میدانی در خاش به نام معلم فداکار «حمیدرضا گنگوزهی» نام گذاری شد

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
میدانی در خاش به نام معلم فداکار «حمیدرضا گنگوزهی» نام گذاری شد

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خاش گفت: در نشست شورا و با تصمیم قاطع اعضای شورای اسلامی و همکاری شهرداری خاش یک میدان در این شهر به نام معلم فداکار و ایثارگر «حمیدرضا گنگوزهی» نام‌گذاری گردید.

«حمیدرضا گنگوزهی» معلم فداکار مدرسه شهید رحیمی روستای نوکجو به هنگام وزش گردباد متوجه می‌شود دیوار مجاور مدرسه که سه دانش‌آموز در جوار آن قرار گرفته‌اند به دلیل بارش‌های روزهای گذشته در حال فروریختن است. وی بلافاصله اقدام به نجات دانش‌آموزان می‌کند وبعد از نجات جان سه دانش‌آموز از مرگ حتمی، خود گرفتار آوار شده و جانش را فدای شاگردانش می‌کند.

«نادر میربلوچزهی» رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خاش گفت:

میدان جدید در تقاطع خیابان مرادریگی و شهید بهشتی به نام معلم فداکار گنگوزهی نامگذاری شد و بزودی یادمان این معلم فداکار و المان ایثار در این مکان نصب می‌شود.

وی بیان کرد که اقدام ارزشمند معلم ایثارگر و همکاری وی در جهت کمک به شاگردانشان ستودنی بوده لذا تجلیل از مقام شامخ این شهید راه تعلیم و تربیت باید در دستور کار مسئولان در دستگاه‌ها و اقشار مختلف جامعه باشد.

میربلوچزهی ادامه داد که مجموعه شورای اسلامی و شهرداری خاش بر حسب وظیفه خود این بحث تجلیل را در دستور قرار دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر خاش با اشاره به اینکه برای من باعث افتخار و سربلندی است که یکی از شاگردانم توانست یاد و نام قوم بزرگ بلوچ را زنده نگه بدارد گفت:

ترویج فرهنگ ایثار و امدادرسانی درس بزرگی بود که مرحوم گنگوزهی به عنوان یک معلم دلسوز برخواسته از قوم بلوچ از خود ارائه دادند. تلاش برای ادامه راه این معلم فداکار باید به عنوان هدف و نقشه راه تعیین و تبیین شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه