زلزله ۷/۸ ریشتری در اکوادور؛ ۲۷۲ نفر کشته (بروزرسانی: تعداد کشته شدگان زلزله به ۴۱۳ نفر رسید)

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
زلزله ۷/۸ ریشتری در اکوادور؛ ۲۷۲ نفر کشته (بروزرسانی: تعداد کشته شدگان زلزله به ۴۱۳ نفر رسید)

شمار تلفات زمین‌لرزه ۷/۸ ریشتری در اکوادور به ۲۷۲ تن افزایش یافت.

با وقوع بزرگترین زلزله طی دهه گذشته در اکوادور، بازماندگان این حادثه اجساد اعضای خانواده‌شان و دیگر قربانیان را دفن کرده و در کنار آوار به جا مانده از خانه‌های خود به دنبال سرپناه هستند.

روز شنبه، زلزله ۷/۸ ریشتری سواحل این کشور را به لرزه درآورد و موجب ترس و دلهره ساکنان اکوادور شد و تخریب ساختمان‌ها، پل‌ها و جاده‌ها را به دنبال داشت.

نیروهای امداد و نجات اکوادور گفتند که نشانه‌هایی از زندگی در میان بسیاری از آوارها وجود دارد و جستجوی این مناطق در اولویت است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که ۲۰۶۸ نفر نیز مجروح شده و این امکان وجود دارد که تلفات حادثه زلزله افزایش یابد.

مناطق ساحلی نزدیک به کانون زمین‌لرزه بیشترین آسیب را دیده‌ است. همچنین به گفته مقامات اکوادور بیش از ۱۶۰ پس‌لرزه این کشور را به لرزه درآورده و در شش استان وضعیت اضطراری اعلام شده‌ است.

نیروهای امداد و نجات با برپا کردن چادرها و استقرار حادثه‌دیدگان در آن‌ها صدها بازمانده این زمین‌لرزه را تحت درمان قرار داده‌اند.

اکوادور از سال ۱۹۷۹ چنین زلزله مهیبی را تجربه نکرده‌ است. در پی زلزله مهیب سال ۱۹۷۹، ۶۰۰ تن جان خود را از دست دادند و ۲۰ هزار نفر نیز مجروح شدند.

بروزرسانی:

وزارت هماهنگی ایمنی اکوادور اعلام کرد که تا این لحظه ۴۱۳ نفر در اثر زلزله مهیبی که شنبه شب اکوادور را لرزاند، جان باخته‌اند.

مقامات رسمی اعلام کردند که زمین‌لرزه ۷/۸ ریشتری اکوادور در ساعت ۲۳:۵۸ به وقت گرینویج روز شنبه، خسارت قابل توجهی را در ایالت «مانابی» در جنوب غربی اکوادور به جای گذاشت.

«رافائل پوودا» (Rafael Poveda) وزیر منابع راهبردی اکوادور اطمینان داد که به رغم خسارت سنگین زمین‌لرزه، زیرساخت‌های راهبردی آسیب ندیدند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه