۵۰ درصد رشد ورود گردشگران آمریكایی به ایران

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
۵۰ درصد رشد ورود گردشگران آمریكایی به ایران

معاون اول رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: میزان ورود گردشگران آمریكایی به ایران در سال ۹۴ نسبت به سال گذشته آن ۵۰ درصد رشد داشته است.

«مسعود سلطانی‌فر» معاون اول رئیس‌جمهور، عصر روز سه‌شنبه در حاشیه جلسه شورای اداری گرمسار گفت:

به رقم تصویب برنامه لغو روادید، میزان ورود گردشگران خارجی به ایران افزایش یافته است.

وی بیان کرد که از ۳۸ كشور كه آمریكا با تصویب برنامه لغو روادید در زمینه ورود گردشگران این كشورها به ایران مانع ایجاد كرده بود، گردشگری ۳۱ كشور از میان این كشورها به كشورمان افزایش داشته است.

وی گفت که درسال گذشته میلادی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر گردشگر خارجی از كشورهای مختلف دیدن كرد كه درآمد حاصل از گردشگری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار بوده است.

سلطانی‌فر با بیان اینكه براساس آمار درسال ۹۳ پنج میلیون گردشگر وارد كشور شدند كه براین اساس یک و نیم میلیارد دلار درآمد نصیب ایران شده است گفت که تعداد سفر گردشگران خارجی به ایران در مقایسه با جهان كمتر از نیم درصد است و درآمد كشور از این محل نیز به حدود نیم درصد می رسد.

سلطانی‌فر افزود که ایران از نظر توان‌مندی در حوزه گردشگری در ردیف ۲۰ كشور اول دنیا قرار دارد و سهم ایران از تعداد گردشگر و درآمد حاصل از آن باید به حدود سه درصد درآمد جهانی برسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد که ایران تا ۱۰ سال آینده بر اساس برنامه چشم‌انداز توسعه كشور باید میزبان ۲۰ میلیون گردشگر و دارای درآمد ۳۰ میلیارد دلاری باشد كه این رقم معادل درآمدهای نفتی كشورمان است.

سلطانی‌فر اضافه كرد که براساس آمار اعلامی سازمان جهانی گردشگری تا سال ۲۰۲۰ میلادی بر تعداد گردشگران تاریخی و فرهنگی كشور افزوده می‌شود و بر این اساس ایران مقصد گردشگران بی‌شماری خواهد بود.

وی ادامه داد که دو و نیم میلیون نفر از گردشگران خارجی كشور ما را گردشگران مذهبی شامل می‌شوند و برای رونق گردشگری در همه زمینه‌ها باید تلاش كنیم.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه استان سمنان از ظرفیت‌های مهمی در زمینه گردشگری، طبیعت‌گردی و كویرنوردی برخوردار است گفت که كویرهای استان سمنان می‌تواند مقصد گردشگران داخلی و خارجی باشد.

برنامه‌های رئیس‌جمهوری و هیات دولت در بیست و ششمین سفر استانی به استان سمنان، شركت در شورای اداری، نشست با نخبگان، علما و ایثارگران، نشست با سرمایه‌گذاران و امضای نمادین تعدادی تفاهم‌نامه و مصاحبه مطبوعاتی است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه