عجیب ترین پیتزاها در جهان

زهرا صالح نژاد
زهرا صالح نژاد چهار شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۰
عجیب ترین پیتزاها در جهان

پیتزا یکی از محبوب‌ترین غذاها یا به عبارتی فست‌فودهای جهان است که یکی از مهم‌ترین دلیل‌های تداوم این شهرت نوآوری در منوی رستوران‌های عرضه‌کننده پیتزا است.

مقاله‌ مرتبط:

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که حتی برای یکبار پیتزا را امتحان نکرده یا از طعم آن خوشش نیامده باشد؛ زیرا دست‌اندرکاران صنعت فست‌فود همواره در پی خلق پیتزاها با طعم‌ها و مواد اولیه مختلف و بعضا عجیب برای جلب رضایت افراد با ذائقه‌های متفاوت هستند.

برزیل

پیتزای برزیل

پیتزای نخود سبز یکی از محبوب‌ترین پیتزاها در برزیل است. پیتزا در برزیل با یک لایه خمیر نازک و یک لایه سس پخته می‌شود. پیتزای تخم بلدرچین، هویچ، چغندر و کشمش از دیگر پیتزاهای پرطرفدار در برزیل است.

استرالیا

پیتزای استرالیا

استرالیایی‌ها با عادات غذایی عجیب و غریبشان در دنیا شناخته شده‌اند. پیتزاهای استرالیایی معمولا یک لایه سس باربیکیو و گوشت‌هایی مثل گوشت تمساح، شترمرغ استرالیایی و کانگورو  سرو می‌شود.

فرانسه

پیتزای فرانسه

پیتزا با تخم‌مرغ نیمرو پرطرفدارترین پیتزا در فرانسه است، اما در سایر نقاط جهان هم این پیتزا وجود دارد. زرده تخم‌مرغ آن خام است. گاهی اوقات روی پیتزا پخته می‌شود و گاهی اوقات جداگانه پخته و همراه پیتزا سرو می‌شود.

هند

پیتزای هند

در هند درست کردن پیتزا با گوشت گوسفند رایج است که با ترشی زنجبیل سرو می‌شود.

روسیه

پیتزای روسیه

در روسیه پیتزای ماهی طرفدار دارد. پیتزای ماهی با انواع ماهی‌ها مثل قزل‌آلا، ساردین، سالمون، تن و پیاز پخته و سرد سرو می‌شود.

آلمان

پیتزای آلمان

پیتزا تن ماهی پیتزای پرطرفدار در آلمان است. معمولا به تنهایی سرو می‌شود، اما گاهی با سبزیجات و مواد دیگر نیز پخته می‌شود.

ژاپن

پیتزای ژاپن

پیتزا جاگا (Jaga) در ژاپن از ترکیب سس مایونز، بیکن، ذرت، سیب‌زمینی و پیاز پخته می‌شود. این پیتزا در ژاپن طرفدار زیادی دارد.

فلسطین

پیتزای فلسطین

در فلسطین پیتزاها تند هستند. پیتزایی با مرغ، مغزدانه کاج و روغن زیتون همراه با دارچین و فلفل شیرین یک پیتزای خوشمره و پرطرفدار است.

چین

پیتزا

خمیر پیتزا سوسیسی در چین طرفدار زیادی دارد. روی خود پیتزا هم میگو و مایونز سرو می‌شود.

کاستاریکا

 پیتزای کاستاریکا

پیتزای نارگیل و میگو در کاستاریکا بسیار پرطرفدار است.

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه