچه آب شیرین کشور است

دریاچه Dhadimagi Kilhi، یکی از زیباترین و بهترین جاهای دیدنی در مالدیو و جزیره مرجانی فووامولا محسوب می‌شود. این دریاچه، دومین دریاچه آب شیرین کشور است؛ مکانی که از هر طرف با فضای سبز احاطه شده است و مکانی ایدئال برای سپری کردن اوقاتی آرام با مناظری دوست‌داشتنی در مالدیو محسوب می‌شود. در اینجا می‌توانید از فعالیت‌های هیجان‌انگیزی مانند ماهی‌گیری، شنا و قایق سواری لذت ببرید.

گالری هنر ملی

گالری هنر ملی

منبع عکس: .themaldivesexpert، عکاس: ناشناس

گالری هنر ملی (National Art Gallery) در ماله و در سال ۱۹۹۹ تاسیس شد و یکی از جاهای دیدنی مالدیو برای دوستداران هنر و هنرمندان محسوب می‌شود. شما زیر یک سقف کتابخانه ملی، مراکز فرهنگی کشورهای مختلف از سراسر جهان و این فضای نمایشگاهی را خواهید یافت. این سایت هنری محلی برای نمایش آثار هنری جذاب و شگفت‌انگیز بومی و بین‌المللی است. گالری هنر ملی علاوه بر نمایشگاه و رویدادهای هنری منظم، مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از وسایل اسلامی، لباس‌های محلی، سلطنتی و سنتی مالدیو دارد. شما می‌توانید از ساعت ۹ صبح تا پنج عصر برای بازدید به این موزه مراجعه کنید. 

پل دوستی چین و مالدیو

پل دوستی چین و مالدیو

منبع عکس:edition.mv، عکاس: ناشناس

اگر به تماشای پل دو کیلومتری دوستی چین و مالدیو نروید، گشت‌وگذار و سفر شما به مالدیو به پایان نرسیده است؛ پلی که ماله را به جزیره فرودگاهی در چین به نام «هولهوله» (Hulhule) متصل می‌کند. این پل که به پل «سینماله» (Sinamale) نیز شهرت دارد، بخشی از جاده‌ای بود که توسط کشور چین ساخته و در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد. این پل اولین پل مرزی دریایی مالدیو محسوب می‌شود. در باور بسیاری پل سینماله روابط بین دو کشور را تقویت کرد و تحکیم بخشید. مردم می‌توانند از طریق این پل در عرض پنج دقیقه خود را از یک جزیره به جزیره دیگر برسانند.

مسجد جمعه ماله

مسجد جمعه ماله

منبع عکس:themaldivesexpert، عکاس: ناشناس

مسجد هوکورو میسکی یکی از میراث فرهنگی جهانی در فهرست یونسکو است

یکی از قدیمی‌ترین مساجد باقی‌مانده در مالدیو، مسجد جمعه است که از جمله نقاط گردشگری شناخته شده محسوب می‌شود. این مسجد که به نام  «هوکورو میسکی» (Hukuru Miskiy) نیز شهرت دارد، در سال ۱۶۵۸ ساخته شده است.

معماری متمایز مسجد جمعه و کنده‌کاری‌های دقیق روی دیوارها، فوق‌العاده خیره‌کننده است. همین جزییات منجر شد تا این مسجد در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان یکی از میراث فرهنگی جهانی در فهرست یونسکو قرار بگیرد. مسجد جمعه از تخته سنگ‌های مرجانی و در طول دو سال ساخته شده است. این مسجد به‌عنوان یکی از بهترین سازه‌های مرجانی جهان شناخته می‌شود. برای بازدید از مسجد جمعه ماله می‌توانید از ۹ صبح تا پنج عصر به آن مراجعه کنید.

بنای یادبود سونامی

یادبود سونامی

منبع عکس:wikimedia، عکاس: ناشناس

همان طور که از نام آن مشخص است، بنای یادبود سونامی (Tsunami Monument)، یادواره قربانیان سونامی سال ۲۰۰۴ در جزیره Boduthakurufaanu Magu در جنوب شرقی ماله است. این بنای تاریخی یادبودی برای ۷۴ شهروند مالدیوی است که در حادثه تلخ سونامی از بین رفتند.

یادبود سونامی همچون چراغ امیدی پس از یک تراژدی تلخ ایستاده است. اگر به دانستن حقایق تاریخی علاقه‌مند هستید، باید از این مکان تاریخی دیدن کنید. ۲۰ گوی فولادی که بنای یادبود سونامی را احاطه کرده‌اند، نمادی از جزایر مرجانی مالدیو هستند و ستون‌های برآمده از آن امواج سونامی را نشان می‌دهند. این مکان گردشگری ایدئال نزدیک ساحلی است که برای موج‌سواری محبوبیت بالایی دارد و می‌توانید در دیدن از بنای یادبود سونامی به آنجا هم سر بزنید. 

بازار ماهی ماله

بازار ماهی ماله

منبع عکس:mapio.net، عکاس: ناشناس

بازار ماهی جایی برای تماشای زندگی رومزه مردم مالدیو است

بازار ماهی ماله در امتداد بندر داخلی، در سمت شمالی جزیره و در غرب میدان جمهوری قرار دارد. رفتن به بازار ماهی یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با مردم محلی و تماشای زندگی رومزه مردم مالدیو است. بهترین زمان برای بازدید از این بازار بعدازظهر و اوایل عصر است که ماهی‌گیران با صید تازه وارد بازار می‌شوند. محبوب‌ترین ماهی که در بازار ماهی ماله خریدوفروش می‌شود، ماهی تن است و گردشگران می‌توانند برای درست کردن یک شام خوشمزه و اصیل مالدیوی از این بازار ماهی و میوه تازه خریداری کنند. 

کاخ مولی آگه

کاخ مولی آگه

منبع عکس: holidify.com، عکاس: ناشناس

ساختمان کاخ «مولی آگه» به سبک استعماری و در مرکز تاریخی ماله واقع شده است. این بنا در سال ۱۹۰۶ توسط سلطان محمد شمس‌الدین سوم به‌منظور اقامت پسر وی ساخته شد؛ اما به‌دلیل سرنگونی این حاکم مالدیو، امکان استفاده از آن هرگز برای او فراهم نشد. کاخ مولی آگه اکنون به‌عنوان اقامتگاه شخصی رئیس‌جمهوری مالدیو مورد استفاده قرار می‌گیرد. امکان بازدید از فضای داخلی این بنا وجود ندارد؛ اما حکاکی‌های سفید پیچیده در نمای بیرونی منظره‌ای زیبا را فراهم آورده است که بسیار از گردشگران را جذب می‌کند. 

خلوت ترین سواحل مالدیو

ساحل Bioluminescent، برای تماشای ستارگان با دوستان

ساحل Bioluminescent

منبع عکس:holidify.com، عکاس: ناشناس

شما و همسرتان بی‌شک در طول پیاده‌روی‌های عاشقانه خود ستاره‌های زیادی را در آسمان تماشا کرده‌اید؛ اما آیا تا به امروز ستاره‌ای را زیر پای خود مشاهده کردید؟

ساحل «Bioluminescent» در جزیره «وادهو» (Vaadhoo) مالدیو به‌دلیل پدیده‌ای نادر و هیجان‌انگیز محبوبیت دارد که هر بازدید‌کننده‌ای را مبهوت می‌کند. در این ساحل فیتوپلانکتون‌های درخشان همراه با امواج آب در شب روی ماسه پرتاپ می‌شوند و منظره‌ای محسور‌کننده را خلق می‌کنند. بی‌شک پیاده‌روی در ساحل زیبای Bioluminescent در ماه عسل برای زوج‌ها مناظری زیبا به یادگار خواهد گذاشت که تا پایان عمر فراموش نمی‌کنند. 

ساحل Bioluminescent علاوه بر تصاویر رمانتیک و سورئال در شب، به‌خاطر کافه‌های مدرن متعدد نیز  شهرت دارد که در حاشیه آن قرار گرفته‌اند. این ساحل یکی از بهترین مکان‌های دیدنی مالدیو برای ماه عسل است که گزینه‌های بی‌پایانی برای انتخاب غذا پیش‌روی شما قرار می‌دهد. اگر ماه درستی را برای سفر به ساحل Bioluminescent انتخاب کنید، این مکان، خیره‌کننده و رویایی در برابر چشمان شما ظاهر خواهد شد. جاذبه‌های اصلی این ساحل شن‌های درخشان در شب و کافه‌های زیبا هستند. بهترین زمان برای بازدید از آن نیز ژوئن تا اکتبر (برای شناسایی فیتوپلانکتون‌ها) است. 

ساحل جزیره ولیگاندو، برای مناظر سبز بی‌کران

ساحل جزیره ولیگاندو

منبع عکس:holidify.com، عکاس: ناشناس

ساحل جزیره ولیگاندو (Veligandu Island Beach)، در شمال «آتول عرب» جزیره نسبتا کوچکی است؛ اما با وجود کوچک بودن در تعطیلات شکوه خاص خود را دارد. این جزیره پر از فضاهای سبز خیره‌کننده است و  آرامشی وصف‌ناپذیر برای گردشگران در بازدید از سرزمین آب‌های درخشان فراهم می‌آورد. تالاب‌های جزیره ولیگاندو فرصت بسیار خوبی برای غواصی اسکوبا فراهم می‌کنند. این جزیره در کنار دهکده ماهگیری قرار دارد و به همین جهت غذاهای دریایی خوشمزه‌ای در آن سرو می‌شود. در جزیره ولیگاندو تورهای گردشگری برای روستاهای اطراف و شناخت جوامع محلی مالدیو نیز وجود دارد و علاوه بر آن فرصت خوبی برای ماهی‌گیری در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

جزیره هوواهندو، برای سواحل شنی سفید نرم

جزیره هوواهندو

منبع عکس:1001beach.com، عکاس: ناشناس

جزیره هوواهندو، به کلاب‌های کودکان خود شهرت دارد

آب آرام و سرسبزی چشم‌گیر، جزیره هوواهندو را به جایی برای تجدید قوا و اقامت‌‌هایی بدون مزاحمت بدل کرده است. شما می‌توانید چه با خانواده و چه با دوستان خود این جزیره را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید و مطمئن باشید که به جایی مناسب و به دور از شلوغی شهر را برای استراحت و آرامش سفر کرده‌اید. کودکان در سفر به این جزیره می‌توانند در «کلاب بچه‌ها» وقت سپری کنند؛ در حالی که بزرگسالان در سواحل ‌شنی سفید «لیلی» (Lily) از پیاده‌روی خود لذت می‌برند.

در جزیره هوواهندو رستوران‌ها غذاهای لذیذ و درجه یک متنوعی از جمله غذاهای محلی و بین‌المللی را سرو می‌کنند. این جزیره مزایای زیادی دارد و همین مزایا آن را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفرهای خانوادگی تبدیل می‌کند. تفریحات و جاذبه‌های اصلی این جزیره و سواحل زیبای آن، استخر، زمین تنیس، والیبال ساحلی، بیلیارد و اسپا هستند.

ساحل کرومبا، زیبایی محسور کننده

ساحل کرومبا

منبع عکس:kuoni.co.uk، عکاس: ناشناس

یکی از بهترین مکان‌های مالدیو، ساحل «کورومبا» (Kurumba) است که در هفت کیلومتری ماله قرار دارد و با قایق‌سواری کوتاه قابل دسترس است. شما با رفتن به ساحل می‌توانید از شلوغی زندگی فرار کنید، روی شن‌های سفید و صخره‌های مرجانی دراز بکشید و از اسپاهای آن لذت ببرید.

ساحل کرومبا مکانی ایدئال برای زوج‌ها است؛ زیرا زیبایی و انزوایی مطلقی را به بازدیدکنندگان اهدا می‌کند. غواصی در تالاب‌های شفاف کریستالی نیز لذت و شادی مضاعفی را برای گردشگران جزیره کرومبا فراهم می‌آورد. اگر می‌خواهید مدتی را در میان زیبایی‌های محسورکننده طبیعت سپری کنید، پا گذاشتن به این جزیره فرصتی استثنایی برای شما رقم خواهد زد. 

جزیره خورشید، سواحل درخشان

جزیره خورشید

منبع عکس:wikimedia، عکاس: ناشناس

جزیره نالاگورایدو در «آتول آری جنوبی» از برترین نقاط دیدنی مالدیو است که به جزیره خورشید نیز شهرت دارد. این مکان با سواحل خیره‌کننده، گل‌های استوایی زیبا و فضای سبز، بسیار مجلل طراحی شده است. جزیره نالاگورایدو عده زیادی از گردشگران طبیعت‌گرد را به‌سمت خود می‌کشاند. این جزیره با آب‌های آبی بسیار جذاب، سواحل درخشان و استراحتگاه‌های شگفت‌انگیز امکان‌های جذابی را برای مهمانان خود فراهم می‌کند و با توجه به آرامش و زیبایی دلفریب یکی از بهترین مکان‌ها برای زوج‌ها و سفر ماه عسل است. 

جزیره نالاگورایدو برای ورزش‌های آبی از جمله غواصی و موج‌سواری مناسی است. علاوه بر آن در این جزیره می‌توانید استراحت دلچسپی را در سونا و اسپاهای آن تجربه کنید و در سواحل درخشان و زیبای آن به پیاده‌روی‌های طولانی بروید. 

جزایر مالدیو

ماله آتول، برای فضای شهری

جزیره ماله آتول

منبع عکس:ospitalitynet، عکاس: ناشناس

جزیره مرجانی شمالی ماله که در لبه جنوبی مجمع‌الجزایر مرجانی «کافو آتول» (Kaafu Atoll، شامل جزایر  کاشیدو، گافارو، آتول ماله شمالی و آتول ماله جنوبی است.) واقع شده، بزرگترین شهر و محبوب‌ترین مقصد در میان بهترین مکان‌ها برای بازدید در مالدیو است.

آتول ماله شمالی یکی از بهترین مکان‌های گردشگری مالدیو است. این جزیره به‌دلیل وجود اقامتگاه سلطنتی، «محل» (Mahal) نامیده می‌شد و اکنون به جزیره پادشاهان نیز شهرت دارد. آتول ماله دارای آب و هوای موسمی استوایی است و در اکثر ماه‌های سال در آن باران می‌بارد؛ اما دمای معتدل هوا در طول سال از بهترین ویژگی‌های آن است.

جزیره آلیماتا، برای قایقرانی در آب‌های آرام

جزیره آلیماتا

منبع عکس:privateislandsonline، عکاس: ناشناس

جزیره آلیماتا یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر ماه عسل است

جزیره «آلیماتا» (Alimatha) در لبه شرقی مالدیو و در جزیره مرجانی «واوو آتول» (Vaavu) واقع شده است. این جزیره با آب‌های نیلگون و شفاف خود، برای غواصی، قایق‌سواری و گذراندن تعطیلات خانوادگی و ماه عسل مناسب است؛ تا جایی که یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر ماه عسل زوج‌ها در مالدیو محسوب می‌شود.

مسابقات والیبال در سواحل آفتاب‌گیر و شن‌های خیره‌کننده، از جمله سرگرمی‌های جزیره آلیماتا هستند. مرکز ماساژ آیورودا، اسپا و رستوران‌ها، این جزیره را به گزینه‌ای زندگی‌بخش در میان مکان‌های گردشگری محبوب مالدیو تبدیل کرده است. 

ساحل مصنوعی، برای ورزش‌های آبی پر هیجان

ساحل مصنوعی در شمال ماله آتول همان چیزی است که نام آن به شما می‌گوید؛ ساحلی مصنوعی برای علاقه‌مندان به شنا که در میان لیست بهترین مکان‌های دیدنی مالدیو قرار دارد. این ساحل مصنوعی برای بازدید عموم باز است و طبق قوانین محلی محدودیت‌های مشخصی برای پوشاک دارد. ساحل مصنوعی میزبان چندین کارناوال است و ورزش‌های آبی و پیاده‌روی‌های آرام از بهترین تفریحات آن به شمار می‌آیند؛ ساحلی که مکانی پرطرفدار در میان جوانان است. با وجود اجرای گروه‌های موسیقی، تجربه شب‌های ساحل مصنوعی زیبا و منحصر‌به‌فرد، خاطره‌ای به‌یادماندنی خواهد بود.

صخره‌های HP، برای مرجان‌ها و غارها

صخره‌های HP

منبع عکس:blogrope.com، عکاس: ناشناس

صخره‌های HP در شمال مال آتول مالدیو، یکی از برترین‌ جاذبه‌های گردشگری مالدیو محسوب می‌شود. این مکان منطقه دریایی حفاظت‌شده‌‌ای است که شامل طیف وسیعی از انواع موجودات دریایی از ماهی‌های کوچک، ماهی‌های رنگارنگ و خطرناک گرفته تا مرجان‌های چند رنگ و غارها و برآمدگی‌ها می‌شود. دریا در صخره‌های HP پر از شور و نشاط زندگی دریایی است؛ چراکه با نهایت دقت از موجودات دریایی این منطقه حفاظت می‌شود. علاوه بر آن شناگران و غواصان پرشور فقط زمانی به آب این منطقه وارد می‌شوند که کاملا امن باشد و این همان نکته‌ای است که آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در مالدیو تبدیل می‌کند. این مکان فرصتی استثنایی برای علاقه‌مندان به عکاسی از زندگی دریایی و غواصی است.

جزیره فیهالهی، برای زندگی دریایی پررونق

جزیره فیهالهی (Fihalhohi Island) واقع در جزیره مرجانی کافو آتول شمالی در مال، یکی از جذاب‌ترین و زیباترین مکان‌ها در مالدیو برای گذراندن تعطیلاتی بی‌نظیر است. این جزیره به زیبایی با درختان نخل نارگیل سایه‌دار، سواحل بکر و آب‌های شفاف احاطه شده است. اگر به‌دنبال سفری عاشقانه یا برنامه‌ریزی برای ماه عسل خود هستید، باید از این جزیره دیدن کنید.

آب‌و‌هوای گرم جزیره فیهالهی آن را به مکانی ایدئال برای فعالیت‌های آبی بدل کرده است. یکی از بهترین دیدنی‌های جزیره فیهالهی صخره‌ای است که جزیره را احاطه کرده است. این صخره زندگی دریایی گسترده‌ای را در خود جای داده است. با در دسترس بودن غواصی اسکوبا (scuba)، می‌توان زندگی دریایی را در میان صخره‌ها تجربه کرد و خاطراتی ساخت که برای عمری ماندگار خواهند بود. این جزیره همچنین به ارائه بهترین ماساژ بالیایی مناطق گرمسیری و سایر ماساژ‌های بین‌المللی شهرت دارد. 

اوتیمو گاندووارو، برای کاوش در یک قصر چوبی

قصر چوبی

منبع عکس: ravelcentremaldives، عکاس: ناشناس

اوتیمو گاندووارو (Utheemu Ganduvaru) واقع در بخش شمالی مالدیو، یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید است. این جزیره شبیه چتر دریایی سبز کوچکی به نظر می‌رسد. یکی از مکان‌های مهم گردشگری تاریخی در مالدیو، زادگاه سلطان محمد تاکوروفانو (Mohamed Thakurufaanu) در این مکان است. او به‌دلیل تعقیب متجاوزان پرتغالی در تاریخ مالدیو مورد احترام قرار می‌گیرد. اوتیمو گاندووارو بنایی تاریخی به نام خود دارد؛ میراثی که باید آن را دید. خانه سلطان محمد، کاخی است که از چوب ساخته شده و یکی از جاذبه های گردشگری مالدیو است.

جزیره بیادو، برای محصولات ارگانیک تازه

جزیره بیادو در ماله آتول جنوبی، یکی دیگر از جزایری است که در میان بهترین مکان‌ها برای بازدید در مالدیو قرار دارد. این جزیره با مساحتی بیش از ۱۰ هکتار، حدود ۲۹ کیلومتر از فرودگاه بین‌المللی جنوبی فاصله دارد و جزیره ماکونوفوشی در نزدیکی آن قرار گرفته است. جزیره بیادو دارای پوشش گیاهی فراوانی از موز، نارگیل و انبه در کنار سیفیجاتی همچون خیار، کلم و گوجه فرنگی است. این جزیره به آب‌های درخشان و ورزش‌های آبی ماجراجویانه شهرت دارد و ازاین‌رو نام جزیره غواصی را نیز به خود اختصاص داده است. در جزیره بیادو علاوه بر غواصی امکان قایق‌رانی نیز برای گردشگران وجود دارد. 

جزیره باروس، برای سواحل آفتاب بوسیده

جزیره باروس از جزایر برتر مالدیو و مکانی ایدئال برای دور ماندن از جمعیت و شلوغی است. این جزیره به واسطه ظرافت‌های طبیعی، استراحتگاه‌ها، بوتیک‌های مجلل و سواحل آفتاب‌خیز جایی بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است. گردشگران در جزیره باروس به‌دلیل خدمات رفاهی و رعایت حریم خصوصی اوقات خوشی را سپری می‌کنند. آب‌های فیروزه‌ای این جزیره بسیار چشم‌نواز و آرامش‌بخش هستند. رستوران‌های متنوعی این جزیره نیز در محوطه استراحتگاه‌ها و ویلاها قرار دارند و شرایط ایدئالی را برای ماه عسل و تعطیلات فراهم می‌کنند. در جزیره باروس می‌توانید در چشمه‌های معدنی استراحت کنید و از دیدن صخره‌های مرجانی لذت ببرید.

جزیره Emboodhu Finolhu، برای ویلاهای آبی رمانتیک

جزیره Emboodhu Finolhu

منبع عکس: trip.com، عکاس: ناشناس

چیدمان ویلاهای جزیره Emboodhu Finolhu به‌تنهایی خود جاذبه‌ای بزرگ محسوب می‌شود. ویلاهای آبی این جزیره به‌صورت گل چیده شده‌اند و همچون جواهری روی یک تاج به نظر می‌رسند. اگر در هواپیمایی دریایی هستید، تماشای این منظره به‌اندازه اقامت و بازدید از جزیره Emboodhu Finolhu لذت‌بخش خواهد بود. این جزیره با ۵۵ ویلای آبی همراه با استراحتگاه‌ لوکس تاج اگزوتیکا (Taj Exotica)، خدمات اقامتی پنج ستاره و مهمان‌نوازی ویژه، لذتی منحصر‌به‌فرد را برای گردشگران فراهم می‌آورد و همیشه بازخوردی مثبت دریافت کرده است. کسانی که به‌دنبال آرامش باشند، می‌توانند ماساژ در اسپا را در جزیره Emboodhu Finolhu انتخاب کنند. 

جزیره Mirihi، برای سم زدایی دیجیتال

مسافرانی که به‌دنبال اقامتی به دور از فضای دیجیتال در مالدیو باشند باید به جزیره Mihiri بروند. هیچ تلویزیونی برای تماشا در این جزیره وجود ندارد و اگر تلفن همراه خود را کنار بگذارید از دنیای بیرون کاملا جدا می‌شوید. کسانی که برای ماه عسل خود به این جزیره سفر می‌کنند، می‌توانند از ماساژ اسپا «آدم و حوا» (Adam & Eve) استفاده کنند. جزیره Mihiri با حدود ۳۰ ویلا و رستوران آبی که غذاهای لذیذی را سرو می‌کنند، یکی از نقاط دیدنی مالدیو است که باید با کسی که عاشق او هستید به آن سفر کنید. 

جزیره کومو کوکو، برای خدمات پنج ستاره

جزیره کومو کوکو

منبع عکس: travelplusstyle.com، عکاس: ناشناس

کشوری مانند مالدیو به سواحل شنی و جزایر زییای خود شهرت دارد؛ اما در میان بسیاری از جزایر جزیره کومو کوو (COMO Cocoa) متمایز است. این جزیره یکی از پرطرفدارترین جزایر در تمام مالدیو است. جزیره کومو کوکو همچون تکه‌ای از بهشت استوایی جایی برای تممد اعصاب و تجدید قوا به شمار می‌رود. این جزیره با تعداد بسیار زیادی استراحتگاه (۳۳ مورد ویلای آبی)، بهترین خدمات رفاهی را برای پذیرایی نسبت به جزایر اطراف ارائه می‌دهد. سواحل جزیزه کومو کوکو، سواحلی سفید و پوشیده از شن‌های نرم هستند که توسط آب‌های کریستالی احاطه شده‌اند. 

جزیره مافوشی، برای ترکیبی خیره‌کننده از آبی و سفید

جزیزه مافوشی

منبع عکس:agoda.com، عکاس: ناشناس

ساحل جزیره «مافوشی» (Maafushi) به بهشت مالدیو شهرت دارد و یکی از بهترین سواحل این کشور برای طرفداران فعالیت‌های سرگرم‌کننده است. این مکان در صدر جاهای دیدنی معروف مالدیو قرار دارد.

در جزیره مافوشی با طیف گسترده‌ای از ورزش‌های آبی سرگرم‌کننده و غذاهای خوشمزه رو‌به‌رو می‌شوید که شما را به وجد می‌آورد و می‌توانید در آن‌ها افراط کنید. فراموش نکنید بخشی از زمان خود را به تماشای زیبایی‌های منظره‌ای اختصاص دهید که این جزیره را زینت بخشیده‌اند. در جزیزه مافوشی در برابر چشمان شما ترکیبی وصف‌ناپذیر و زیبا از رنگ‌های آبی و سفید قرار خواهد گرفت که ذهن شما را آرام خواهد کرد.

جزیره Kanuhura، برای ویلاهای دوستدار کودک 

جزیره کانوهورا دارای چیدمان و طراحی استادانه ویلاها و امکانات و خدمات مجلل پنج ستاره است. این جزیره به‌دلیل داشتن موقعیت مناسب برای کودکان شناخته شده است و به باشگاه‌های کودکان خود شهرت دارد. در مالدیو، خانواده‌ها و دوستان زیادی را می‌بینید که به‌غیر از ماه عسل جزیره Kanuhura را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند. هر ویلا و استراحتگاهی در این جزیره میزبانی است که تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند. یکی از جنبه‌های ویلاهای جزیره Kanuhura دکوراسیون‌های منحصر‌به‌فرد آن‌ها است که گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. در کنار غواصی، والیبال ساحلی، تنیس و موج‌سواری از جمله تفریحات این جزیره به شمار می‌آیند.

جزیره رانگالی، برای تعطیلات خانوادگی عالی

جزیره رانگالی

منبع عکس:culturalheritageonline، عکاس: ناشناس

کنراد مالدیو در جزیره رانگالی جایی است که می‌توانید خانواده‌ خود را برای تعطیلاتی طولانی به میان سواحل شنی و آب‌های آبی شفاف ببرید. اقامتگاه «کنراد» زیرمجموعه‌ای از هتل‌های هیلتون است و بهترین خدمات رفاهی را همراه با فعالیت‌های سرگرم‌کننده به تمام گروه‌های سنی اعم از کودکان و بزرگسالان در طول اقامت ارائه می‌دهد.

جزیره رانگالی به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مالدیو فرصتی مناسب برای لذت بردن در اسپاهای لوکس و فعالیت‌های ماهی‌گیری در مجاورت کنراد است. در جزیره رانگالی می‌توانید به دیدن دلفین‌‌ها بروید و از استخر و سالن‌های ورزشی سرپوشیده نیز استفاده کنید. 

جزایر هالاولی، برای زیبایی منظره و آرامش

جزایر هالاولی، مقصد سفر مناسبی برای افرادی هستند که به سکوت و انزوا نیاز دارند. این جزایر از هر طرف در محاصره آب قرار دارند و مناظر زیبا و آرامش فوق‌العاده آن‌ها امکانی برای جدا شدن از دنیای واقعی را فراهم می‌آورند. جزایر هالاولی بهترین فرصت برای گذراندن زمانی با کیفیت با دوستان و خانواده هستند. استراحتگاه کنستانس هالاولی نیز در این جزیره قرار دارد که به خدمات رفاهی حرفه‌ای خود شهرت دارد و هر اقامتی را آسان و دلچسپ می‌کند.

جزایر هالاوالی مقصد مناسبی برای افرادی است که به سکوت و انزوا نیاز دارند

جزیره هالاولی با ۵۷ ویلای آبی برای استراحتی رمانتیک، اتاق‌های مجهز به تلویزیون، یکی از جاذبه‌های دوست داشتنی در مالدیو محسوب می‌شود. در این جزیره می‌توانید قایق‌های پارویی را نیز تجربه و از استخر‌های مجهز آن استفاده کنید. 

جزیره دیگو، فرصتی برای گریزی مجلل

جزیره دیگو

منبع عکس:anantara.com، عکاس: ناشناس

یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در مالدیو، جزیره دیگو (Dhigu) است، در این جزیره بیش از هر رنگ دیگری، رنگ آبی به چشم می‌آید؛ چراکه به هر کجا که نگاه کنید آسمان آبی و آب‌ها شفاف کریستالی خواهید دید که به چشم‌ها و ذهن شما آرامش می‌بخشد. شما در این جزیره با طیف وسیعی از استراحتگاه‌ها مواجه خواهید بود؛ از ویلاهای آبی با امکانات درجه یک گرفته تا اقامتگاه‌های پنج ستاره همراه با وان مخصوص (infinity edge bathtub) با منظره‌ای وسیع رو‌ به‌سوی دریا.

شما می‌توانید تمام چیزی که در تعطیلات مجلل به آن نیاز دارید را با اقامت در  آنانتارا دیگو (Anantara Dhigu) و اسپاهای لوکس آن تجربه کنید. غذاهایی که در چهار رستوران لوکس جزیره دیگو سرو می‌شوند، به‌عنوان بهترین غذاهای منطقه شناخته می‌شوند. در جزیره دیگو نیز بازار ورزش‌های آبی و کشتی‌سواری داغ است. 

جزیره کودادو، برای حفظ حریم خصوصی و انزوا

جزیره خصوصی «کودادو» (Kudadoo) مالدیو به‌دلیل وجود استراحتگاه‌های جدید و درخشان در سواحل و روی آب‌های اطراف آن، به بخش گردشگری اضافه شده است. این جزیره بکر، مکانی مناسب برای اقامتی فانتزی به شمار می‌آید.

در جزیره کوادو علاوه بر لذت بردن از سواحل سفید زیبا و غواصی می‌توانید از خدمات فوق‌العاده لوکس استراحتگاه همانند شنا در استخرهای خصوصی، ماساژ اسپا، جلسات یوگا و رستورانی با غذهای متعدد نیز استفاده کنید. این جزیره درمجموع یکی از بهترین مقاصد مالدیو برای سپری کردن اوقاتی در انزوا و آرامش در سایه خدمات رفاهی لوکس به حساب می‌آید. رسیدن به جزیره کودادو بسیار آسان است؛ چراکه از فرودگاه بین‌المللی مالس تنها ۴۰ دقیقه با هواپیماهای دریایی فاصله دارد. پیاده‌روی در سواحل بکر این جزیره و شنا در کنار دلفین‌ها از جمله تفریحات این جزیره محسوب می‌شوند. 

صخره موز، برای یک تجربه غواصی عالی

Banana Reef

منبع عکس:alphamaldives، عکاس: ناشناس

«صخره موزی» (Banana Reef) در مال آتول شمالی، به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌های غواصی در جهان شهرت دارد و به همین دلیل در فهرست برترین نقاط دیدنی مالدیو قرار گرفته است. این صخره شکلی شبیه به موز دارد و با مرجان‌های خارق‌العاده، صخره‌های شگفت‌انگیز، برآمدگی‌ها و غارها بسیار جذاب و دیدنی است و به لطف امکان‌های ماجراجویی فراوان یکی از مکان‌های موردعلاقه گردشگران است. در واقع صخره موزی اولین نقطه مالدیو برای غواصی و آموزش بود که به رسمیت شناخته شد. جاذبه‌های اصلی صخره موز فعالیت‌های زیر آب همچون غواصی و جت اسکی است. 

تفریحات مالدیو

مالدیو یکی از بهترین مقاصد غواصی روی زمین است و اگر جایی وجود داشته باشد که بخواهید در آن غواصی را امتحان کنید، بی‌شک مالدیو است. مراکز متنوعی با قیمت‌های مناسب این امکان را به گردشگران می‌دهند که حتی در صورت نداشتن مدرک غواصی سفری اکتشافی داشته باشید. 

اگر به‌دنبال غواصی در اعماق آب‌های درخشان این کشور نیستید، گزینه بعدی می‌تواند غواصی در سطح آب همراه با لوله‌های تنفسی (Snorkeling) باشد. با گذراندن دو ساعت در آب می‌توانید به تماشای زندگی دریایی بنشینید و لاک‌پشت‌های بزرگی را ببینید که لابه‌لای صخره‌ها به‌دنبال غذا در حرکت هستند.

اسکوپا

منبع عکس:snorkeling_report.com، عکاس: ناشناس

اگر در سفر به مالدیو به Cinnamon Hakurra رفتید، یکی از بهترین فرصت‌ها برای تماشای دلفین‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد. کافی است که قبل از غروب آفتاب حرکت کنید و طولی نخواهد کشید که قایق شما به نزدیکی یکی از آن‌ها خواهد رسید. بهتر است با قایق این موجودات زیبا و باهوش را دنبال نکنید و اجازه بدهید که در اطراف شما و در فاصله‌ای ایمن به بازیگوشی و شنا مشغول باشند.

حتما به جوامع محلی سر بزنید؛ اگر محل اقامت شما در جزیره خصوصی در مالدیو است برای بازدید از جوامع محلی و سبک زندگی و کار آن‌ها سفری یک‌روزه به اطراف و جزایر دیگر رزرو کنید تا تجربه‌ای متفاوت و بی‌نظیر به دست بیاورید. حتما پول نقد به‌همراه داشته باشید تا بتوانید از صنایع دستی محلی و جواهرات دست‌ساز آن‌ها برای خود یادگاری تهیه کنید. مردم مالدیو مسلمان هستند؛ دقت کنید برای ورود به جوامع محلی احترام به عقاید آن‌ها اهمیت دارد. 

مالدیو یکی از مقاصد مهم موج‌سواری در سراسر جهان است. موج‌سواران برتر دنیا هتل مشهور مالدیو را برای استراحت و استفاده از شرایط ناب مالدیو برای موج‌سواری انتخاب می‌کنند. پس اگر طرفدار ورزش‌های هیجان‌انگیز هستید، این ورزش یکی از بهترین تفریحاتی است که در مالدیو انتظار شما را می‌کشد.

موج سواری

منبع عکس:stokedfortravel، عکاس: ناشناس

اگر اهل موج‌سواری و غواصی نیستید می‌توانید پدل برد (paddleboarding) را امتحان کنید. فقط کافی است تخته‌های پارویی کرایه کنید، ساعت‌ها در آب‌های آرام خلیج‌های اطراف پارو بزنید و ماهی‌های کوچکی را تماشا کنید که از زیر پاروی شما عبور می‌کنند.

در مالدیو شما می‌توانید تمام خستگی‌های خود از پروازی طولانی را در اسپاهای مجهز از بین ببرید. فقط کافی است پس از یک ساعت و نیم دریافت حرفه‌ای ماساژ توسط ماساژورهای حرفه‌ای، برای باقی روز خود برنامه‌ای نداشته باشید و آن روز را در آرامش سپری کنید. 

تجربه پروازی خوش‌منظره بر فراز جزایر مالدیو نیز از جمله تجربیاتی است که نباید آن را از دست دهید. برای رسیدن به بسیاری از از استراحتگاه‌ها باید از هواپیمای شناور دو موتوره استفاده کنید؛ اما اگر شانس اقامت در جزیره‌ای خصوصی را ندارید، پرواز بر فراز اقیانوس هند را از دست ندهید و پروازی بر فراز جزایر مرجانی رزرو کنید. هنگام پرواز بر فراز مالدیو، دیدن سایه‌های مختلف آب تصویری جادویی می‌سازد. 

مالدیو رستوران‌های لوکس و زیبایی دارد، فراموش نکنید که غروبی زیبا با غذاهای دلچسپ برای خود تدارک ببینید. علاوه بر آن در مالدیو می‌توانید زمانی را به ماهی‌گیری و پیاده‌روی در سواحل زیبای آن اختصاص دهید. 

هزینه سفر به مالدیو 

هزینه سفر به مالدیو

منبع عکس: livemoretravelmore، عکاس: ناشناس

بسیاری از افراد با تور مالیو به این جزایر سفر می‌کنند؛ اما در این میان برخی افراد نیز ترجیح می‌دهند تا برنامه سفر خود را بچینند. جدول زیر شامل هزینه‌های کلی یک سفر هشت روز و هفت شبه با بازدید از سه جاذبه در سال ۲۰۲۲ است.

نوع سفرهزیه به‌ازای یک نفر (به دلار)هزینه به‌ازای یک زوج (به دلار)
اقتصادی۲,۵۰۰ ۳,۵۰۰
سفر معمولی۳,۰۰۰۵,۰۰۰
تجملی۷,۰۰۰۹,۵۰۰
تجملی All Inclusive (شامل پرواز بیزینس کلاس و استفاده از هواپیمای دریایی)۹,۵۰۰۱۳,۰۰۰

هزینه کلی اقامت در مالدیو (یک سفر هشت روز و هفت شبه با بازدید از سه جاذبه)

هزینه بلیط

قیمت بلیط هوایپما به مالدیو بسته به شرکت هوایپمایی، زمان سفر و کلاس کابین متغیر است. در حال حاضر می‌توانید با شرکت‌های هواپیمایی مختلفی مانند ترکیش ایرلاین، آنادلو جت، قطر ایرویز، امارات ایرلاین و غیره به فرودگاه بین‌المللی ماله، پایتخت مالدیو بروید. هزینه بلیط رفت و برگشت برای یک نفر از تهران به مالدیو در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۶ تا ۱۴۰ میلیون تومان است.

هزینه حمل و نقل

برای جابه‌جایی بین جزایر مالدیو می‌توانید از وسایل حمل و نقلی چون فری (کشتی‌های کوچک دریایی)، قایق‌های تندرو یا پروازهای دریایی استفاده کنید. فری (کشتی‌های کوچک دریایی)، وسیله حمل و نقل عمومی در جزایر مالدیو و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای جابه‌جایی است؛ با این حال همه جزایر از طریق فری قابل دسترسی نیستند و به‌دلیل زمان لازم برای رسیدن به برخی آن‌ها، ممکن است به نظر مناسب نیایند. هزینه استفاده از فری در سال ۲۰۲۲ برای هر نفز از ۰٫۶۵ تا پنج دلار متغیر است؛ این هزینه بستگی به فاصله بین جزایر دارد. می‌توانید هزینه دقیق هر مسیر را در وب‌سایت MTCC پیدا کنید.

قایق‌های تندرو معمولا توسط تفرجگاه‌های جزایر خصوصی یا شرکت‌های خصوصی ارائه می‌شوند و هزینه آن‌ها بستگی به فاصله بین جزایر دارد. یک سفر رفت و برگشت با قایق تندرو شخصی می‌تواند تا ۱۰۰۰ دلار آمریکا هزینه داشته باشد. قایق‌های تندرو در مسیرهایی مشابه مسیرهای کشتی‌ها فعال هستند و ظرفیت حمل و نقل تا ۳۰ نفر را دارند؛ اما زمان سفر با آن‌ها بسیار کوتاه‌تر است. به‌عنوان مثال، هزینه سفر از ماله به مافوشی برای هر نفر حدود ۳۰ دلار است و به Rasdhoo یا Dhigurah حدود ۳۵ دلار آمریکا هزینه دارد.

سومین گزینه برای حرکت در مالدیو، هواپیمای دریایی است. این گزینه به درد افرادی می‌خورد که در استراحتگاه‌های بسیار دور از ماله ساکن هستند. مانند سایر موارد، قیمت‌ها بر اساس مسیر متفاوت است؛ اما برای استفاده از این گزینه باید تا حدود ۵۰۰ دلار هزینه کنید. اگر می‌خواهید سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، در جزایر نزدیک به پایتخت اقامت کنید و برای حمل و نقل به سراغ فری یا قایق‌های تندرو بروید.

انواع وسایل حمل و نقلهزینه به دلار
فری (کشتی‌های کوچک دریایی)۰٫۶۵ تا پنج
قایق تندرو۲۵ تا ۵۰۰
هواپیمای دریایی۵۰۰ به بالا

هزینه حمل و نقل در مالدیو

هزینه اقامت و غذا

اگر مهمان‌خانه ساده‌‌ای را برای اقامت انتخاب کنید، حدود ۵۰ دلار هزینه برای یک شب کافی است؛ ولی این هزینه‌ها بسته به امکانات محل اقامت تغییر می‌کند و می‌تواند در اقامتگاهی مجلل‌تر به ۱۲۰ یا در اقامتگاهی با چشم‌اندازی رو به دریا به ۱۳۰ دلار هم برسد. 

اگر استراحتگاه را برای اقامت خود انتخاب می‌کنید، هزینه‌ها از ۱۷۰ دلار به‌ازای یک شب شروع می‌شود که شامل صبحانه نیز هستند. نرخ گزینه‌های مجهزتر و لوکس‌تر ممکن است به ۲۳۰ دلار نیز برسد. اگر خانه‌های ییلاقی بر فراز آب‌های شفاف مالدیو را انتخاب کنید باید حداقل ۵۰۰ دلار برای هر شب کنار بگذارید. اگر قصد دارید اقامتی تجملی و لوکس در استراحتگاه‌های مالدیو را تجربه کنید نیز باید چیزی در حدود ۱,۹۵۰ تا ۳۸,۰۰۰ دلار هزینه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از هزینه‌های اقامتگاه‌ها در جزایر مالدیو می‌توانید به سایت‌های ایرانی رزرو هتل یا سایت booking.com مراجعه کنید. 

نوع سفرهزینه به‌ازای یک شب به دلار
اقتصادی۵۰ تا ۱۰۰
سفر معمولی۱۰۰ تا ۳۰۰
تجملی۳۰۰ به بالا
تجملی All Inclusive (شامل پرواز بیزینس کلاس و استفاده از هواپیمای دریایی)۵۰۰ به بالا

هزینه اقامت در مالدیو

معمولا صبحانه در قیمت هتل لحاظ می‌شود. قیمت رستوران‌های هتل‌ها و اقامتگاه‌ها با توجه به سطح لوکس بودن و کیفیتی که ارائه می‌دهند متفاوت است. در برخی از استراحتگاه‌ها می‌توانید تنها با ۳۰ دلار یک وعده غذایی مناسب میل کنید؛ اما در استراحتگاه‌های گران‌تر این قیمت به ۶۰ دلار یا بیشتر نیز می‌رسد. ارزان‌ترین گزینه‌ها برای صرف غذا در جزایر محلی هستند که می‌توانید به‌سادگی با ۱۰ یا ۲۰ دلار وعده غذایی ساده‌ای را بخورید. اگر قصد دارید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید، به سوپرمارکت‌ها مراجعه کنید. 

نوع سفرهزینه به دلار
اقتصادی۱۰ تا ۲۰
سفر معمولی۲۰ تا ۶۰
تجملی۶۰ به بالا

هزینه غذا در مالدیو

هزینه بازدید از جاذبه‌ها

جاذبه‌های فراوانی مانند غواصی، پیک‌نیک در سواحل شنی، تماشای دلفین‌ها، دیدن پلانکتون‌های درخشان، غواصی با کوسه‌های نهنگ و غیره در مالدیو وجود دارند؛ حتی اگر استراحتگاه‌ها و آژانس‌های محلی گزینه‌های مشابهی را به شما ارائه دهند، قیمت آن‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد. علاوه بر این، نوع تور و مدت آن نیز بر هزینه‌ها تاثیر می‌گذارد.

ارزان‌ترین تفریحات در مالدیو از محدوده ۲۵ دلار برای هر نفر شروع می‌شود. غواصی معمولا حدود ۱۰۰ دلار هزینه دارد و استفاده روزانه از یک استراحتگاه بسته به استراحتگاه ممکن است تا ۲۰۰ دلار هزینه داشته باشد.

نوع جاذبههزینه در جزایر محلی به دلارهزینه در استراحتگاه‌هابه دلار
بازدید از سواحل مرجانی یا شنی۲۵۱۶۵
اسنورکلینگ با سفره ماهی۷۰۱۵۰
تماشای دلفین‌ها۹۰۱۷۰

هزینه بازدید از جاذبه‌ها در مالدیو

سایر هزینه‌ها

به‌غیر از هزینه اقامت، غذا، بلیط، حمل و نقل و استفاده از تفریحات هزینه‌های دیگری نیز در مالدیو وجود دارند که باید آن‌ها را نیز در نظر بگیرید؛ هزینه‌هایی چون و بیمه مسافرتی. مالیات‌ها و هزینه‌ها اغلب در قیمت‌های اولیه اقامتگاه‌ها، جاذبه‌ها، بسته‌ها و غیره لحاظ نمی‌شوند. به‌طور معمول، اقامتگاه سه نرخ ذکر شده در زیر را از شما دریافت می‌کند:

  • ۱۰ درصد خدمات هتل + ۱۲ درصد GST (مالیات کالا و خدمات) + سه دلار مالیات سبز برای هر نفر، به‌ازای هر شب.

توجه داشته باشید که اگر از کارت اعتباری استفاده می‌کنید، بسیاری از موسسات هزینه اضافی ۳٫۵ تا پنج درصدی از شما دریافت می‌کنند. 

فراموش نکنید که قبل از سفر باید بسته به تعداد روزهای اقامت، سن افراد و میزان تعهد مالی (از ۱۰ هزار یورو به بالا) بیمه مسافرتی تهیه کنید؛ زیرا سفر به مقاصد خارجی بدون در دست داشتن بیمه مسافرتی عاقلانه نیست. شرکت‌های مختلفی در ایران، بیمه مسافرتی ارائه می‌کنند.

بهترین زمان سفر به مالدیو

جزایر مالدیو

منبع عکس:lonelyplanet، عکاس: ناشناس

گردشگری در مالدیو کاملا به شرایط آب‌وهوای خشک بستگی دارد؛ به همین جهت بهترین زمان سفر به مالدیو از نوامبر تا آوریل (اواسط آبان تا اواسط اردیبهشت) است. مالدیو دارای فصل خشک و فصل بارانی است و بازدید از هرکدام از این فصل‌ها مزایا و معایب خود را دارد.

مسافران به‌طور معمول در بین نوامبر و آوریل بهترین آب و هوای مالدیو با دمایی نسبتا گرم (نهایت تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد) و بارش کم را تجربه خواهند کرد. گردشگران می‌توانند در این فصل از تفریحاتی همچون غواصی، شنا و قایق‌سواری لذت ببرند. متاسفانه این دوره زمانی شلوغ‌ترین زمان سال نیز محسوب می‌شود و به همین جهت نرخ اتاق و استراحتگاه هم بالا می‌رود؛ هرچند که اقامتگاه‌ها در جزایر متفاوتی قرار دارند و شما مستقیم با ازدحام مسافران و شلوغی مواجه نخواهید شد. 

اواسط اردیبهشت تا اواسط آبان هتل مالدیو نرخ‌های پایین‌تری دارند

از ماه می تا اکتبر (اواسط اردیبهشت تا اواسط آبان) فصل بارانی مالدیو است. جزایر بین ۱۲۷ تا ۳۵۴ میلی‌متر بارندگی ماهانه دارند و بیشتر گردشگران در این فصل بادهای شدیدی را تجربه می‌کنند؛ اما در عین حال استراحتگاه‌ها و هتل‌ها نرخ‌های پایین‌تری را به گردشگران ارائه می‌دهند. این زمان از سال معمولا محبوبیت بالایی بین موج‌سواران دارد؛ زیرا در این ماه‌ها موج‌های بزرگ‌تر و بهتری برای موج‌سواری مشاهده می‌شود. دقت داشته باشید که مالدیو در نیم‌کره جنوبی قرار دارد و فصول آن معکوس ایران هستند.

شما هم تجربیات خود را از سفر و اقامت در مالدیو با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

جزایر مالدیو کجاست؟

اقیانوس هند و جنوب غربی سریلانکا

بهترین زمان سفر به مالدیو کدام فصل است؟

از نوامبر تا آوریل (اواسط آبان تا اواسط اردیبهشت)

خلوت‌ترین سواحل مالدیو کدام‌اند؟

ساحل Bioluminescent، سواحل درخشان جزیره خورشید، ساحل کرومبا، سواحل جزیره هوواهند

مهم‌ترین تفریحات مالدیو چیست؟

غواصی، موج‌سواری، تماشای دلفین، پیاده‌روی در سواحل زیبا، پدل برد، اسپاها، گشت‌وگذار در جوامع محلی، ماهی‌گیری

منبع عکس کاور: lonelyplanet، عکاس: ناشناس

مطالب مرتبط:

دیدگاه