بازدید سرنشینان قطار گردشگری بین المللی «عقاب طلایی» از جاذبه های تاریخی فارس

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
بازدید سرنشینان قطار گردشگری بین المللی «عقاب طلایی» از جاذبه های تاریخی فارس

گردشگران كشورهای اروپایی و آمریكایی در ماه آغازین سال ۹۵ با قطار گردشگری بین‌المللی از طریق ایستگاه راه‌آهن سعادت‌شهر وارد استان فارس شدند و از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این استان دیدن كردند.

مدیر كل راه‌آهن استان فارس عصر جمعه در حاشیه استقبال از این گردشگران گفت:

گردشگران خارجی كه از اغلب آثار باستانی و تاریخی استان فارس بازدید كردند؛ در بدو ورود به این استان (صبح جمعه) مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

«مهرداد انصاری» تعداد این گردشگران را ۴۳ نفر عنوان كرد كه از كشورهای اروپایی و آمریكایی به كشورمان وارد شده‌اند و در مسیر تور گردشگری خود از برخی آثار تاریخی شهرهای بزرگ دیدن می‌كنند.

وی بیان کرد که این گردشگران از مجموعه‌های تاریخی پاسارگاد، تخت جمشید، نقش رستم و نقش رجب، مجموعه زندیه، مجموعه‌های فرهنگی حافظ، سعدی ، مسجد تاریخی نصیرالملک، باغ ارم، باغ نظر و موزه پارس در استان فارس بازدید كردند و با تاریخ و تمدن این استان آشنا شدند.

در سال ۹۴ نیز هفت گروه از گردشگران خارجی با قطار وارد استان فارس شدند.

پیش از این نیز گروه‌های مختلف گردشگران خارجی در سال ۹۳ در چند نوبت با قطار به این استان سفر كردند.

قطار بین‌المللی گردشگری، سه‌شنبه گذشته از طریق مرز رازی وارد تبریز شد و سرنشینان آن از اماكن تاریخی و گردشگری این شهر از جمله بازار تبریز، مسجد كبود و موزه آذربایجان دیدن و عصر همان روز از ایستگاه مركزی راه‌آهن تبریز به‌سمت زنجان حركت كردند.

مسافران این قطار علاوه بر شهرهای اصفهان و شیراز در ادامه با قطار لوكس عقاب طلایی كه عضو باشگاه قطارهای لوكس دنیا و متعلق به شركت خط آهن مجارستان و از امكانات ویژه برخوردار است، از شهرهای یزد و مشهد دیدن می‌كنند و قرار است ۲۳ فروردین سفر خود را در تهران به پایان برسانند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه