مناسب ترین شهرهای آمریکا برای گردش پیاده

سعیده خلیلی‌صفا | پنجشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

سفرهای بین‌ شهری و کرایه خودرو مقبول طبع همه افراد نیست و این گروه از مردم بیشتر طرفدار زندگی آسان و روش‌های آسان‌تر برای حمل‌ونقل و نقل مانند دوچرخه یا پیاده‌روی هستند. از اینرو، گردش در برخی شهرهای جهان مانند شهرهای آمریکا بهترین گزینه برای این افراد است.

برخی از شهرهای آمریکا بهترین موقعیت را برای پیاده‌روی و گردش درون شهری دارند.

شهرهای آمریکا دارای بهترین و متنوع‌ترین سیستم حمل و نقل درون و بین شهری در جهان هستند و از اینرو، می‌توان به راحتی به هر نقطه دسترسی پیدا کرد. برای مثال، می‌توان به اتومبیل‌های کابلی در سانفرانسیسکو یا دوچرخه‌سواری در اطراف آبگیر شکوفه‌های واشنگتن اشاره کرد. در ادامه همراه کجارو باشید تا با برترین شهرهای آمریکا برای گردش پیاده آشنا شوید. 

۱۰. بالتیمور، مریلند

۱۰ شهر مناسب برای گردش پیاده در آمریکا

اگر طرفدار خوراک خرچنگ و بازدید رایگان از موزه‌ها هستید، شهر بندری و تاریخی بالتیمور یکی از بهترین گزینه‌ها برای سپری کردن تعطیلات آخر هفته است. فصل‌های تابستان و پاییز به ویژه فاصله بین ماه‌های آوریل تا نوامبر در این شهر موسم برگزاری جشنوارهای متعدد از جمله غذاهای دریایی، موسیقی و غیره است. در این شهر که به ایتالیای کوچک شهرت دارد، می‌توان پیاده‌روی کرد یا در امتداد بندر با دوچرخه گردش کرد. همچنین امکان گردشی یک مایلی با سگوی یا صرف غذای دریایی غذایی نیز وجود دارد. به یاد داشته باشید که در طول اقامت در این شهر بازدید از موزه هنر «بالتیمور» و موزه هنر والترز را فراموش نکنید. بازدید از هر دو موزه برای عموم رایگان است.

۹. اوکلند، کالیفرنیا

۱۰ شهر مناسب برای گردش پیاده در آمریکا

«اوکلند» همانند خواهر یا برادر کوچک‌تر سانفرانسیسکو محسوب می‌شود و به لحاظ ارزان‌تر بودن هزینه‌ها جایگزین مناسبی برای سانفرانسیسکو است. نوار ساحلی یا مناطق مختلف تاریخی مانند تئاتر Grand Lake یا میدان «جک لندن» از جمله جاذبه‌های اوکلند به شمار می‌روند. برای پیاده‌روی نیز می‌توان با وسایل نقلیه عمومی به پارک منطقه‌ای Redwood مراجعه کرد.

۸. سیاتل، واشنگتن

۱۰ شهر مناسب برای گردش پیاده در آمریکا

در سیاتل می‌توان جاذبه مراکز تجاری را در مرکز شهر و نیز هیجان و ماجراجویی را در حومه شهر تجربه کرد. در طول اقامت در این شهر فرصت تماشای افق را از فراز برج «سوزن فضایی» و نیز منظره خود برج، از فراز طبقه پنجاهم برجی در نقطه مقابل آن از دست ندهید. فرودگاه این شهر کاملا به سیستم ریلی جدید متصل است و از اینرو، در فاصله بین پروازها می‌توان به نقاط مختلف شهر به راحتی دسترسی داشت.

۷. واشنگتن دی‌سی

۱۰ شهر مناسب برای گردش پیاده در آمریکا

 با وجود برخی مشکلات که به تازگی در سیستم حمل و نقل شهر واشنگتن رخ داده است، این شهر با دارا بودن چهارمین سیستم مترو آمریکا، یکی از برترین شهرهای کشور برای پیاده‌روی به شمار می‌رود. پر واضح است که فصل شکوفه درختان گیلاس یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. همچنین امکان بازدید از سایر جاذبه‌های این شهر مانند آرلینگتون و آلکساندرا، ویرجینیا وجود دارد و دوچرخه‌های عمومی، گردش در پایتخت را برای گردشگران خاطره‌انگیز می‌کند.

۶. شیکاگو، ایلینویز

۱۰ شهر مناسب برای گردش پیاده در آمریکا

شهر شیکاگو دارای لقب‌های متعددی است که یکی از آن‌ها (Windy City) یا شهر بادی است! این شهر دارای جاذبه‌های متعددی مانند مناطق زیبا، ساحل دریاچه میشیگان است که آن را یکی از بهترین گزینه‌ها برای افراد جوان در فصل تابستان تبدیل کرده است. همچنین در فصل زمستان نیز می‌توان از موزه‌ها، موسیقی، نمایش‌های کمدی، رویدادهای ورزشی و در فصل بهار از جشنواره‌های غذا شهر واشنگتن لذت برد. گفتنی است با استفاده از وسائط نقلیه عمومی یا پیاده به راحتی می‌توان به کلیه این رویدادها دسترسی یافت. نکته جالب توجه اینکه سیستم گسترده حمل و نقل شهر شیکاگو جایگاه دوم را در کل کشور آمریکا در اختیار دارد.

۵. میامی، فلوریدا

۱۰ شهر مناسب برای گردش پیاده در آمریکا

میامی یکی از بهترین شهرها برای گردش پیاده و انجام فعالیت‌هایی مانند استراحت در ساحل، پیاده‌روی و بازدید از هنرهای خیابانی در محیطی دوستانه است. برای مثال، در حین استراحت در ساحل، می‌توان اطلاعات جالبی در مورد سبک معماری «آرت دکو» کسب کرد یا در شب به راحتی در مرکز شهر از جشنواره Calle Ocho بازدید کرد.

۴. فیلادلفیا، پنسیلوانیا

۱۰ شهر مناسب برای گردش پیاده در آمریکا

 اگر علاقه‌مند به آشنایی با تاریخ آمریکا هستید، حتما سری به ناقوس آزادی، نماد فرهنگی انقلاب آمریکا بزنید، چیز‌ کیک و ساندویچ‌های محلی را صرف کنید، در دنیای هنر عمومی گشتی بزنید و جشنواره‌های نخستین شهر میراث جهانی آمریکا لذت ببرید. همه‌ی این موارد بخشی از جاذبه‌های گردشگری شهر فیلادلفیا است! اگرچه سیستم حمل و نقل فیلادلفیا از کیفیت بالایی برخوردار است، محیط شهر نیز بسیار صمیمی و با دارا بودن بیش از ۱۰۰۰۰ هکتار فضای سبز مناسب برای پیاده‌روی است.

۳. بوستون، ماساچوست

۱۰ شهر مناسب برای گردش پیاده در آمریکا

بوستون کوچک‌ترین شهر در میان ۵ شهر برتر از نظر Walk Score برای پیاده‌روی است. هزینه سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر اندکی گران است و از اینرو، برای دسترسی به مرکز شهر، بهترین راه پیاده‌روی است. خیابان‌های سنگفرش و پارک‌های زیبای متعلق به دوران استعمار، جزو جاذبه‌های بی‌نظیر این شهر برای گردش با دوچرخه از سمت بندر به Boston Common Public Garden و Commonwealth Mall است؛ این مکان‌ها در حد فاصل مرکز شهر تا Back Bay قرار دارند. بوستون پس از واشنگتن و سانفرانسیسکو، سومین سیستم حمل و نقل قدرتمند آمریکا را در اختیار دارد.

۲. سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

۱۰ شهر مناسب برای گردش پیاده در آمریکا

خودروهای کابلی نماد بخش شمالی کالیفرنیا هستند و گردشگران، بیشتر از افراد محلی به استفاده از آن‌ها تمایل دارند. با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی به راحتی و سریع‌تر می‌توان به همه نقاط شهر دسترسی پیدا کرد، ولی گشت و گذار با خودرو در خیابان، امکان تماشای مناظر زیبا را به همراه دارد. البته پیاده‌روی در تپه‌ها ممکن است اندکی خستگی را به همراه داشته باشد، ولی باید به خاطر داشت که سانفرانسیسکو دومین شهر برتر آمریکا برای پیاده‌روی است. گفتنی است برای جلوگیری از خستگی می‌توان از دوچرخه و سگوی برای گردش استفاده کرد. برای گردش در مناطقی مانند Golden Gate تا Alcatraz و درختان Redwood در شمال شهر نیازی به خودرو نیست و با دوچرخه می‌توان از این مکان‌ها دیدن کرد.

۱. نیویورک، نیویورک

۱۰ شهر مناسب برای گردش پیاده در آمریکا

جای تردیدی نیست که منهتن و نیویورک دارای بزرگ‌ترین و سریع‌ترین سیستم حمل و نقل و البته بهترین شهر برای پیاده‌روی است. داشتن خودرو در طول اقامت بسیار مقرون به صرفه است، ولی در عوض می‌توان همانند شهروندی نیویورکی از Central Park سوار مترو شده یا در صورت سبکی ترافیک از تاکسی‌هاس زرد رنگ استفاده کرد. تورهای غذایی، پارک‌ها و موزه‌های هنری نیز از بهترین گزینه‌ها برای گردش پیاده در شهر هستند.

 

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه