راهنمای سفر به کامبوج

کامبوج کشور نسبتا کوچکی در جنوب‌شرقی آسیا است. در این مطلب قصد داریم تا نقاط دیدنی این کشور را به شما معرفی کنیم. در ادامه با کجارو همراه باشید تا نگاهی به جاذبه‌های گردشگری این منطقه‌ آسیای شرقی بیاندازیم.

با کامبوج بیشتر آشنا شوید:

معرفی کامبوج

هزینه‌ های سفر به کامبوج

کاهش هزینه‌ های سفر به کامبوج

جاهای دیدنی کامبوج

معرفی کامبوج

چشم‌اندازی از کامبوج

عکس از unsplash (عکاس: Angkor Feel)

کامبوج یک بهشت بی  عیب و نقص نیست، حتی می‌توان گفت حکومت فاسد و دیکتاتوری دارد و دستاورد خاصی به دنیا تقدیم نکرده است. به‌علت فساد اداری، این کشور از لحاظ اقتصادی به توسعه‌ چندانی نرسیده و اغلب بخش‌های این سرزمین توسط دولت به سرمایه‌داران فروخته شده است.

 اما هیچ‌کدام از این موضوعات باعث نمی‌شود که این کشور توجه گردشگران را به خود جلب نکند. در یک نگاه کلی می‌توان تاریخ غنی، غذاهای لذیذ و خوشمزه و زندگی شبانه‌ پر شور و نشاط این منطقه را به‌عنوان جاذبه معرفی کرد. چنانچه در چشم‌انداز خود قصد سفر به این منطقه را دارید این راهنما می‌تواند تجربه‌ بهتری از سفر را برای شما رقم بزند.

هزینه‌های سفر به کامبوج

اقامت

Sokkhak Boutique Resort کامبوج

عکس از بوکینگ (عکاس: نامشخص)

کرایه‌ اتاق در مهمان‌خانه‌ها بین۴ تا ۵ دلار است که برای اتاق‌های خصوصی این رقم بین ۴ تا ۹ دلار متغیر است. ضمن اینکه شما می‌توانید در طول سفر خود با صرف هزینه‌ ۱۳ تا ۱۸ دلار در هتل‌ های کامبوج اقامت داشته باشید. در این هتل‌ها سیستم تهویه‌ هوا، تلویزیون و دیگر تجهیزات فراهم است.

غذا

غذاهای کامبوجی

عکس از theculturetrip.com /Shutterstock.com (عکاس: Fish amok)

غذا در کامبوج بسیار ارزان است. با صرف هزینه‌ای بین ۹۰ سنت تا ۲ دلار می‌توان از فروشندگان خیابانی غذا خرید. چنانچه ترجیح می‌دهید غذای خود را در رستوران صرف کنید این رقم بین ۲/۵ تا ۴/۵ دلار است. قیمت فست‌فود هم در رستوران‌های خوب بین ۷ تا ۹ دلار است

حمل و نقل

حمل و نقل در کامبوج

عکس از unsplash (عکاس: Vouchlim Ton)

حمل و نقل عمومی هم در کامبوج نسیتا ارزان است. شما می‌توانید با صرف هزینه‌ کمتر از ۹ دلار با یک اتوبوس به هر کجا که خواستید بروید. ضمن اینکه می‌توانید یک اتومبیل را کل روز کرایه کرده و مبلغی بین ۱۳ تا ۱۸ دلار بپردازید.

هزینه‌ خدمات

هزینه‌ خدمات از ارزان تا گران متغیر است. برای مثال هزینه‌ ورودی به معبد انگکور معادل ۱۷/۵ دلار است.  هزینه‌ ورودی به دیگر مناطق دیدنی هم بین ۹ تا ۱۷/۵ دلار است که بستگی به محبوبیت آن مکان دارد.

کاهش هزینه‌ های سفر به کامبوج

کامبوج یکی از ارزان‌ قیمت‌ترین کشورهای جنوب‌شرقی آسیا است. در این کشور صرفه‌جویی چندان معنایی ندارد، چراکه سفر به این منطقه خود نوعی صرفه‌جویی در هزینه محسوب می‌شود!

جاهای دیدنی کامبوج

در ادامه به معرفی تعدادی از جاهای دیدنی کامبوج می‌پردازیم.

انگکور وات

معبد انگکور وات

معماری پیچیده‌ این معبد باعث شده است که مورد استقبال اکثر گردشگران قرار بگیرد. گستردگی و وسعت این معبد به حدی است که برای دیدن تمام قسمت‌های آن باید چند روزی وقت بگذارید.

تونله ساپ

تونله ساپ

با قایق‌رانی در دریاچه‌ تونله ساپ می‌توانید جاذبه‌های آن را از نزدیک ببینید و یک گشت آبی را در طول روز تجربه کنید.

سیهانوکویل

شهر سیهانوکویل کامبوج

شهر سیهانوکویل با داشتن سواحل ماسه سفید و مجاورت با جزایر خالی از سکنه، امکاناتی نظیر غواصی و تجربه‌ خوردن غذاهای فوق‌العاده را در اختیار گردشگران علاقه‌مند قرار می‌دهد. هر چند که فضای شهر فضایی خانوادگی و راحت محسوب نمی‌شود، اما مکان مقدس گردشگران کوله‌پشتی به دوش است.

پنوم پن

شهر پنوم پن

پنوم پن پایتخت کامبوج است و حال و هوای فیلم‌های وسترن را دارد. با این حال نمی‌توان از تماشای جاذبه‌های جالب آن صرف‌نظر کرد. پس از تخریب دریاچه‌ این شهر تمام توجهات به‌سمت رودخانه‌ آن جلب شده است.

جزیره‌ بامبو

کل این جزیره را می‌توان در ۱۰ دقیقه پیمود. نکته‌ای که خیلی در اینجا به چشم می‌آید فرهنگ بومی‌های این منطقه و رقص سنتی کامبوجی که جزو رسوم ساکنان آن است.

شهر کپ

شهر کپ کامبوج

این شهرستان ساحلی زیبا نسخه‌ آرام شهر سیهانوکویل است؛ مکانی دلچسب و راحت که در مجاورت اقیانوس قرار دارد. ضمن اینکه هیاهوی سیهانوکویل را هم ندارد. خرچنگ تند از غذاهای معروف این شهر است. در کل، شهر کپ امکانات تفریحی خاصی ندارد، اما اگر به‌دنبال یک مکان دنج و آرام برای استراحت هستید گزینه‌ خوبی محسوب می‌شود.

پارک ملی بوکور

پارک ملی بوکور کامبوج

روزگاری این پارک محل پیاده‌روی اشراف فرانسوی بود و حالا بقایای به جا مانده از خانه‌های آن در این فضا دیده می‌شود.

باتم بنگ

شهر باتم بنگ کامبوج

این منطقه به زمین‌های کشاورزی‌اش شناخته شده است و زمانی محل استعمارگران فرانسوی بود. معابد بزرگ، درختان بامبو و معماری چشم‌گیر از جاذبه‌های این شهر به حساب می‌آیند.

پراسات پره ویهر

معبد پره ویهر در کامبوج

عکس از تریپ‌اوایزر (عکاس: Dolly Lou)

این معبد به یک موضوع دعوا بین کامبوج و تایلند تبدیل شده است. تایلندی‌ها ادعا دارند که این معبد متعلق به آن‌ها است. سفر به این قسمت ساده نیست ضمن اینکه هزینه‌ ورودی برای گردشگران خارجی ۵ دلار است.

دهکده‌های شناور

دهکده شناور

سه روستای شناور در کامبوج وجود دارد که خانه‌هایشان روی چوب‌های بامبو ساخته شده‌اند. بین این خانه‌ها قایق‌هایی رفت و آمد می‌کنند و به مردم غذا و بدلیجات می‌فروشند. در میان گردشگران دهکده‌ چونگ خناس محبوبت بیشتری دارد.

مزارع فلفل

مزارع فلفل

خارج از شهر کامپوت، مزارع وسیع فلفل وجود دارد و این منطقه یکی از مرغوب‌ترین فلفل‌های جهان را تولید می‌کند.

کوکونگ

جزیره کوکونگ در کامبوج

عکس از وب‌سایت au.hotels.com (عکاس: نامشخص)

در این جزیره می‌توانید جنگل‌پیمایی کنید. علاوه بر آن روی ماسه‌های سفید ساحل آن می‌توان آفتاب گرفت. کوکونگ یکی از بهترین سواحل شرق آسیا را دارد. ضمن اینکه اقامت در این جزیره در شب غیر قانونی است.

نویسنده: حمیده خادم زاده 

از کجا شروع کنیم

دانستنی‌های جالب درباره کامبوج؛ بهشتی ناشناخته در جنوب شرقی آسیا

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map