هفته نامه؛ از نگرانی وقوع سیل در سراسر کشور تا مصاحبه اختصاصی کجارو با ناوین رابلی

عماد جعفری | یکشنبه, ۲۹ فروردین ۹۵ ساعت ۱۳:۳۰

هفته‌نامه کجارو فرصتی است برای مرور مهم‌ترین رویدادهای گردشگری در هفته‌ای که گذشت. با کجارو همراه باشید.

بهار امسال حال و هوایی متفاوت با سال‌های گذشته دارد. فروردین سال ۱۳۹۵ تاکنون از نزول رحمت الهی چیزی کم نگذاشته، در کشوری همچون ایران، که در صدر هشدارهای جهان برای کاهش منابع آب قرار دارد و در طول دهه‌های گذشته با خشکسالی‌های پیاپی دست و پنجه نرم می‌کرده، بارش باران این امید را در دل دوستداران طبیعت زنده کرده، که آن‌چنان که از بهارش پیدا است سالی نکو را پیش روی داشته باشیم. با این همه اما، آمادگی برای مقابله با سیل و جلوگیری از وقوع خسارت جانی و مالی نیاز به آمادگی و اندیشیدن تدابیر جدی‌تری از سوی مسئولان ستاد مقابله با بحران دارد. چه آنکه هنوز خسارات سیل زمستان گذاشته بر پیشانی برخی از مناطق ایلام مانده، دوباره نگرانی از وقوع سیل بخشی از کشور را فرا گرفته است. البته از پیام فوری دکتر روحانی، تلاش بی وقفه اعضای هلال احمر و سایر مسئولان امر برای رسیدگی و کمک به خسارت دیدگان نمی‌توان چشم پوشید، اما انتظار می‌رود، که برای مقابله و پیشگیری از وقوع خسارات بر اثر بحران‌های طبیعی تدابیر اصولی‌تری اندیشیده شود. گردشگری سلامت در دنیای امروز به شاخه‌ای پردرآمد از این صنعت پر سود جهانی بدل شده است. کشورهایی همچون تایلند، مالزی و سنگاپور با بهره گیری از تخصص پزشکان و امکانات درمانی خود هر ساله چندین میلیارد دلار ارز گردشگران تشنه درمان را روانه خزانه کشور خود می‌کنند.. در کشوری همچون ایران، که از تخصص پزشکی و امکانات درمانی به مراتب بهتری از سایر کشورهای منطقه بهره می‌برد، توجه به توسعه گردشگری سلامت می‌تواند، سهم بزرگی از بار استقلال اقتصاد کشور از نفت را به دوش بکشد. در همین راستا در هفته‌ای که گذشت انتشار خبر ایجاد بزرگ‌ترین مجتمع گردشگری سلامت در شهرستان بندر گز نوید آینده بهتری برای توسعه صنعت گردشگری کشور به‌همراه داشت. ناوین رابلی، جوانی که جهان را واگذاشته و شهر به شهر و کشور به کشور برای تحقق رؤیایش سفر می‌کند، هفته گذشته به تهران رسید، با مصاحبه‌های اختصاصی کجارو با او همراه خواهیم شد. با این شماره از هفته نامه همراه باشید تا علاوه بر این‌ها از واگذاری دو جزیره پر مناقشه مصر به عربستان، مذاکرات شرکت بوئینگ برای فروش هواپیما به تهران، روباه‌های بازیگوش مشهدی بخوانیم و بسیاری دیگر از اخبار مهم حوزه گردشگری در هفته‌ای که گذشت را مرور کنیم.

نزول رحمت الهی و انتظار چاره اندیشی اصولی برای مقابله با سیلاب

بهار امسال حال و هوایی متفاوت با سال‌های گذشته دارد. فروردین سال ۱۳۹۵ تاکنون از نزول رحمت الهی چیزی کم نگذاشته، در کشوری همچون ایران، که در صدر هشدارهای جهان برای کاهش منابع آب قرار دارد و در طول دهه‌های گذشته با خشکسالی‌های پیاپی دست و پنجه نرم می‌کرده، بارش باران این امید را در دل دوستداران طبیعت زنده کرده، که آن‌چنان که از بهارش پیدا است سالی نکو را پیش روی داشته باشیم. با این همه اما، آمادگی برای مقابله با سیل و جلوگیری از وقوع خسارت جانی و مالی نیاز به آمادگی و اندیشیدن تدابیر جدی‌تری از سوی مسئولان ستاد مقابله با بحران دارد. چه آنکه هنوز خسارات سیل زمستان گذاشته بر پیشانی برخی از مناطق ایلام مانده، دوباره نگرانی از وقوع سیل بخشی از کشور را فرا گرفته است. البته از پیام فوری دکتر روحانی، تلاش بی وقفه اعضای هلال احمر و سایر مسئولان امر برای رسیدگی و کمک به خسارت دیدگان نمی‌توان چشم پوشید، اما انتظار می‌رود، که برای مقابله و پیشگیری از وقوع خسارات بر اثر بحران‌های طبیعی تدابیر اصولی‌تری اندیشیده شود. در هفته‌ای که گذشت، در پی بارش‌های سنگین و طغیان بی‌سابقه رودها در کشور شاهد وقوع سیل و خرابی‌های قابل توجهی بودیم، در استان خوزستان یکی از کانون‌های وقوع سیلاب کنونی،  رودخانه کارون در آرامش نسبی قرار دارد، اما سد دز شرایط بحرانی متفاوتی را تجربه کرده است.

سیل

هشدار وقوع سیل

کارشناسان معتقدند در جریان بارش‌های سنگین و طغیان رودخانه‌های کارون و کرخه که در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده، وجود سدهایی همچون کارون ۳ و ۴، مسجدسلیمان و گتوند تاکنون نقش مهم و اساسی در مهار سیلاب‌ها ایفا کرده و مقابل طغیان رودخانه‌ها ایستاده‌اند و اجازه ورود بیش از حد آب به شهر را نداده‌اند.

بر این اساس، در حوضه آبریز دز نیز سد دز با توجه به حجم کم مخزن به‌تنهایی نتوانست برای مهار سیلاب‌ها کافی باشد و ورود سیلابی با دبی ۸ هزار مترمکعب در ثانیه را بگیرد و پس از پر شدن مخزن، به‌منظور جلوگیری از سرریز شدن سد دریچه‌های سد باز و آب به پایین دست رها شد.

در رودخانه دز تنها فقط یک سد احداث شده و مطمئناً این سد در حد توان مخزن خود می‌تواند مقابل طغیان و سیلاب‌ها بایستد و در بارش‌های سنگین ناچاراً باید برای جلوگیری از سرریز نشدن سد، آب ذخیره شده را تخلیه کند که این موضوع مطمئناً باعث ایجاد خسارت‌های جبران ناپذیری به پایین‌دست و مردم خواهد شد.

از سوی دیگر، از سوی مسئولان متولی امور، گفته می‌شود که سد گتوند در سیلاب‌های هفته جاری دریچه‌های تخلیه آب را باز نکرده تا به پایین‌دست آسیب وارد شود و تمام آورد رودخانه کارون را ذخیره کرده تا با مدیریت، تنظیم و کنترل سیلاب، وظیفه خود را ایفا کند.

بندر گز به‌دنبال ایجاد بزرگترین مجتمع گردشگری سلامت

گردشگری سلامت در دنیای امروز به شاخه‌ای پردرآمد از این صنعت پر سود جهانی بدل شده است. کشورهایی همچون تایلند، مالزی و سنگاپور با بهره گیری از تخصص پزشکان و امکانات درمانی خود هر ساله چندین میلیارد دلار ارز گردشگران تشنه درمان را روانه خزانه کشور خود می‌کنند. هزینه خدمات درمانی ارزان قیمت  در کوبا سال‌ها است بخش بزرگی از بار اقتصاد این کشور را به دوش می‌کشد و دندان‌پزشکان مجاری، هر ساله از تمام کشورهای اروپا متقاضی درمان دارند. در کشوری همچون ایران، که از تخصص پزشکی و امکانات درمانی به مراتب بهتری از سایر کشورهای منطقه بهره می‌برد، توجه به توسعه گردشگری سلامت می‌تواند، سهم بزرگی از بار مستقل شدن اقتصاد کشور از نفت را به دوش بکشد. در همین راستا در هفته‌ای که گذشت مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اعلام خبر، ایجاد بزرگ‌ترین مجتمع گردشگری سلامت در شهرستان بندر گز نوید آینده بهتری برای توسعه صنعت گردشگری کشور به‌همراه داشت.

گردشگری سلامت

ابراهیم کریمی اذعان کرد که در راستای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شهرستان بندرگز ، مذاکره با تعدادی از بندرگزی‌های مقیم اسپانیا انجام شده  است. وی بیان کرد که در این راستا جلسه‌ای با کمالی، سرمایه‌گذار بندرگزی مقیم اسپانیا و وکیل او برگزار شد و مقدمات ایجاد بزرگترین مجتمع گردشگری سلامت در بندرگز از شهرستان‌های استان گلستان فراهم شد.

کریمی با بیان اینکه این شهرستان قابلیت‌های گردشگری منحصربه‌فرد زیادی از جمله سواحل دریای خزر دارد، گفت:

شهرستان بندرگز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. طی این جلسه مقرر شد در اولین فرصت ممکن، طرح سرمایه‌گذاری برای سیر مراحل اخذ مجوزهای مربوطه ارائه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بیان کرد:

 ساخت هتل، بیمارستان و مراکز ورزشی، تفریحی و توریستی در این طرح پیش‌بینی شده و امید می‌رود با ایجاد این مجتمع بزرگ، زمینه‌های توسعه گردشگری در این شهرستان بیش از پیش فراهم و گردشگران داخلی و خارجی بیش از پیش به استان گلستان جذب شوند.

اختصاصی کجارو: ناوین رابلی و ریکشای سولارش در تهران

بسیاری از ما آرزوهای بزرگی در سر داریم که هیچ گاه برای رسیدن به آن‌ها تلاش نمی‌کنیم یا در میانه راه ناامید شده و دست از تلاش برمی‌داریم. آرزوهای شما، چه بزرگ باشند، چه کوچک، ارزش تلاش کردن را دارند. بسیاری از بزرگانی که نامشان در تاریخ ثبت شده است، به جای نشستن در خانه و صرفاً فکر کردن به رؤیاهایشان، تلاش کرده‌اند، سختی کشیده‌اند و در نهایت به آنچه می‌خواستند، رسیده‌اند. ناوین رابلی یکی از آن‌هاست.

ناوین رابلی

ناوین رابلی

ناوین رابلی جوانی است که پس از پایان تحصیلاتش در استرالیا و بازگشت به وطنش، هندوستان، تصمیم گرفت کاری اساسی برای دست یافتن به آرزوهایش انجام دهد. وی که نگران آلودگی هوا است و نسبت به نسل‌های آینده احساس مسئولیت می‌کند، قصد دارد با یک اتو ریکشای سولار از کوچی تا لندن را بپیماید. مسیر او از ایران می‌گذرد و چهارشنبه هفته گذشته به تهران رسید.  کجارو پیش از رسیدن او به تهران در شیراز مصاحبه‌ای اختصاصی با او ترتیب داده بود، متن مصاحبه خواندنی با ناوین رابلی در شیراز را از دست ندهید. مصاحبه دوم کجارو با رابلی در تهران، بیشتر ما را با شناخت او از ایران آشنا می‌کند، متن این مصاحبه را می‌توانید در این صفحه از کجارو دنبال کنید.

تزیین ۲۰ درخت چنار در خیابان ولیعصر تهران

رویداد هنری «بهارستان» آثار هنری مفهومی را به مناسبت فرا رسیدن بهار در تهران به نمایش گذاشته است. یکی از آثاری که این روزها در مقابل پارک ساعی نظر شهروندان را به خود جلب کرده است، درختانی است که دست‌هایی دور آن‌ها حلقه زده شده تا از آن‌ها حمایت کند.

درخت چنار در ولیعصر

درختانی است که دست‌هایی دور آن‌ها حلقه زده شده تا از آن‌ها حمایت کند، در مقابل پارک ساعی از سوی «اعظم طباطبایی» در سالانه «بهارستان» ارائه شده است.

این هنرمند درباره اثر خود گفت:

قطع درختان کار نادرست و اشتباهی است، همیشه دوست داشتم اقدامی انجام دهم تا مخالفت خودم را از این کار نشان دهم.

وی در ادامه بیان کرد که من در اثری که ارائه کردم نشان دادم که آدم‌ها درخت‌های چنار خیابان ولیعصر را بغل کرده‌اند و این کار در سمت مخالف پارک ساعی صورت گرفت و تعداد درختان ۲۰ عدد بود.

اعظم طباطبایی تاکید کرد که همچنین یک سری درختان خم شده بودند که در زیر خمیدگی هرکدام از آن‌ها یک دست قرار دادم. خوشبختانه مردم هم با قطع درختان مخالف هستند و از این کار استقبال کردند.

لازم به یادآوری است، رویداد هنری «بهارستان» (سالانه هنرهای شهری بهار تهران) به همت سازمان زیباسازی شهر تهران هم‌زمان با ایام نوروز ۱۳۹۵ در تهران برگزار ‌شد و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

واگذاری دو جزیره مصر به عربستان

در هفته‌ای که گذشت دولت مصر اعلام کرد، بعد از ترسیم مرزهای بین دو کشور عربستان سعودی و مصر دو جزیره «صنافیر» و «تیران» به عربستان سعودی بازگردانده می‌شود.

دولت مصر دراین‌باره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:

دو جزیره صنافیر و تیران واقع در دریای سرخ، از این پس جزو حریم مرزی و آبی پادشاهی عربستان سعودی است و این امر بعد از امضای مقامات دو کشور بر توافق‌نامه مرزی بین دو کشور مصر و عربستان سعودی حاصل شده است.

این بیانیه می افزاید که «شریف اسماعیل» نخست‌وزیر مصر روز جمعه گذشته با طرف سعودی، توافق‌نامه رسمی تعیین و ترسیم مرزهای آبی بین دو کشور را در حضور «ژنرال عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر و «ملک سلمان‌بن عبدالعزیر» پادشاه عربستان سعودی در کاخ اتحادیه ریاست جمهوری مصر در شرق قاهره امضا کرد.

واگذاری جزایر مصر به عربستان

در ادامه این بیانیه آمده است که امضای توافق‌نامه مرزی بین عربستان سعودی و مصر به مثابه یک دستاورد بسیار مهم برای هر دو کشور تلقی می‌شود، و از این دستاورد بزرگ کل منطقه بهره‌برداری خواهد کرد و هریک به نوبه خود به‌اندازه سهمی که دارد، از منابع آن سود خواهد برد.

با این حال، انتشار این خبر خشم بسیاری از شهروندان مصری را برانگیخت. بسیاری از کاربران مصری در فضای مجازی با به اشتراک گذاری ویدیویی از جمال عبدالناصر که بر حاکمیت مصر بر این دو جزیره تاکید می‌کند، دولت نظامی سیسی را مورد انتقاد جدی قرار دادند.

جزئیات بیشتر از این واگذاری را در این صفحه از کجارو دنبال کنید.

مذاکرات شرکت بوئینگ با ایران

در هفته ای که گذشت مسئولان هواپیماسازی بوئینگ در سفر به ایران درباره فروش هواپیماهای جدید خود از نوع ۷۳۷، ۷۷۷ و ۷۸۷ به ایران گفت‌وگو کردند.

شرکت «بوئینگ» آمریکا در سفر هیئت این شرکت به تهران درباره فروش هواپیماهای جدید به ایران گفت‌وگو کرد.

مسئولان بوئینگ یکشنبه به اولین سفر خود به پایتخت ایران پایان دادند و در آنجا درباره فروش هواپیماهای جدید از نوع ۷۳۷، ۷۷۷ و ۷۸۷ گفت‌وگو کردند. هیچ کس در حال حاضر نتیجه این مذاکرات را نمی‌داند چراکه بوئینگ مجوزهای لازم را برای فروش هواپیماهای جدید به ایران ندارد.

«جان درن» سخنگوی رسمی بوئینگ گفت:

دیدارهایی را که با شرکت‌های هواپیمایی انجام دادیم یک مرحله از روند چند مرحله‌ای به شمار می‌آید. در این نشست‌ها بوئینگ درباره توان هواپیماهای تجاری خود و خدمات پس از فروش آن با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی که از طرف دولت آمریکا به رسمیت شناخته می‌شوند گفت‌وگو کرد.

وی اضافه کرد که این نشست‌ها امکان درک بهتر وضعیت ناوگان ایران و طرح‌های آینده را برای بوئینگ فراهم کرد.

بوئینگ

درن گفت که در صورتی که در نهایت به توافق دست پیدا شود به موافقت دولت آمریکا نیاز خواهد بود.

بوئینگ فوریه گذشته موافقت مقامات آمریکایی را برای ارتباط مجدد با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی کسب کرد اما برای اینکه بتواند به این شرکت‌ها هواپیما بفروشد به مجوز جدید ویژه نیاز دارد.

ایران برای خرید حدود ۲۰۰ هواپیما با سه شرکت که بزرگترین آن «ایرباس» اروپا رقیب بزرگ بوئینگ است قرارداد امضا کرده است.

این توافقات همچنین شرکت «امپرایر» برزیل سومین سازنده هواپیما در جهان و شرکت «ای تی آر» فرانسه را شامل می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی ایران، تهران در ۱۰ سال آینده برای نوسازی ناوگان قدیمی خود که از ۱۴۰ هواپیما با عمر متوسط ۲۰ سال تشکیل شده است به ۴۰۰ تا ۵۰۰ هواپیمای تجاری نیاز خواهد داشت.

المپیک ۲۰۱۶ و چالش‌های گردشگری آن

حدود ۴ ماه تا المپیک ۲۰۱۶ در شهر ریو دو ژانیرو باقی مانده است. اما این در حالی است که همچنان تنها نیمی از بلیط‌های این رویداد فروخته شده‌اند.

با وجود اینکه اخبار مختلف در خصوص برزیل همچنان روی تظاهرات سیاسی این کشور و ویروس زیکا (Zika) متمرکز هستند، حدود چهار ماه تا بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ در شهر ریو دوژانیرو باقی مانده است و التبه فقط نیمی از بلیط‌های آن فروخته شده‌اند.

باید بدین نکته نیز توجه داشت که ساخت‌وساز در این محل بر اساس برنامه پیش می‌رود و اغلب هتل‌ها نیز برای این رویداد رزرو شده‌اند. البته سازمان‌دهندگان این رویداد به پر شدن تمام جایگاه‌ها خوش‌بین هستند.

المپیک 2016

Mario Andrada، سخنگوی رویداد Rio ۲۰۱۶ اعلام کرده است که آن‌ها می‌خواهند بازی‌ها انرژی خوبی را ایجاد کند. وی در گفت‌وگو با CNN افزود:

ما حدود ۱۰ سال برای این لحظه تلاش کرده‌ایم و مطمئن هستیم که بلیط‌ها فروخته می‌شوند.

وی همچنین گفت که برزیلی‌ها همیشه برای خرید وسایل مختلف دیر اقدام می‌کنند. سازمان دهندگان این رویداد در خصوص گردشگران بین‌المللی نیز انتظار دارند حدود نیم میلیون بازدیدکننده در جریان بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ به ریو دو ژانیرو سفر کنند. لازم به ذکر است که این مسابقات از تاریخ ۵ تا ۲۱ اوت (۱۵ تا ۳۱ مرداد) برگزار می‌شود.

مقامات انجمن هتل‌های برزیل می‌گویند با وجود تبلیغات منفی، هیچ لغو رزرواسیونی وجود نداشته است. در حقیقت نرخ‌های ارزان ریو باعث این موضوع شده و ۱۰۰ درصد هتل‌ها رزرو شده‌اند.

تپه «یلدا» در سیستان، صادر کننده سفال دوران باستان

در هفته ای که گذشت سرپرست چهارمین فصل كاوش‌های باستان‌شناسی تپه طالبخان۲ (یلدا) در سیستان اذعان کرد، كشف كوره پخت ‌سفال نشان می‌دهد كه اهالی این منطقه حدود ۵ هزار سال پیش علاوه بر تامین نیاز سفال، تولیدات خود را به دیگر مناطق نیز صادر می‌كردند.

«حسینعلی كاوش» سرپرست چهارمین فصل كاوش‌های باستان‌شناسی تپه طالبخان۲ (یلدا) در سیستان گفت:

چهارمین فصل كاوش این محوطه به كشف كوره پخت سفال، ۵ فضای معماری، پیت باستان‌شناسی (زباله‌دانی) پیكرک‌های انسانی و حیوانی منحصربه‌فرد، مهرهای مسطح، اثر حصیر و اشیای شمارشی منجر شد.

وی بیان کرد که این فصل از حفاری به‌مدت ۳۵ روز و با حضور ۲۵ نفر از دانشجویان كارشناسی رشته باستان‌شناسی دانشگاه زابل در تپه طالبخان۲ در دشت جنوبی سیستان انجام شد.

کوره پخت سفال

او افزود که در این فصل از كاوش یک گمانه با هدف لایه‌نگاری و آگاهی از توالی استقراری در این تپه باز شد كه با ادامه حفاری، شناخت نسبی از لایه‌های فرهنگی و دوره‌های استقراری تپه به دست آمد.

او با اشاره به كشف یک كوره پخت سفال در این گمانه بیان کرد که این كوره بیانگر تولید سفال در محوطه است كه نشان می‌دهد اهالی این منطقه علاوه بر تامین نیاز اولیه خود می‌توانستند تولیداتشان را به دیگر مناطق نیز صادر كنند.

استادیار گروه باستان‌شناسی دانشگاه زابل، هدف اصلی از حفاری در این محوطه را آموزش نیروهای جوان باستان‌شناسی اعلام كرد كه در آینده وارد بازار كار خواهند شد و هدف بعدی گروه باستان‌شناسی فعالیت‌های پژوهشی و كسب اطلاعات جامع از زندگی انسان‌ها و شیوه معیشت ساكنان دشت جنوبی سیستان در ادوار باستانی بود.

كاوش با اشاره به كشف یک پیت (زباله‌دانی) باستانی كه نهشت‌های فرهنگی زیادی از قبیل زغال و خاكستر را در خود جای داده بود، گفت که حجم زیادی از این مواد برای شناورسازی و یافتن گونه‌های گیاهی و حیوانی برداشت شد.

او خاطرنشان کرد كه با مطالعه روی این مواد از نوع رژیم غذایی ساكنان و شیوه معیشت آن‌ها اطلاع خواهیم یافت.

كاوش با اشاره به حساسیت كار باستان‌شناسی، زمان‌بر و دقیق بودن آن افزود:

كاوش این فصل در ۳۷ متر مربع صورت گرفت و با نهایت دقت و ظرافت كار در زباله‌دانی باستانی ادامه پیدا كرد.

او بیان کرد که این چاله‌ی باستانی به قطر دو و نیم متر و به عمق ۳ متر ادامه داشت كه در نهایت به خاک بكر رسید.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، كاوش‌های صورت گرفته در ۳ فصل گذشته بیانگر استقرار در این محوطه باستانی در دوره‌های دوم، سوم و چهارم شهر سوخته یعنی از سال ۲۹۰۰ قبل از میلاد به بعد است.

«تپه یلدا» محوطه‌ای با وسعت كم در فاصله ۶۷ كیلومتری زابل و در حدود ۱۱ كیلومتری «شهر سوخته» واقع شده كه برای نخستین بار توسط «حسین‌علی كاوش» در سال ۱۳۸۹ كشف شده است.

زنده گیری ۲ قلاده روباه بازیگوش در مشهد

دو قلاده روباه بازیگوش که ظهر پنجشنبه هفته گذشته، به یک مغازه خشک‌شویی در مشهد پناه آورده بودند، توسط ماموران آتش‌نشانی زنده‌گیری شدند.

روباه

پناه آوردن دو قلاده روباه به یک باب مغازه خشک‌شویی واقع در بلوار امامیه مشهد مقدس، صاحب این واحد صنفی را وادار کرد تا برای رهایی از این دو روباه بازیگوش از سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کمک بخواهد.

مدیر روابط عمومی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در این رابطه گفت که با طلب استمداد شهروندان مبنی بر حضور دو قلاده روباه در یک واحد صنفی، تیم امداد و نجات ایستگاه شماره ۷ به محل مورد نظر اعزام شد.

«حسن خاکپور» بیان کرد که آتش‌نشانان با حضور در محل، نسبت به زنده‌گیری این دو قلاده روباه اقدام کردند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه