معرفی سایت؛ تمام پروازهای جهان را آنلاین مشاهده کنید

مرتضی گودرزی
مرتضی گودرزی سه شنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۵
معرفی سایت؛ تمام پروازهای جهان را آنلاین مشاهده کنید

اگر اغلب با هواپیما سفر می‌کنید یا می‌خواهید از اطلاعات پروازها در هر ساعت از شبانه‌روز مطلع شوید، می‌توانید به‌صورت آنلاین تمام پروازهای جهان را مشاهده کنید.

صنعت هوانوردی امروزه به‌عنوان امن‌ترین، سریع‌ترین و بهترین مدل حمل نقل در جهان شناخته می‌شود و با سرعت در حال توسعه است. جالب است بدانید که در هر لحظه حدود ۱۳,۰۰۰ هواپیما به‌طور هم‌زمان در آسمان کل دنیا در حال پرواز هستند. ازاین‌رو، کنترل و مدیریت آن‌ها و همچنین، اطلاع‌رسانی به مردم در تمام نقاط جهان در مورد پروازها نیز به امری ضروری تبدیل‌ شده است. بنابراین، در ادامه وب‌سایتی را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توانید هر پروازی در جهان را از ابتدا تا زمان رسیدن به مقصد به‌صورت آنلاین مشاهده کنید.

با وب‌سایت Flightradar24 بیشتر آشنا شوید:

معرفی Flightradar24

وب‌سایت flightradar24 یک مرکز جامع مشاهده پروازهای جهان است، به‌محض ورود به آن با چنین صحنه‌ای روبه‌رو می‌شوید. این‌ها تمام پروازهایی هستند که در حال حاضر درحرکت هستند و اگر کمی دقت کنید خواهید دید که هواپیماها روی صفحه حرکت می‌کنند.

صفحه کلی flightradar24

اگر کمی روی منطقه موردنظر زوم کنید، نقاط آبی را مشاهده می‌کنید که فرودگاه‌های بین‌المللی هستند؛ با کلیک رو هر نقطه آبی می‌توانید از برنامه پروازهای فرودگاه مطلع شوید. کوچک و بزرگ بودن هواپیماها در تصویر به‌معنای نوع هواپیما است. نکته جالب در این تصویر این است که هیچ هواپیمایی از آسمان کره شمالی رد نمی‌شود. در واقع قوانین کره شمالی، این کشور را منزوی‌ کرده‌اند.

کره شمالی در flightradar24

مسیر پرواز در Flightradar24

برای اینکه اطلاعات بیشتری از یک پرواز به دست بیاورید روی یکی از هواپیماهای در حال حرکت کلیک کنید؛ همان طور که می‌بینید مسیر هواپیما و مشخصات آن نمایش داده می‌شود. برای مثال این پرواز رشت-مشهد است و تقریبا در نیمه‌ راه قرار دارد. خط حرکت آن کاملا مشخص است و در ستون سمت چپ تصویر مشخصاتی از قبیل زمان پرواز، ساعت فرود، میزان مسافت طی شده و شماره پرواز وجود دارد. در پایین‌تر نیز مشخصاتی از جمله نام شرکت، مدل هواپیما، سن هواپیما، سرعت حرکت، ارتفاع، وضعیت جوی و آب‌وهوای مسیر وجود دارد.

پرواز رشت مشهد flightradar24

نکته جالب این است که با زدن دکمه 3D حرکت هواپیما را به‌صورت سه‌بعدی روی کره زمین ببینید.

پروازهای عبوری از ایران در Flightradar24

در چند سال گذشته با شدت گرفتن ناامنی‌ها در سوریه و عراق و سرنگونی هواپیمایی در اوکراین، شرکت‌های هوایی کم‌کم به عبور از مرزهای هوای امن کشورمان روی آوردند تا جایی که رکورد ۱۰۴۳ پرواز عبوری در یک شبانه‌ روز در کشور زده شد؛ شرکت‌های هواپیمایی اماراتی بیشترین سهم را در این پروازهای عبوری دارند. نکته جالب عبور هواپیماهای آمریکایی از آسمان ایران است. در حال حاضر، ۹۲ مسیر اصلی در ایران فعال‌اند که پروازهای عبوری کشور با میانگین بیش از ۹۰۰ پرواز در روز رسیده را مدیریت می‌کنند.

پروازهای عبوری ایران در flightradar24

بخش فرودگاه Flightradar24

زمانی که شما وارد بخش فرودگاه (Airport) شوید، لیست کشورهای را ملاحظه می‌کنید، با انتخاب یکی از آن‌ها شما به لیست تمام فرودگاه‌های آن کشور دسترسی خواهید داشت.

فرودگا‌ه‌های flightradar24

همان طور که می‌بینید ما برای مثال فرودگاه امام خمینی را مشاهده کردیم. در اینجا آیتم‌های مختلفی از جمله پرواز‌های ورودی و پرواز‌های خروجی مشاهده کنید.

فرودگاه امام در flightradar24

جست‌و‌جوی پرواز در Flightradar24

این سایت یک بخش جست‌و‌جوی بسیار خوب و کاربردی دارد. فرض کنید یکی از اقوام شما در سفر است؛ شما اگر شماره پرواز آن را داشته باشید، یا بدانید از کدام فرودگاه و ایرلاین راهی شده است، با ورود اطلاعات فورا می‌توانید آن پرواز را پیدا کنید و از وضعیت کنونی آن به‌صورت آنلاین مطلع شوید. برای مثال ما یک شمار پرواز را وارد کردیم.

ردیابی پرواز در flightradar24

همان طور که می‌بینید پرواز مورد نظر از شارجه به باکو می‌رود و تقریبا در نیمه‌راه قرار دارد.

شبکه‌های اجتماعی Flightradar24

وب‌سایت www.flightradar24.com دارای تمام شبکه‌های اجتماعی است؛ همچنین می‌توانید وضعیت هواپیمای موردنظر خود را آنلاین توییت کنید. این سایت دارای یک بخش چت نیز است که در آنجا می‌توانید با دیگر بازدیدکنندگان صحبت کنید. بیشتر خدمات سایت از جمله آن‌هایی که ما برای شما معرفی کردیم، رایگان است. اما برخی دیگر از خدمات آن ملزم به ثبت‌نام در سایت و هزینه است. شما دارندگان تلفن همراه می‌توانید اپلیکیشن اندروید و IOS آن را از خود سایت دانلود کنید و از تمام خدمات آن بهره‌مند شوید.

مطالب مرتبط:

منبع flightradar24

دیدگاه