بمباردیه کانادا ، راه اندازی شرکت هوایی در ایران را رد کرد

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
بمباردیه کانادا ، راه اندازی شرکت هوایی در ایران را رد کرد

بمباردیه؛ شرکت هواپیماسازی کانادایی اعلام کرده است که گزارش‌ها مبنی بر تلاش این شرکت برای راه‌اندازی شرکت هواپیمایی در ایران صحت ندارد ولی درعین‌حال تائید کرده که در حال گفت‌وگو برای فروش هواپیما به ایران است و مدیرعامل این شرکت برای افزایش روابط تجاری به ایران سفرکرده است.

«ماریانلا دلا باررا» سخنگوی بمباردیه گفت که «پی‌یر بودوین» مدیرعامل بمباردیه در رأس یک هیئت از مقامات صنعت هوایی و راه‌آهن به ایران سفر داشت، اما هیچ توافقی هنوز درزمینهٔ فروش با مشتریان ایرانی امضا نکرده است.

منابع ایرانی در روزهای گذشته گزارش دادند که بمباردیه یادداشت تفاهمی را با مقامات منطقه آزاد قشم برای تأسیس یک شرکت هواپیمایی امضا کرده است.

دلاباررا گفت که بمباردیه برنامه‌ای برای راه‌اندازی و اداره یک شرکت هوایی جدید ندارد، اما وی مشخصاً نگفت است که آیا این شرکت مستقر در مونترال کانادا در حال گفتگو برای فروش هواپیما به یک شرکت نوپای ایرانی است یا خیر.

وی افزود که ما هواپیما و قطار می‌سازیم، بازاریابی می‌کنیم و می‌فروشیم.

دلاباررا بیان کرد که ما در حال پیشرفت در مذاکرات هستیم و هرازگاه باهم ملاقات می‌کنیم.

هواپیمای مسافربری جدید سری C بمباردیه چندین سال از برنامه تولید عقب است و به چندین میلیارد دلار بودجه نیاز دارد و چندین سفارش را تاکنون در مقایسه با رقبا دریافت کرده است.

کانادا در ماه فوریه اعلام کرد که در حال لغو یک سری تحریم‌ها علیه ایران است که به بمباردیه اجازه می‌دهد با رقبایی همچون بوئینگ و ایرباس درزمینهٔ فروش هواپیما به ایران رقابت کند.

هیئت شرکت بوئینگ در ماه آوریل برای مذاکره درزمینهٔ فروش هواپیما به ایران سفر کرد، درحالی‌که ایرباس رقیب اروپایی‌اش در ماه ژانویه با فروش ۱۸۰ فروند هواپیما به ایران به ارزش ۲۷ میلیارد دلار موافقت کرده است.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه