میوه های عجیبی که باید طعم آنها را چشید!

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
میوه های عجیبی که باید طعم آنها را چشید!

میوه یکی از خوراکی‌های خوشمزه محسوب می‌شود و کمتر کسی است که علاقه‌ای به آن نداشته باشد، ولی میوه‌هایی نیز وجود دارند که به لحاظ طعم یا شکل ظاهری اندکی متفاوت یا به عبارتی عجیب هستند. برای آشنایی با این گروه از میوه‌های عجیب در ادامه همراه کجارو باشید!

 علاوه بر گونه‌های رایج و معمول میوه‌های موجود، گروهی از میوه‌ها نیز وجود دارند که به لحاظ شکل و طعم اندکی متفاوت و عجیب هستند.

جای تردیدی نیست که همه با میوه‌هایی مانند سیب و پرتقال آشنا هستند و شاید متفاوت‌ترین میوه‌هایی که تاکنون طعم آن‌ها را امتحان کرده‌ایم در حد کیوی یا انبه است که در طی بیست سال گذشته اندکی تغییر در اجناس میوه‌فروشی‌ها ایجاد کرده‌اند! ولی الطاف طبیعت صرفا محدود به این اقلام نیست و صدها نوع میوه وجود دارند که هنوز در فروشگاه‌ها به عموم مردم عرضه نمی‌شوند. گفتنی است همه این میوه‌ها کاملا طبیعی و خوشمزه و در عین حال ناشناخته هستند.

۱. پرتقال میمون (The Monkey Orange)

میوه‌های عجیبی که باید طعم آن‌ها را چشید!

این میوه‌ کوچک ولی خوشمزه بومی آفریقا بوده و طعم آن ترکیبی از پرتقال، موز و زردآلو است. بر خلاف ظاهر کوچکش، طعمی عالی و بویی مانند میخک تند دارد.

 ۲. میوه تخم‌مرغی (The Canistel Fruit)

میوه‌های عجیبی که باید طعم آن‌ها را چشید!

زادگاه این میوه آمریکای مرکزی است و بر خلاف ظاهرش که کاملا شبیه زرده تخم‌مرغ است، طعمی مشابه پای کدو حلوایی دارد. این میوه بسیار شیرین است. نکته قابل توجه اینکه با وجود سازگاری برای رشد و پرورش در اقصی نقاط جهان، عرضه آن فقط محدود به بازارهای آمریکا است.

۳. شیر جنگلی (Junglesop)

میوه‌های عجیبی که باید طعم آن‌ها را چشید!

این ابرمیوه شباهت بسیاری به گونه‌ای قدیمی و منقرض شده از خانواده آناناس دارد و در مناطق استوایی مانند آفریقا به صورت خودرو رشد می‌کند (ولی از طرف افراد بومی به شکل مناسب جمع‌آوری و عرضه نمی‌شود). ارزش غذایی این میوه به حدی است که می‌توان از آن برای چند روز به صورت وعده غذایی از آن استفاده کرد و به این دلیل می‌تواند حتی در آفریقا نیز قیمت بالایی داشته باشد.

۴. سیب شکری ( The Sugar Apple)

میوه‌های عجیبی که باید طعم آن‌ها را چشید!

این میوه نیز به لحاظ طعم شیرین و خوشمزه، خواهر شیر جنگلی محسوب می‌شود و در اقصی نقاط جهان به جز آمریکا می‌توان آن را یافت. اگرچه این میوه به وفور در همه نقاط جهان وجود دارد، ولی همچنان بر سر ریشه‌یابی این میوه در منطقه‌های آمریکای مرکزی، شبه قاره هند، فلیپین و کارائیب ادامه دارد. 

۵. چری‌مویا (Cherimoya)

میوه‌های عجیبی که باید طعم آن‌ها را چشید!

یکی دیگر از اعضای خانواده شیر جنگلی و سیب شکری است که در مناطقی با آب و هوای استوایی رشد می‌کند و دارای طعمی بسیار شیرین بوده و غنی از مواد قندی است. این میوه در هاوایی کاملا شناخته شده است و نمادی از سفر به این منطقه به شمار می‌رود.

۶. میوه ماسوکو (Masuku)

میوه ماساکو

میوه ماسوکو با وجود اینکه سرشار از مواد مغذی و آبدار است، در منطقه آفریقا چندان رایج نیست. هر درخت ماسوکو قدرت تولید جند تن میوه را دارد، ولی تاکنون دانشمندان به نحوه تولید و پرورش آن در خارج از حوزه آفریقا دست نیافته‌اند.

۷. یو پدالای ( Yo Pedalai)

میوه‌های عجیبی که باید طعم آن‌ها را چشید!

این میوه با ظاهری شبیه توپ بیس‌بال پرزدار خاستگاهی در جنوب‌شرق آسیا دارد. طعم این میوه شبیه به آدامس میوه‌ای است و اگر در آب جوشانده یا سرخ شود، مزه دانه‌های آن شباهت بسیاری به بادام‌زمینی پیدا می‌کند.

۸. چریو جابوتیکابا (Cherrio Jaboticaba)

میوه‌های عجیبی که باید طعم آن‌ها را چشید!

اگرچه این میوه دارای شکل و طعمی همانند انگور است، ولی به لحاظ ظاهری کاملا با آن متفاوت است و روی تنه درخت بلندی رشد می‌کند. این میوه نیز مانند انگور به صورت خام مصرف می‌شود، ولی می‌توان از آن مربا نیز تهیه کرد.

۹. آلوهای زنجبیلی جی‌دی

انجیر جی دی

این میوه‌های کوچک و ترد طعمی مشابه توت‌ فرنگی دارند و بر درختی شگفت‌انگیز و معطر رشد می‌کنند. همچنین این درختان معطر روغنی خوراکی تولید می‌کنند که در رنگ‌زنی، جلا و صابون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۱۰. باکوپاری (Bacupari)

میوه‌های عجیبی که باید طعم آن‌ها را چشید!

باکوپاری طعمی شیرین و اندکی اسیدی دارد. این میوه وحشی آمریکای جنوبی در اغلب درمان‌های سنتی برزیل مورد استفاده قرار می‌گیرد و در حال حاضر، دانشمندان در حال مطالعه خاصیت‌های آن برای درمان سرطان هستند.

۱۱. آبی‌یو (The Abiu Fruit)

میوه‌های عجیبی که باید طعم آن‌ها را چشید!

این میوه اسیدی سرشار از ویتامین C است و در حالت رسیده طعمی شبیه به کرم کارامل دارد؛ از این رو، بیشتر در دسرها و بستنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۱۲. سیب کاستارد آفریقایی (The African Custard Apple)

میوه افریغایی

این میوه دارای دو نوع ماموت صورتی (Pink Mammoths) و غرور آفریقایی (African Pride) است. این سیب آفریقایی طعمی شبیه به زردآلو دارد و عطر آن نیز شبیه به آناناس است. همچنین مانند کرم کاستارد در دهان آب می‌شود. 

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه