گورستان های رنگارنگ گواتمالا

مینا رهبری | یکشنبه, ۲۲ فروردین ۹۵ ساعت ۲۳:۰۰

وقتی اسم گورستان را می‌شنویم، همواره تصویری غم‌انگیز و افسرده‌کننده به ذهن خطور می‌کند، اما قبرستان‌های گواتمالا با قبرهای رنگارنگ تبدیل به جاذبه‌ی گردشگری شده است. مردم محلی عقیده دارند با رنگ کردن قبرها به رنگ مورد علاقه‌ی متوفی به او احترام می‌گذارند و باعث شادی روح وی می‌شوند. با کجارو همراه باشید.

در فرهنگ گواتمالا زندگی پس از مرگ بسیار مورد احترام است و این بعد فرهنگی به سادگی در گورستانهای ایشان قابل مشاهده است. گورستان‌ها در حومه‌ی گواتمالا پراکنده‌اند و سنگ قبرها در حد امکان رنگارنگ هستند. دوستان و اعضای خانواده با رنگ مورد علاقه‌ی متوفی آنها را رنگ می‌کنند و با این کار به او احترام می‌گذارند و یادش را زنده نگه می‌دارند. برخی از این گورستان‌ها مخصوصا در منطقه‌ی سولولا، چیچیکاستنانگو و زلا، به جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده‌اند.

گورستان های رنگارنگ گواتمالا1

در گواتمالا در روز اول نوامبر که روز تمام مقدسین مسیحی است، روز مردگان را نیز جشن می‌گیرند و گورستان کانون مراسم دعا و نماز برای درگذشتگان می‌شود. مردم محلی لباس‌های رنگارنگ می‌پوشند و برای تمیز کردن و رسیدگی به قبرها به گورستان می‌روند، آن‌ها را با گل آراسته و در کنار اعضای فوت‌شده‌ی خانواده تفریح می‌کنند. سنت دیگر درست کردن بادبادک‌های بزرگ با رنگ‌های شاد و هوا کردن آنها در گورستان است. مردم محلی بر این باور هستند که با هوا کردن بادبادک‌هایی که روی آن‌ها پیام‌هایی نوشته شده است، می‌توانند با مردگان گفتگو کنند. 

گورستان های رنگارنگ گواتمالا۲

گورستان های رنگارنگ گواتمالا۳

گورستان های رنگارنگ گواتمالا۴

گورستان های رنگارنگ گواتمالا۶

گورستان های رنگارنگ گواتمالا۷

گورستان های رنگارنگ گواتمالا۸

گورستان های رنگارنگ گواتمالا۹

گورستان های رنگارنگ گواتمالا ۱۱

گورستان های رنگارنگ گواتمالا ۱۲

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه