انجام خرید با اثر انگشت در ژاپن

راضیه شاهوردی
راضیه شاهوردی جمعه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
انجام خرید با اثر انگشت در ژاپن

با پیشرفت تکنولوژی در دنیای جدید، شما دیگر در سفرهایتان نیازی به حمل پول نقد یا کارت اعتباری نخواهید داشت. کشور ژاپن که همیشه در اختراع و استفاده از نوآوری‌ها پیشگام بوده است، قرار است تا چند ماه آینده سیستمی را فعال کند که به وسیله‌ی آن مردم بتوانند تنها با اثر انگشت و بدون نیاز به کارت اعتباری یا پول نقد خرید کنند. با کجارو همراه باشید.

ممکن است دفعه‌ی بعدی که به ژاپن سفر می‌کنید، نیازی نباشد که برای خرید کردن پول‌هایتان را به ین تبدیل کنید یا کارت اعتباریتان را همراه ببرید. دولت ژاپن قصد دارد در تابستان آینده سیستمی را آزمایش کند که به افراد اجازه می‌دهد از دو اثر انگشت برای خرید در مکان‌های کلیدی گردشگری مثل هتل‌ها و رستوران‌ها استفاده کنند. شما برای شروع خرید تنها کافی است اثر انگشتتان را در فرودگاه ثبت کنید، و حتی نیازی نیست مانند امروز نگران نشان دادن پاسپورتتان هنگام اجاره‌ی اتاق باشید. در شروع کار تنها ۳۰۰ مکان در تعدادی از مناطق ژاپن(مثل آتامی، هاکون، کاماکورا و یوگاوارا) در این طرح شرکت خواهند کرد اما تا سال ۲۰۲۰ که توکیو میزبان المپیک تابستانی خواهید بود، این فناروی در تمام کشور گسترش خواهد یافت.

خرید با اثر انگشت

مقامات قول داده‌اند که اطلاعاتی که به دست می‌آورند را مخفی نگه دارند، اما اندکی نگرانی وجود دارد. با اینکه الان هم در هنگام ورود به ژاپن از شما انگشت‌نگاری می‌کنند، اما با ایجاد اترباط بین این اثر انگشت‌ها و عادت‌های مسافرتی و خرید شما، اوضاع پیچیده‌تر می‌شود. دولت باید تضمین دهد که هیچ داده‌ای که به طور مستقیم قابل شناسایی باشد (چه توسط سیاستمداران تندرو و چه هکرها) مورد سواستفاده قرار نخواهد گرفت.

نظر شما درباره‌ی این فناوری جدید چیست؟

مطالب مرتبط:

منبع Engadget

دیدگاه