راهنمای سفر به بروژ

بلژیک یکی از کشور‌هایی است که سالانه مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران است. اگر شما نیز جزو این دسته از گردشگران هستید، حتما بازدید از شهر بروژ را در برنامه‌ سفر خود قرار دهید. این شهر با معماری‌ فوق‌العاده، مراکز دیدنی زیبا، شکلات‌های خوشمزه و صنایع دستی زیبای خود بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. در ادامه با کجارو همراه شوید تا با قسمت‌های مختلف این شهر آشنا شوید.

بروژ را بیشتر بشناسید:

درباره بروژ

هزینه‌ های سفر به بروژ

کاهش هزینه‌ های سفر به بروژ

جاهای دیدنی بروژ

درباره بروژ

چشم‌اندازی توریستی از بروژ

عکس از unsplash (عکاس: Libby Penner)

بروژ شهری تاریخی و تحت تأثیر معماری قرون‌وسطایی است. یکی از شهر‌های قرون‌وسطایی محبوب در اروپاست. خصوصا پس از  اکران فیلم "در بروژ" با نشان دادن معماری زیبای شهر، این محبوبیت افزایش یافت. اینجا شهری جذاب، گران و توریستی است. بروژ شهری است که باید گروهی به آنجا سفر کرد (تنهایی خسته‌کننده است). جمله‌ معروفی می‌گوید:

اگر به بلژیک سفر کنید و از بروژ دیدن نکنید، حتما دیوانه‌اید!

هزینه‌ های سفر به بروژ

هتل

Hotel Ter Brughe بروژ

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

هزینه‌ اتاق‌های خوابگاهی در هتل‌ های بروژ بین ۲۲ تا ۲۵ یورو برای هر شب از اقامت و هزینه‌ اتاق‌های خصوصی بین ۳۰ تا ۳۵ یورو است. هتل اسنافل (Snuffle) بهترین مکان برای اقامت در شهر است. 

 هتل‌های ارزان‌قیمت

هزینه‌ این هتل‌ها برای اتاق ۱ تخته ۵۴ یورو و برای اتاق دو تخته ۸۰ یورو برای هر شب اقامت است. 

 غذا

رستوران‌های بروژ

عکس از وب‌سایت theculturetrip (عکاس: Franklin Heijnen)

هزینه‌ غذا‌های آماده و فست فود‌ها حدود ۱۲ یورو است. برای یک وعده غذا در رستورانی در میدان شهر با احتساب هزینه‌ میز و خدمات و نوشیدنی حدود ۲۴ یورو باید بپردازید. سیب‌زمینی سرخ‌کرده ۴ یورو است. در‌ صورتی که بخواهید خودتان غذا بپزید، مغازه‌های خوبی در سطح شهر وجود دارند که مواد اولیه‌ را با کیفیت مناسب عرضه می‌کنند. برای خرید مواد اولیه‌ غذا ۵۴ یورو در هفته باید پرداخت کنید. 

هزینه‌ حمل و نقل

شما می‌توانید پیاده به همه جای شهر بروید، اما اگر می‌خواهید تاکسی بگیرید، کرایه‌ تمام مسیر‌ها ۱۲ یورو است. اتوبوس می‌تواند گزینه‌ بهتری برای گردش در شهر باشد. کرایه‌ اتوبوس‌ها بین ۲.۱۰ تا ۲.۵۰ یورو برای هر طرف است. 

کاهش هزینه‌ های سفر به بروژ

قدم بزنید

قدم زدن بهترین راه برای گردش در شهر است. فاصله‌ بین بیشتر مکان‌های دیدنی شهر کمتر از ۱۵ دقیقه است؛ بنابراین دلیلی برای استفاده از اتوبوس یا تاکسی وجود ندارد. 

خیابان‌های سنگفرش بروژ

عکس از unsplash (عکاس: Elijah G)

از تخفیف جوانان استفاده کنید

اگر زیر ۲۵ سال هستید، می‌توانید تنها با پرداخت ۱.۵۰ یورو از موزه‌ها بازدید کنید.

از بازار دیدن کنید

کافه‌ها و رستوران‌های بروژ

عکس از unsplash (عکاس: Olivier Depaep)

چهارشنبه صبح‌ها در بازار گروت (Grote Markt) مواد غذایی با قیمتی بسیار ارزان‌تر از قیمت معمول عرضه می‌شوند. رستوران‌ های بروژ گران هستند؛ بنابراین از غذا‌های تازه‌ بازار استفاده کرده و تا حد زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. 

کارت شهر بروژ را بگیرید

با این کارت کوچک می‌توانید در بیشتر مکان‌های دیدنی و همچنین برای اجاره‌ دوچرخه تخفیف بگیرید.

جاهای دیدنی بروژ

تور قایق سواری

تورهای قایق‌سواری بروژ

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: Peter K Burian)

با این تور در آب‌های شریان اصلی بروژ گردش کنید. در این تور نیم‌ساعته می‌توانید از باغ‌های پنهان، پل‌های زیبا و ساختمان‌های سبک قرون‌وسطایی دیدن کنید. این بهترین راه برای دیدن جادوی این شهر است و هزینه‌ آن ۸ یورو است. 

بالن سواری

بالن‌سواری در بروژ

عکس از وب‌سایت petitfute.co.uk (عکاس: نامشخص)

اگر تور قایق‌سواری باب میل و سلیقه‌ شما نیست، می‌توانید سفری رویایی با بالن بر فراز شهر داشته باشید. پرواز بالن‌ها هنگام غروب آفتاب و ۲ ساعت قبل از طلوع آفتاب هستند که گزینه‌های خوبی برای بالن سواری خواهد بود.

شکلات

شکلات‌های خوشمزه بروژ

عکس از وب‌سایت dfds.com (عکاس: نامشخص)

وجود ۴۹ مغازه‌ شکلات فروشی، موزه‌ شکلات، مرکز انواع شکلات و نمایشگاه شکلات این شهر را به بهشتی برای دوستداران شکلات تبدیل کرده است. شما در این شهر شکلات‌هایی با کیفیت بالا پیدا خواهید کرد.

بازدید از موزه‌ها موزه در بروژ

بروژ موزه‌های زیادی دارد. موزه‌ هنر‌های زیبای بروژ یکی از پر‌طرفدار‌ترین موزه‌ها در بلژیک است که کار‌های هنرمند معروف یان وان آیک (Jan van Eyck) را به نمایش می‌گذارد. همچنین این موزه مجموعه‌ای از نقاشی‌های اولیه‌ هلندی را دارد. در کل تمام موزه‌های شهر تقریبا کوچک هستند، به همین دلیل می‌توانید یک‌روزه از همه دیدن کنید. با وجود کوچک بودن این موزه‌ها، به‌خوبی نمایان‌گر بعد تاریخی و قرون‌وسطایی شهر هستند.

گردش در میدان گروت مارکت (Grote Markt)

جاهای دیدنی بروژ

عکس از وب‌سایت traveladdicts.net (عکاس: نامشخص)

اینجا میدان اصلی شهر است و رستوران‌های مختلفی در آن وجود دارند. از این میدان می‌توانید به‌خوبی برج ناقوس کلیسا را ببینید. در رستوران‌های این قسمت غذا نخورید، زیرا به خاطر توریستی بودن منطقه بسیار گران هستند. در کریسمس این میدان تبدیل به یک بازار خوب و ایدئال و محل مناسبی برای اسکیت می‌شود.

بازدید از برج ساعت بروژ

برج ساعت بروژ

عکس از وب‌سایت traveladdicts.net (عکاس: نامشخص)

از برج ساعت بالا رفته و از مناظر زیبای شهر لذت ببرید. بی‌شک این برج ساعت ۸۳ متری یکی از برجسته‌ترین جاهای دیدنی بروژ است. از بالای برج، پیچیدگی و بهم پیوستگی شهر به‌خوبی پیدا است.

تئاتر انگلیسی

این تئاتر در سراسر سال باز است و همواره نمایش‌هایی زیبا و با کیفیت روی صحنه می‌رود. هزینه‌ این نمایش‌ها زیاد نیست و همچنین سالن نمایش در مرکز شهر قرار دارد که به آسانی قابل دسترسی است.

سالن شهر برگ (Burg) 

سالن شهر بروط

سالن شهر در سال ۱۳۷۶ میلادی با سبک معماری گوتیک ساخته شده‌ است. همچنین کلیسای خون مقدس (Holly Blood) در گوشه‌ این میدان وجود دارد. دلیل این نام‌گذاری، این باور است که در این کلیسا شیشه‌ای از خون عیسی مسیح وجود دارد. این کلیسا از ۲ بخش تشکیل شده است. کلیسای پایین با سبک معماری رومی ساخته شده، در‌ حالی که کلیسای بالایی با رنگ‌های زیبا و زنده طراحی شده است.

پرده‌های نقش‌نما

پرده های نقش نمای بلژیکی

این پرده‌ها در بسیاری از موزه‌های جهان آویزان هستند و در شهر بروژ نیز در بسیاری از مغازه‌ها به فروش می‌رسند. این پرده‌های نقش‌نما در اینجا جزو اجناس مهم تلقی می‌شوند و بهترین سوغات هستند.

قلاب‌بافی بلژیکی

قلاب‌بافی یکی از مهم‌ترین هنر‌های بلژیکی است. با اینکه قلاب‌بافی سوزنی در بروکسل بسیار محبوب است، اما انواع قلاب‌بافی قرقره‌ای در اینجا یافت می‌شود. مغازه‌های قلاب‌بافی بسیاری در سراسر شهر وجود دارند. همچنین کارگاه‌های آموزشی و صنعتگران خیابانی نیز موارد مناسبی برای یادگیری این هنر هستند.

نویسنده: نیلوفر دوشیری

از کجا شروع کنیم

چگونه ویزای بلژیک بگیریم؟

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map