بهترین مناطق لندن برای اقامت

سعیده خلیلی‌صفا | سه شنبه, ۳۱ فروردین ۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

شهر لندن به دلیل برخورداری از ویژگی‌های مختلف مانند جاذبه‌های تاریخی، مکان بسیار جالبی برای بازید است. ولی از طرفی، هزینه اقامت در این شهر در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی گران‌تر است. از اینرو، باید پیش از سفر به لندن در مورد محل اقامت اطلاعات کافی کسب کرد.

هزینه‌های اقامت در شهر لندن در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی گران‌تر است، ولی با اندکی تحقیق می‌توان مکان مناسبی را برای مسکن در این شهر پیدا کرد.

بناهای قدیمی یادگارهایی از دوران گذشته هستند که در هنگام گردش در شهر لندن می‌توان آن‌ها را در اقصی نقاط شهر در قالب آثار فرهنگی و غذایی سراسر جهان مشاهده کرد. ولی از طرفی، هزینه‌های اقامت در این شهر تاریخی و زیبا در هر نوع اقامتگاهی اعم از هتل پنج ستاره یا ارزان‌قیمت نسبت به سایر شهرهای اروپایی گران‌تر است. ازاینرو، باید پیش از سفر به لندن بهترین نقاط برای اقامت در طول سفر را شناسایی کرد. در ادامه، برای آشنایی با برخی از بهترین مکان‌های اقامتی در شهر لندن با کجارو همراه شوید! 

۱. وایت‌هال و وست‌مینستر (Whitehall and Westminster)

بهترین مناطق لندن برای اقامت

ساختمان‌ها و بناهای منطقه وست‌مینستر مانند Nelson’s Column، Big Ben، کاخ وست‌مینستر (محل پارلمان‌های بریتانیا) و Westminster Abbey از جمله معروف‌ترین منطقه‌های شهر لندن هستند. علاوه براین دو مورد از برترین مجموعه‌های شهر به نام‌ گالری ملی و تیت بریتانیا (نگارخانه ملی هنر بریتانیا) در کنار یکی از مشهورترین میدان‌های لندن، میدان ترافالگار، در این منطقه قرار دارند. همچنین پیاد‌روی در این ناحیه بسیار آسان بوده و مملو از فروشگاه‌ها، کافه‌ها و مراکز اقامتی کوچک و مناسب است.  

اقامتگاه Artist Residence

این مهمانسرا به سبک بوتیکی محلی آرام و لوکس دارای ده اتاق با طراحی تلفیقی از آجر و چوب و مبلمان سبک vintage است.

هتل Cherry Court

هتلی مناسب برای اقامت در سفرهای خانوادگی به سبک معماری ویکتوریایی که در خیابانی آرام قرار دارد و با هزینه‌ای اندک می‌توان از اتاق‌های تمیز و راحت، کارکنان خوش‌برخورد و باغ کوچک آن استفاده کرد.

۲. سنت جمیز و می‌فر (St James’s and Mayfair)

بهترین مناطق لندن برای اقامت

این دو ناحیه نیز از بهترین مناطق شهر لندن به شمار می‌روند که مراکزی مانند اقامتگاه‌های مجلل در نزدیکی گرین‌پارک، باشگاه آقایان در پال‌مال و رستوران‌ها و فروشگاه‌های شیک در خیابان سنت‌ جیمز و جرمین واقع است. علاوه بر این، بسیاری از سفارتخانه‌ها، هتل‌های مجلل، دفتر مرکزی شرکت‌های بزرگ تجاری در منطقه می‌فر مستقر هستند. اگرچه خیابان پیکادلی امروزه شهرت گذشته خود را در اختیار ندارد ولی به لحاظ اجتماعی کلیه ویژگی‌های خود را حفظ کرده است. 

هتل ۴۱

هتل بوتیکی که با ۳۰ اتاق بی‌عیب و نقص در مقابل Royal Mews قرار داشته و فضای داخلی آن پوشیده از چوب‌های روشن و تیره است. همچنین در حین حضور در سالن بزرگ هتل می‌توان از تنقلات متنوع آنجا استفاده کرد.  

هتل Sumner

مهمانسرایی بوتیکی به سبک معماری جورجیا که دارای ۲۰ اتاق لوکس و مجهز به اتاق پذیرایی است. 

۳. سوهو و فیتزرویا (Soho and Fitzrovia)

بهترین مناطق لندن برای اقامت

سوهو ناحیه‌ای در غرب لندن با خیابان‌های باریک و نور قرمز که محل رفت و آمد اصحاب هنر و رسانه است. یکی از تحولات اخیر در این ناحیه به ویژه در خیابان کامپتون رشد حضور رستوران‌های باکیفیت است. همچنین تعدادی رستوران و کافه نیز در شمال خیابان آکسفورد وجود دارند.

Hazlitt's

ساختمانی متعلق به قرن هجدهم میلادی با سوئیت‌های رومانتیک که چیدمان آن نیز با مبلمان و کتاب‌های آن دوره انجام گرفته است؛ نکته قابل توجه اینکه کتابخانه‌ای کوچک در کنار آتش در این مکان وجود دارد.

Dean Street Townhouse

یکی از شعب زنجیره هتل‌های Soho House است که در مکانی زیبا و اتاق‌های مجلل، شکوه سال‌های ۱۷۳۰ را حفظ کرده است.

۴. کوونت گاردن (Covent Garden)

بهترین مناطق لندن برای اقامت

منطقه کوونت گاردن از قرن هفدهم میلادی به عنوان نخستین ناحیه اشرافی لندن برای کار و زندگی تبدیل شد. در حال حاضر، این میدان محل تجمع هنرمندان خیابانی بوده و یکی از جاذبه‌های توریستی لندن به شمار می‌رود. همچنین خیابان‌های شمالی این منطقه از شهر لندن مانند خیابان‌های Long Acre, Neal و Floral محل استقرار فروشگاه‌ها کفش و پوشاک معروف است. جذابیت این منطقه به لحاظ سرزندگی، حیات خیابانی، خرید و ... غیر قابل انکار است.     

Hoxton Holborn

این هتل با ساختمانی بروتالیستی دارای ۱۷۴ اتاق است که کلیه اتاق‌ها دارای منظره زیبا و راحت بوده و با رنگ‌های آرام و وسایلی به سبک رترو مانند رادیوهای رابرت و کتاب‌های vintage تزئین شده‌اند.

The Fielding

این هتل با سالنی به شکل پیاده‌رو در پشت خانه اپرا در مرکز شهر لندن قرار داشته و موقعیت مکانی آن کاملا خوب و مناسب است.

۵. بلومزبری و کینکز کراس (Bloomsbury and King’s Cross)

بهترین مناطق لندن برای اقامت

شهرت این منطقه به دلیل وجود مکان‌هایی مانند موزه بریتانیا و دانشگاه لندن و ارتباط آن با ادبیات بوده و از اینرو، به ناحیه تعلیم و تربیت معروف است. میدان‌های این منطقه به سبک معماری جورجیا بوده و به راحتی می‌توان در آن‌ها تردد کرد. در بخش مالی کینکز کراس نیز ناحیه جدیدی وجود دارد که در آن میدان‌ها، گالری‌ها و رستوران‌ها خارج از محدودع صنعتی قرار گرفته‌اند.

هتل Great Northern

کلیه ۹۱ اتاق‌ این هتل دوست‌داشتنی دارای چیدمان منحصربفردی هستند. اتاق‌های کوچک نیز «کوشت» نام دارند که یادآور تختخواب‌های قطار هستند.

هتل Ridgemount

 این هتل مشهور و خانوادگی اگرچه قدیمی است ولی کاملا تمیز و مرتب بوده و دارای اتاق‌ای متعددی است. ظرفیت اتاق‌های خانوادگی این هتل تا ۵ نفر است. 

۶. کلرکنول (Clerkenwell)

بهترین مناطق لندن برای اقامت

این ناحیه از شهر لندن در منطقه‌ای مرتفع قرار داشته و سبک معماری بناها و خانه‌های آن تلفیقی از معماری جورجیایی و ویکتوریایی است. از جمله مراکز حاضر در این منطقه می‌توان به مراکز املاک و مستغلات، انبارهای قدیمی و استودیوهای هنری اشاره کرد. اگرچه این منطقه در گذشته جزیی از جاذبه‌های گردشگری نبوده، ولی از دهه ۱۹۹۰ با حضور فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها به یکی از مراکز مشهور لندن تبدیل شده است.

The Rookery

خانه‌ای به سبک معماری جورجیایی با دیوارهای مرتفع و کفپوش‌های سنگی که اتاق‌های زیبایی به سبک باروک که با اشیای عتیقه تزیین شده‌اند.

هتل Zetter & Zetter Townhouse

هتلی با ۵۹ اتاق و به سبک خانه‌ای ساده که دارای اتاق‌های رنگی و بزرگ است و هیچ نشانی از سبک‌های عجیب وجود ندارد.

۷. شرق لندن 

بهترین مناطق لندن برای اقامت

 تصویری سنتی از «پایان شرق» که تلفیقی رمانتیک از جامعه و همزیستی را نشان می‌دهد. امروزه بافت شهری ناحیه غرب لندن بصورت صنعتی است. این منطقه همواره در حال جنب و جوش بوده و فعالیت‌های خلاقانه و هنری در آنجا در جریان است.

 هتل Boundary

این هتل دارای ۱۲ اتاق و سوئیت است که هر یک از آن‌ها به سبک هنری مختلفی تزئین شده‌اند.

مهمانسرای Rose & Crown

این مهمانسرا در بالای مکانی تفریحی در مقابل Clissold Park قرار دارد و اطراف آن نیز مملو از رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌ها است. اتاق‌های این هتل نیز بسیار شیک و مجلل هستند.

۸. ساوت بانک و ساوت وارک (The South Bank and Southwark)

بهترین مناطق لندن برای اقامت

بسیاری از جاذبه‌های گردشگری لندن از جمله London Eye و موزه جنگ سلطنتی در این منطقه حضور دارند. روگذر رودخانه نیز عاری از ترافیک بوده و حتی می‌توان پیاده از آنجا عبور کرد. همچنین این منطقه محل برگزاری جشنواره‌های مختلف است. در بخش شرقی منطقه ساوت‌وارک نیز تیت مدرن، خانه تئاتر شکسپیر و برج شارد لندن قرار دارد. خیابان‌های جنوبی منطقه بیشتر حالت مسکونی دارند و دوخیابان Maltby و Bermondsey مرکز تجمع رستوران‌ها و علاقه‌مندان به غذا است.

Tune

هتلی با اتاق‌های کوچک  و مقرون به صرفه که کلیه وسایل آن از جمله میزها، صندلی‌ها و غیره ارزان قیمت بوده و پرداخت هزینه امکاناتی مانند حوله اختیاری است.

Citizen M Bankside

هتلی با سبک بسیار بالا که در آن میهمانان همانند شهروندان و کارکنان در جایگاه سفرا قرار دارند. همچنین هتل دارای ۱۹۲ اتاق است که چیدمان آن به سبک مدرن بوده و در داخل اتاق‌ها تخت‌های بزرگ، صندلی‌های راحتی، آثار هنری اصل و کتاب‌ها قرار دارند. 

۹. کینگستون و چلسی (Kensington and Chelsea)

بهترین مناطق لندن برای اقامت

شهر لندن مرکز موزه‌های بزرگ و معروفی مانند موزه ویکتوریا و آلبرت و نیز موزه علوم و تاریخ طبیعی است و منطقه کینگستون نیز مرکز املاک باارزش و گرانقیمت است. از اینرو، بسیاری از خانواده‌های ثروتمند و مرفه نیز در این منطقه ساکن هستند. منطقه چلسی نیز میزبان پیشگامان سبک Swinging London مانند David Bailey, Mick Jagger و George Best از سال‌های دهه ۱۹۶۰ است.  

Nadler Kensington

اقامتگاهی مدرن و باکیفیت که عاری از هرگونه همهمه است.

Main House

در این هتل میهمانان مفهوم واقعی حریم خصوصی را درک می‌کنند. سوئیت‌های این هتل (با ۲ اتاق خواب) بزرگ هستند، بطوری که مساحت هر یک از آنها به اندازه یک طبقه است.

مطالب مرتبط:

منبع roughguides

دیدگاه