بهترین خطوط هوایی که تا کنون اسم آنها را نشنیده اید

مرتضی گودرزی | پنجشنبه, ۲۱ شهریور ۹۸ ساعت ۱۴:۳۰

در صنعت هوایی همیشه رقابت برای کسب عنوان بهترین خطوط هوایی بین شرکت‌های مختلف وجود دارد به خصوص میان آن‌هایی که حتی اسمشان را هم نشنیده‌اید!

شرکت‌های بزرگ هوایی بین‌المللی همیشه برای ارائه خدمات بهتر با یکدیگر در رقابت هستند. تا بتوانند رضایت بیشتر مشتریانشان را جلب کنند، از رقابت در ارائه کیفیت و بهترین امکانات گرفته تا حتی رقابت در بخش‌های تبلیغاتی.

هواپیما بارسلون

برای مثال شرکت هوایی فلای امارات (Fly emirates) و قطر ایرویز (Qatar airways) تا حدی در دنیای تبلیغاتی رقابت می‌کنند که هرکدام به اسپانسرهای مالی باشگاه‌های رئال مادرید و بارسلونا تبدیل شده‌اند و در این راه رقمی نزدیک به ۶۰ میلیون یورو در هر سال به این دو باشگاه پرداخت می‌کنند.

هواپیما مادرید

اما در این‌بین یک سری شرکت‌های هوایی بسیار خوب نیز وجود دارند که بدون تبلیغات پرهزینه، در حال ارائه پروازهای با بالاترین استاندارهای بین‌المللی هستند و می‌توانند حتی عنوان بهترین خطوط هوایی را نیز کسب کنند. ما در این مطلب شما را با ۱۰ شرکت هوایی خوب که تا بحال اسم آن به گوشتان نخورده است آشنا می‌کنیم.

۱۰.دراگون ایر (Dragonair)

دراگونایر

شرکت هوایی دراگون ایر (آژدها)، در سال۱۹۸۵ توسط خانواده‌ی ثروتمند Swire در هنگ کنگ راه اندازی شد.

۹.سیلک ایر (SilkAir)

سیلک ایر

این شرکت که در رتبه‌بندی‌ها بین‌المللی بالاتر از شرکت‌های معروفی چون (ایزی جت، دلتا، آئروفلوت، ایبریا، لینگاس، آلیتالیا) و چند نام مطرح دیگر قرار گرفته است، در سال ۱۹۷۶ تشکیل شده و آن را قدیمی‌ترین شرکت هوای سنگاپور می‌نامند. این شرکت با داشتن ۴۹ فروند هواپیما به ۲۹ مقصد مختلف پرواز می‌کند. سیلک ایر متأسفانه در سال ۱۹۹۷ درگیر یک فاجعه‌ی هوایی شد. در این اتفاق یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷s درون رودخانه سوماترایی سقوط کرد و ۱۰۴ نفر سرنشین آن کشته شدند. در حالی که مقامات اندونزی دلیل سقوط را نامعلوم اعلام کرده بودند. تحقیقات سازمان ملی ایمنی حمل‌ونقل امریکا آن را یک سقوط عمدی توسط خلبان (خودکشی خلبان) اعلام کرد.

۸. پورتر ایرلاین (Porter Airlines)

پورتر ایرلاین

خطوط هوایی پورترایرلاین که در رتبه ۵۵ بهترین شرکت‌های هوایی جهان قرار دارد بسیار جوان است و در سال ۲۰۰۶ در تورنتوی کانادا تأسیس شده و اولین ساختمان آن در فرودگاه بیلی اسقف پایه‌گذاری شد، است. این شرکت دارای ۲۶ هواپیمایی بمبادیر (Bombadier) با ظرفیت ۷۸ نفری است که در مسیرهای کوتاه برد فعالیت می‌کند.

۷. کوپا ایرلاین (Copa Airlines)

هواپیما

«کوپا» یک شرکت هواپیمایی مربوط به دولت پاناما است که درسال ۱۹۴۷ تأسیس شده و پروازهای آن فقط در محدوده قاره‌ی آمریکا انجام می‌شود. این شرکت دارای ۹۲ فروند هواپیما است که به ۶۵ مقصد مختلف پرواز می‌کنند. در سال ۱۹۹۴ یک فرد با در اختیار داشتن بمب جعلی اقدام به هواپیما ربایی کرد و می‌خواست که با آن به مکزیک برود، اما نیروهای امنیتی پرواز فوراً متوجه جعلی بودن بمب او شدند و فرد را دستگیر کردند. در طول این هواپیما ربایی هیچ کدام از مسافران متوجه این اتفاق نشدند.

۶. آزول (Azul)

آزول ایرلاین

شرکت هوایی آزول در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان چهارمین شرکت هوایی بزرگ در آمریکای جنوبی  توسط دیوید نلمن (David Neeleman) بنیانگذار شرکت‌هایی معتبر «جت بلو» تأسیس شد. این شرکت باوجود تازه تأسیس بودن دارای ۱۴۴ فروند هواپیما است اما به اروپا هیچ پروازی را ندارد. آزول کلمه‌ای پرتغالی به معنای (آبی) است.

۵. پیچ ایرلاین (Peach)

هول ایرلاین ژاپن

پیچ به معنای (هلو)است. این شرکت ژاپنی که در سال ۲۰۱۲ یا هدف پروازهای کم هزینه راه‌اندازی شد و تا به امروز با ۱۴ فروند هواپیما به ۱۵ مقصد مختلف پرواز می‌کند. یکی از مشکلات این شرکت هوایی کمبود خلبان است به‌طوری که در تابستان گذشته بخاطر بیماری یا رفتن خلبان‌ها به شرکت‌های دیگر مجبور شد حدود ۲۰۰۰ پروازش را لغو کند.

۴. ایر نوستروم (Air Nostrum)

ایر نوستروم

این شرکت در سال ۱۹۹۴ در اسپانیا تشکیل‌شده است، این شرکت با ۴۰ فروند هواپیمای کوچک بمباردیر با ظرفیت ۱۰۰ نفر به ۵۱ شهر در اروپا و آفریقا پرواز می‌کند و با امتیاز ۷٫۷ از ۱۰ ، توانسته رتبه‌ی ۸۳ خطوط هوا را کسب کند.

۳. اسپایس‌جت (Spice Jet)

اسپایس جت

سومین شرکت هواپیمایی هند است که در سال ۱۹۹۳ تأسیس و با ۵۸ فروند هواپیما به ۵۴ مقصد پرواز می‌کند. این خط هوایی جزو پروازهای کم‌هزینه محسوب می‌شود. این شرکت یک شار جالب دارد «ما با قلبمان کار می‌کنیم»

۲. اس ۷ (S7)

س7

این شرکت هواپیمایی متعلق به روسیه در سال ۱۹۹۲ در سیبری تأسیس شده است، و بعدها به یکی از بزرگترین شرکت‌های پروازی داخلی در روسیه درآمد. این شرکت با ۵۶ هواپیما به ۸۷ مقصد مختلف در اروپا ، آسیا و خاورمیانه پرواز می‌کند. در رتبه ۹۸ برترین خطوط هوایی جهان قرار دارد.

۱. کلولا (Kulula)

کلولا

این شرکت هواپیمایی در جولای ۲۰۰۱ در آفریقای جنوبی تأسیس شد که بیشتر ناوگان آن را ۷۳۷s تشکیل می‌دهد و به کبتان، دوربان، جورج، ژوهانسبورگ و شرق لندن پرواز می‌کند.

تمام خطوط هوایی که در بالا نام برده شد جزو ۱۰۰ شرکت برتر هوای جهان هستند. آیا تابحال نام آنها را نشیده بودید؟ شما برای رفتن به سفر در اساس چه معیارهایی پرواز خود را انتخاب می‌کنید؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

خدمات بلیط هواپیمای کجارو این امکان را فراهم کرده است تا در هر زمانی بتوانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصدهای خارجی و داخلی شامل بلیط سیستمی، بلیط چارتری، بلیط لحظه آخری و... را از میان ده ها فروشنده و آژانس معتبر بلیط هواپیما جستجو و تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه