خروج مسافر در نوروز ۹۵، ده درصد کاهش یافته است

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
خروج مسافر در نوروز ۹۵، ده درصد کاهش یافته است

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفرهای کشور از کاهش ۱۰ درصدی خروج مسافر در نوروز ۹۵ خبر داد و گفت: سفر ایرانی‌ها به امارات ۱۸ درصد و سفر به ترکیه ۱۰ درصد کاهش داشته است.

«مرتضی رحمانی موحد» رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفرهای کشور، در نشست خبری اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفرهای کشور که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، بیان کرد:

نوروز امسال شاهد رشد ۱۰ درصدی سفرها و اقامت‌ها در کل کشور بودیم و بازدید از اماکن تاریخی، زیارتی و طبیعی با بیش از ۱۰۰ میلیون بازدید، نیز ۵۵ درصد رشد داشته است.

معاون گردشگری کشور افزود: حدود ۵۴ هزار مورد نظارت بر عملکرد اماکن اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و واحدهای پذیرایی انجام شد.

به گفته رحمانی موحد طی ایام نوروز در پی تماس‌های مردمی و انجام نظارت‌ها، ۵۵ مورد مرکز اقامتی و ۲۶ دفتر خدمات مسافرتی و ۶۱ واحد پذیرایی تعطیل شد.

رئیس ستاد خدمات سفرهای کشور درباره آمار خروجی‌های کشور در ایام نوروز ۹۵ نیز گفت که آمار رسمی ورود و خروج کشور را پلیس مهاجرت، پایان هر ماه اعلام می‌کند اما براساس اطلاعات ما سفر به امارات در ایام نوروز امسال ۱۸ درصد کاهش و سفر به ترکیه نیز ۱۰ درصد کاهش داشته است و در مجموع شاهد کاهش ۱۰ درصدی سفرهای خروجی از کشور بودیم.

رحمانی موحد درباره افزایش نرخ هتل‌ها نیز گفت که برآورد ما این است که نرخ‌‌ها در نوروز امسال تغییر چندانی نداشته است چرا که نظارت‌ها را از قبل از سال جدید آغاز کردیم و طی ایام نوروز نیز بازرسان بر عملکرد بخش‌های مرتبط با گردشگری نظارت می‌کردند.

به گفته معاون گردشگری کشور، یک میلیون نفر در ایام نوروز در حوزه‌های خدماتی از جمله راهداری، نیروی انتظامی، اورژانس، امداد و نجات و... در ستادهای اجرایی مشغول به خدمات‌رسانی به مسافران بودند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه