کفش‌ های هوشمند جایگزین نقشه در سفر می‌ شود

مینا رهبری
مینا رهبری پنجشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کفش‌ های هوشمند جایگزین نقشه در سفر می‌ شود

کفش هوشمند محصول جدیدی است که شرکت هواپیمایی«ایر جت» به تازگی از آن رونمایی کرده است. با استفاده از این کفش‌ها می‌توانید بدون نیاز به نقشه، مسیر خود را به راحتی پیدا کنید. برای اطلاع از جزییات خبر با کجارو همراه باشید.

گاهی اوقات بهترین روش برای گشت و گذار در یک شهر جدید این است که به هر جایی بروید که پاهایتان شما را می‌برد. اما اگر پاهای شما کمی از «کفش‌ هوشمند» کمک بگیرد، می‌تواند شما را به مقصد خود هدایت کند.

شرکت هواپیمایی اروپایی «ایزی جت» از نمونه‌ی اولیه‌ی «کفش هوشمند» به نام Sneakairs رونمایی کرد. در ساخت این کفش‌ها از فناوری درون ساخته استفاده شده است که می‌تواند به مشتریان کمک کند تا در شهرهای جدید بدون اینکه گم شوند به راحتی گشت و گذار کنند. این کفش‌های هوشمند از طریق بلوتوث به برنامه‌ی گوشی هوشمند متصل است که با استفاده از GPS و با لرزش گوشی مسیر درست را به کسی که کفش‌ها را پوشیده، نشان می‌دهد. 

کفش هوشمند شرکت ایزی جت

این شرکت می‌گوید کسانی که این کفش‌ها را می‌پوشند می توانند از طریق GPS نزدیک‌ترین چهارراه را پیدا کرده و بدانند که کدام مسیر آن‌ها را به مقصدشان می‌رساند. این کفش با ایجاد لرزش در تلفن همراه هوشمند به فرد این امکان را می‌دهد که بداند از کدام مسیر باید بپیچد. این کفش یک ردیاب «تغییر جهت اشتباه» یا بازشماری مسیر  نیز دارد که به مسافر کمک می‌کند که اگر گم شد یا خواست به راه خود برود، به مسیر قبلی برگردد.

طبق اظهارات «ایزی جت» کفش هوشمند می‌تواند به گردشگر کمک کند تا بدون نیاز به نگاه کردن به نقشه یا گوشی مناظر را ببیند.

از نمونه‌ی اولیه‌ این کفش در «پروژه‌ی خیابانی بارسلونا» در اسپانیا رونمایی شد و مردم با استفاده از کفش‌های هوشمند و بدون نیاز به نقشه از مکان‌های دیدنی مانند کاسالاپدررای گادی دیدن کردند. مدیر بازاریابی «ایزی جت»، پیتر دافی، اعلام کرد این شرکت به دنبال تولید انبوه کفش‌های هوشمند است:

کفش هوشمند راه‌حل کاربردی  برای مسافرانی است که می‌خواهند بدون نیاز به نقشه و با آرامش از یک شهر جدید دیدن کنند و از لحظه‌لحظه‌ی سفر خود لذت ببرند. 

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه