کاهش نرخ بليت پروازهای چارتری به سبب كاهش تقاضای سفر

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
کاهش نرخ بليت پروازهای چارتری به سبب كاهش تقاضای سفر

به گفته‌ی دبير انجمن شركت‌های هواپيمايی، با وجود آزادسازی نرخ بليت هواپيماها، به دليل كاهش تقاضا برای انجام سفرهای هوايی در ارديبهشت و خردادماه، قيمت بليت برخی پروازهای چارتری كاهش يافته است.

«مقصود اسدی سامانی»، دبير انجمن شركت‌های هواپيمايی، گفت که پس از تعطيلات نوروزی، مسافرت‌ها در ارديبهشت و خردادماه هر سال كمتر می‌شود و اين مسئله بر كاهش تقاضای سفر با هواپيما نيز تأثيرگذار است.

وی يادآوری كرد هر چه عرضه در بازار زياد شود، تقاضا كاهش پيدا می‌كند.

اسدی سامانی ادامه داد که با توجه به كاهش تقاضا در بازار، شركت‌های چارتركننده كه هزينه خريد بليت را به شركت‌های هوایی پرداخت كرده‌اند به منظور كسب درآمد بيشتر به فروش بليت‌ها با قيمت كمتر وادار شده‌اند.

اسدی سامانی درباره شمار شركت‌های هوایی كشور گفت:

هم اكنون ۱۴ شركت هوایی در كشور داريم. دو شركت نيز موفق شده‌اند از سازمان هواپيمایی كشوری موافقت اصولی را دريافت كنند.

وی اضافه كرد که پس از اينكه شركت‌ها موافقت اصولی را دريافت كردند، شش ماه فرصت دارند با تأمين ناوگان مورد نياز پروازهای هوایی خود را آغاز كنند، در غير اين صورت می‌توانند شش ماه ديگر آن را تمديد كنند.

دبير انجمن شركت‌های هواپيمایی گفت که اين دو شركت هم‌اكنون در حال تأمين ناوگان و ايجاد ساختارهای سازمانی هستند تا بتوانند تا در موعد مقرر قانونی پروازهای خود را عملياتی كنند.

اسدی سامانی درباره تأمين ناوگان بيشتر از سوی ايرلاين‌های ايرانی گفت که بسياری از شركت‌های هوایی برای نوسازی ناوگان هوایی خود در حال مذاكره با شركت‌های اجاره‌دهنده هواپيما هستند تا بتوانند ناوگان مورد نياز خود را به صورت اجاره يا اجاره به شرط تملیک تأمين كنند.

شركت‌های هوایی ايران هم‌اكنون بيش از ۲۶۰ هواپيما در اختيار دارند كه نزدیک به ۱۰۰ فروند آن زمين‌گير است و بقيه در مسيرهای داخلی و بين‌المللی پرواز می‌كنند.

از نهم آذرماه پارسال در بيش از ۱۷۰ مسير داخلی طرح آزادسازی قيمت بليت پروازهای داخلی اجرا شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه