راهنمای سفر به کویینز تاون

کویینز تاون شهری کوچک و تفریحی در منطقه‌ اوتاگوی نیوزیلند است. این شهر در کنار خلیج کوچکی روی دریاچه‌ واکاتیپو ساخته شده است و حدود ۱۳,۵۰۰ نفر در آن ساکن هستند، اما نباید فریب کوچکی آن را خورد، زیرا جاذبه‌های زیادی درون خود دارد. در ادامه با کجارو همراه باشید.

درباره کویینز تاون بیشتر بدانید:

معرفی کویینز تاون

اطلاعات ضروری کویینز تاون

آب و هوای کویینز تاون

بهترین زمان سفر به کویینز تاون

هزینه‌ های سفر به کویینز تاون

جاهای دیدنی کویینز تاون

معرفی کویینز تاون

نمایی از کویینز تاون

عکس از unsplash (عکاس: Michael Amadeus)

کویینز تاون را می‌توان یکی از برجسته‌ترین مقاصد گردشگری نیوزیلند به شمار آورد. کوه‌پیمایی، قایق‌سواری و دیگر فعالیت‌ها مختص آب و هوای گرم از جمله جذابیت‌های این شهر کوچک ساحلی محسوب می‌شوند. با این وجود این شهر در طول زمستان هم برای فعالیت‌های زمستانی مانند اسکی  مناسب است. از نظر هزینه با شهری نسبتا گران روبه‌رو هستیم. اما برای هر نوع بودجه‌ای گزینه‌ مناسبی وجود دارد که می‌توان با کمی جست‌و‌جو آن‌ها را پیدا کرد. مطلب پیش رو برای سفری ۳ تا نهایت ۵ روز به کویینز تاون تهیه شده است.

اطلاعات ضروری کویینز تاون

فضاهای شهری کویینز تاون

عکس از unsplash (عکاس: Sulthan Auliya)

اختلاف ساعت با تهران: ۸:۳۰+

زبان رسمی: انگلیسی

زبان‌ رایج دیگر: مائوری

واحد پول: دلار نیوزیلند (NZD)

نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز (دوشاخه نوع I)

کد کشور: ۶۴+

کد شهری: ۰۳

شماره اضطراری: ۱۱۱

جهت رانندگی: چپ

فرودگاه: فرودگاه کویینز تاون (ZQN)

آب و هوای کویینز تاون

طبیعت بهاری کویینز تاون

عکس از unsplash (عکاس: Sébastien Goldberg)

کویینز تاون با وجود کوچکی، در تمام طول سال، نزد گردشگران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا آب و هوا و اقلیم خوب و معتدلی دارد. تابستان‌ها از ماه دسامبر تا فوریه هوا گرم و معمولا آفتابی است. در حالی که زمستان‌ها از ماه ژوئن تا اوت دمای هوا سرد و برای انجام ورزش مفرح و هیجان‌انگیز اسکی در نزدیکی کوه‌ها مناسب می‌شود. بهار و پاییز ترکیبی از دو فصل زمستان و تابستان است، ازاین‌رو می‌توان این دو فصل را بهترین زمان برای سفر دانست، مگر اینکه هوای گرم‌تر دوست داشته باشید یا قصدتان از سفر به این شهر، پرداختن به ورزش مفرح اسکی باشد. در سراسر سال میزان بارش باران ثابت است. اگرچه به‌ندرت چند روز متوالی بارش ادامه دارد. طی فصل زمستان برف در نزدیکی قله‌های کوهستان جمع می‌شود که داخل شهر به‌سختی چنین چیزی را مشاهده خواهیم کرد.

بهترین زمان سفر به کویینز تاون

قایق‌سواری در کویینز تاون

عکس از unsplash (عکاس: Eddie Lau)

کویینز تاون در طول تابستان (از ماه دسامبر تا فوریه) از محبوبیت بالایی برخوردار است، اما باز هم کم‌وبیش می‌توان این مدت را فصول کم گردشگر یا به اصطلاح low season نامید. البته انتظار نداشته باشید همه‌ قیمت‌ها کاهش زیادی داشته باشد، اما قیمت هتل‌ها در این مدت به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. از آنجایی که کویینز تاون برای انجام ورزش‌های زمستانی نسبت به ورزش‌های تابستانی مناسب‌تر است، فصول پرگردشگر یا به اصطلاح high season برای هتل‌های این شهر از ماه ژوئن تا اوت است، یعنی زمانی که پیست‌های اسکی و اسنوبورد سواری در بهترین حالت خود قرار دارند. با این حال، شهر در تمام طول سال شلوغ است، بنابراین توصیه می‌کنیم از قبل اتاق رزرو کنید، به‌خصوص اگر وسیله‌ نقلیه‌ شخصی ندارید و قرار است در نزدیکی مرکز شهر توقف کنید.

هزینه‌ های سفر به کویینز تاون

 هاستل

Tahuna Pod Hostel کویینز تاون

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

می‌توانید با پرداخت ۲۶ تا ۳۶ دلار به‌ازای هر شب، اتاقی اشتراکی در کویینز تاون اجاره کنید.

 اقامت در هتل

The Rees Hotel & Luxury Apartments کویینز تاون

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

هتل‌ها و هاستل‌های کویینز تاون تا حدودی گران هستند، اما با این وجود اگر در مناطقی دور از مرکز شهر توقف کنید، می‌توانید در محدوده‌های قیمتی متنوعی اتاق بیابید. فهرست میانگین قیمت انواع هتل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره به شرح زیر است:

۱ ستاره        ۲۶ تا ۸۰ دلار نیوزیلند

۲ ستاره        ۲۶ تا ۱۲۸ دلار نیوزیلند

۳ ستاره        ۸۵ تا ۱۵۱ دلار نیوزیلند

۴ ستاره        ۱۲۳ تا ۳۸۲ دلار نیوزیلند

۵ ستاره        ۱۸۷ تا ۲۸۰ دلار نیوزیلند

متوسط قیمت مواد غذایی

غذاهای خوشمزه در کویینز تاون

عکس از وب‌سایت nothingfamiliar.com (عکاس: نامشخص)

غذا و نوشیدنی در رستوران های کویینز تاون قیمت‌هایی مانند همه‌ جای نیوزیلند دارد و اغلب برای کسانی که از نظر بودجه محدودیت دارند، مناسب است؛ بنابراین پیدا کردن غذاهای مقرون‌به‌صرفه یا نوشیدنی‌های ویژه کار چندان مشکلی نیست.

صبحانه‌: بسیاری از هتل‌های این شهر به‌همراه اجاره‌ اتاق، وعده‌ صبحانه را هم به‌صورت رایگان ارائه می‌دهند. در غیر این صورت می‌توانید در حوالی مرکز شهر هم با قیمتی خوب این وعده‌ غذایی مغذی را میل کنید (۶ تا ۱۰ دلار).

 ناهار : بارها و رستوران‌های معمولی، منوهایی متناسب با بودجه‌های محدود ارائه می‌دهند و غذاهای خوشمزه‌ای هم دارند (۸ تا ۱۲ دلار).

 شام: رستوران‌های لوکس طبق انتظار قیمت‌های بالایی دارند. اما اگر بودجه‌تان محدود است می‌توانید مانند ناهار روی رستوران‌های معمولی حساب کنید (۱۲ تا ۲۰ دلار).

مک دونالد بیگ مک: مک دونالد در کویینز تاون قیمت‌ مناسبی دارد؛ بنابراین می‌توانید به‌عنوان غذای ساده و مقرون‌به‌صرفه آن را در برنامه‌تان بگنجانید (۴.۲۰ دلار).

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک غذایی (غربی یا آسیایی) علاقه‌مند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به‌ترتیب حدود ۱۴۲ و ۱۱۱ دلار نیوزیلند تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم‌مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ بیشتری بپردازید.

هزینه‌ حمل و نقل عمومی

حمل و نقل در کویینز تاون

عکس از وب‌سایت queenstownnz.co.nz(عکاس: نامشخص)

تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شاتل در کویینز تاون، گزینه‌های راحت و  مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند که امکان جابه‌جایی شما به‌سمت دامنه‌ کوه‌ها و از سمت فرودگاه تا مرکز شهر را فراهم می‌آورند. در فرودگاه که پیاده شوید، این وسایل نقلیه در دسترس شما خواهد بود. همچنین می‌توانید در غرفه‌ تاکسی مرکز شهر از سیستم تاکسیرانی استفاده کنید. همچنین در طول تابستان شاتل‌های مخصوصی مسافران را به‌سمت پیست‌های اسکی جابه‌جا می‌کنند. از آنجا که کویینز تاون شهر بزرگی نیست، نباید انتظار مترو و خطوط ریلی را داشته باشید.

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر

۳۰ تا ۳۷ دلار

اتوبوس شاتل از فرودگاه تا مرکز شهر

۱۲ دلار

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

مهمان مردم محلی شوید

احتمالا با سایت کوچ‌سرفینگ آشنایی دارید. ارزان‌ترین اتاق‌ها در کویینز تاون خوابگاه‌های اشتراکی هستند که حدود ۲۶ تا ۳۶ دلار نیوزیلند قیمت دارند. احتمالا دوست دارید از پرداخت چنین هزینه‌ای اجتناب کنید. خب مشکلی نیست! سایت کوچ‌سرفینگ راهی عالی برای این کار پیش روی شما قرار می‌دهد. این سایت فرصتی را در اختیار شما می‌گذارد تا  به‌جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه‌هایشان آن هم به‌صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت‌نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به‌زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده شود. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می‌توانید دوستانی از کشورها و فرهنگ‌های دیگری پیدا کنید و به‌سادگی با سبک زندگی مردم منطقه آشنا شوید.

جاهای دیدنی کویینز تاون

پرش بانجی (AJ Hackett Bungy)

نظرتان در مورد بالا بردن آدرنالین خون در بدو ورود به کویینز تاون چیست؟ پرش بانجی یا بانجی جامپینگ فعالیتی هیجان‌انگیز است که در آن فرد با کمک محافظ و طناب فنردار از ارتفاعی بلند خود را به پایین پرتاب می‌کند. این عمل معمولا روی پل‌ها انجام می‌گیرد. خبر خوب اینکه نیوزیلند یکی از بهترین نقاط دنیا برای این کار به شمار می‌رود. طبق یک نظریه‌ روانشناسی، برای اینکه بر ترستان غلبه کنید، بهترین راه روبه‌رو شدن با آن است و چه چیزی بهتر از فرصت پریدن از ارتفاع ۴۳ متری روی یکی از مرتفع‌ترین پل‌های نیوزیلند، یعنی پل کاوارائو و شیرجه زدن درون آب. نگران نباشید، ۶۵۰,۰۰۰ نفری که این کار را تجربه کرده‌اند، اشتباه نمی‌کنند. 

.

مناسب برای: افراد دنبال هیجان

نکته‌ها:

خیالتان راحت باشد، تا از ایمنی شما مطمئن نشوند، اجازه پرش نخواهند داد.

اگر سابقه‌ بیماری قلبی دارید، به‌هیچ‌وجه چنین هیجانی را تجربه نکنید

استخرهای آب داغ اونسن (Onsen Hot Pools)

تجربه‌ حمام و چشمه‌های آب گرم چه در اول سفر چه اواسط و چه آخر آن لازم است. استراحت و رفع خستگی (روحی و جسمی) در استخرهای آب داغ اونسن باعث بازسازی بدن و تجدید قوا در شما می‌شود. هرکدام از این استخرها با چوب درخت سدر ساخته شده‌اند و ۴ نفر را هم‌زمان داخل خود جا می‌دهند. شگفت‌انگیزترین ویژگی این استخرها این است که می‌توان با فشار تنها یک دکمه سقف و دیواره‌ها را باز کرد و از مناظر زیبا و مسحور‌کننده‌ی اطراف هنگام استحمام لذت برد.

استخرهای آب داغ اونسن در نیوزیلند

عکس از وب‌سایت skyline.co.nz (عکاس: Rhys Pope)

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، تجربه‌ای مانند یک محلی، عاشقان طبیعت

نکته‌ها:

اگر در هنگام تاریکی به این استخرها بروید، می‌توانید به تماشای آسمان پرستاره و الهام‌بخش بالای کوهستان بنشینید.

اگر قبل از ورود به این استخرها با پرش بانجی آدرنالین خونتان را تا نهایت ممکن بالا برده‌اید، تجربه‌ بی‌نظیری از حمام کردن خواهید داشت.

استخرهای آب داغ اونسن نیوزیلند در کویینز تاون

عکس از وب‌سایت lux-review.com (عکاس: نامشخص)

قایق‌سواری (Queenstown Rafting)

تجربه‌ تور قایق‌سواری در طول رودخانه‌های خروشان جزو واجبات است. برای شروع بهتر است به رودخانه‌ کاوارائو سری بزنید، اما اگر دنبال تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و ماجراجویی هیجان‌انگیزی هستید، رودخانه‌ شوت‌ اور (Shootover River) مکان ایدئال شما است.

مناسب برای: عاشقان طبیعت، افراد هیجانی، سفرهای لوکس

نکته‌:

بهتر است در یک تور نیم روزی شرکت کنید. گردانندگان این تورها از هتل شما را مشایعت  و پس از یک ماجراجویی در طول رودخانه، در انتها شما را به دوش آب گرم و سونا دعوت می‌کنند.

باغ‌های کویینز تاون

باغ‌های کویینز تاون از مهم‌‌ترین جاهای دیدنی کویینز تاون است. این باغ‌ها در شبه‌جزیره‌ کوچکی واقع در خط ساحلی دریاچه‌ واکاتیپو قرار دارد. این مکان یکی از بهترین نقاط قابل تصور برای باغی عمومی به شمار می‌رود. با توجه به قرار داشتن در نزدیکی مرکز تجارت کویینز تاون، این باغ‌ها به نقطه‌ کانونی بازدیدکنندگان تبدیل شده است و فرصت استراحت در محیطی آرام و باشکوه و لذت بردن از تماشای مناظر زیبای دریاچه و کوهی را که کویینز تاون به خاطر آن شهرت دارد، در اختیار عموم می‌گذارد. باغ‌های ذکر شده که در سال ۱۸۸۷ توسط اعضای شورای شهر ساخته شده، ارتباطی قوی با تاریخ این شهر دارد. در طول این سال‌ها، آن‌ها روی فعالیت‌های اجتماعی زیادی تمرکز کرده‌اند. باشگاه‌های بولینگ و تنیس کویینز تاون در این مکان قرار دارد.

مناسب برای: عاشقان طبیعت، تجربه‌ای مانند یک محلی، افراد دنبال آرامش و سکوت

نکته‌:

ممکن است هوای این ناحیه حتی در تابستان کمی سرد باشد؛ بنابراین یک ژاکت به‌همراه داشته باشید.

رستوران Amisfield Winery Bistro

نوبتی هم که باشد نوبت خوردن غذا و نوشیدنی در محیطی مناسب است. رستوران Amisfield Winery Bistro در خط ساحلی دریاچه‌ هایس (Lake Hayes) قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین تاکستان‌های منطقه‌‌ مرکزی اتاگو را به خود اختصاص داده است. کل فضای رستوران و املاک مربوطه‌ به آن حدود ۲,۰۰۰ هکتار می‌شود. اگر دوست دارید غذاها و نوشیدنی‌های بسیار عالی را در محیطی زیبا با مناظر منحصربه‌فرد میل کنید، بازدید از این رستوران را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

مناسب برای: خوش خوراک‌ها، تجربه‌ای مانند یک محلی، عاشقان طبیعت، سفرهای لوکس، سفرهای ماه عسلی

نکته‌:

اگر به‌دنبال تهیه هدیه‌ای عالی هستید، می‌توانید در این رستوران یک کوپن هدیه دریافت کنید.

اسکای‌لاین کویینز تاون (Skyline Queenstown - Gondola & Luge)

اسکای‌لاین (خط افق) یکی از نقاطی است که کاملا ارزش هزینه کردن وقت و پول شما را دارد و به‌هیچ‌وجه نباید بازدید از آن را فراموش کنید. مناظر مشرف به دریاچه‌ واکاتیپو بسیار تماشایی به نظر می‌رسند. می‌توانید همراه خانواده از این مکان دیدن و عکس‌های بی‌نظیری در ارتفاع ۴۵۰ متری به‌عنوان یادگار ثبت کنید. همچنین اگر دوست دارید به تماشای پرش بانجی و پاراگلایدینگ بنشینید یا تنها هنگام دیدن مناظری فوق‌العاده مشغول نوشیدن شوید، اینجا مکانی عالی برای این کار به شمار می‌رود.

نمایی شبانه از اسکای‌لاین کویینزتاون

عکس از وب‌سایت skyline.co.nz (عکاس: نامشخص)

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، افراد هیجانی، سفرهای لوکس، عاشقان طبیعت

نکته‌:

برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید جواز عبور خانوادگی تهیه کنید که شامل دو نفر بزرگسال و سه کودک می‌شود.

اسکای‌لاین کویینزتاون

عکس از وب‌سایت lonelyplanet.com (عکاس: Gerard Walker)

دریاچه‌ موک (Moke Lake)

تجربه‌ تماشای یکی از بهترین دریاچه‌های کویینزلند و حتی سراسر نیوزیلند را نباید از دست داد. دریاچه‌ای که نهایت آرامش را در محیطی آرام و زیبا برایتان به ارمغان خواهد آورد. دریاچه‌ دیدنی موک در ناحیه‌ واکاتیپو (Wakatipu area) قرار دارد. این دریاچه مکان دنجی برای شنا کردن، ماهیگیری، قایق‌‌سواری، قدم زدن و حتی دوچرخه سواری کوهستان (از دریاچه‌ موک تا دریاچه دیزپات) را در اختیارتان می‌گذارد. به‌علاوه می‌توانید با پرداخت مبلغی در یکی از کمپ‌های این ناحیه شب را به صبح برسانید.

مناسب برای: عاشقان طبیعت، افراد دنبال آرامش و سکوت، تجربه‌ای مانند یک محلی

نکته‌ها:

هزینه‌ اقامت در کمپ برای بزرگسالان و کودکان به‌ترتیب ۱۰ و ۵ دلار به‌ازای هر شب می‌شود. کودکان ۱ تا ۴ ساله نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

تاب خورد در میان زمین و آسمان با The Nevis Swing

باز هم بانجی جامپینگ! مهم نیست چقدر در سایت‌هایی مانند یوتیوب و آپارات به‌دنبال فیلم‌های بانجی جامپینگ باشید، زیرا هیچ‌وقت دیدن، شنیدن و خواندن درباره‌ بزرگ‌ترین پلتفرم پرش بانجی در دنیا مانند تجربه‌ چنین تفریحی، هیجان ناشی از آن را به شما منتقل نخواهد کرد. اگر تا سرحد مرگ دنبال هیجان هستید، به‌هیچ‌وجه چنین تجربه‌ای را از دست ندهید.

تاب خوردن در میان زمین و آسمان در نیوزیلند

عکس از وب‌سایت newzealand.com (عکاس: نامشخص)

مناسب برای: سفرهای لوکس، عاشقان طبیعت، افراد شدیدا هیجانی

نکته‌:

توصیه می‌کنیم حتما یک دوربین گو پرو یا حتی دو عدد از آن‌ را به‌همراه داشته باشید، چراکه قرار است یکی از هیجان‌انگیزترین و فراموش‌نشدنی‌ترین تجربه‌های عمرتان را ثبت کنید.

نویس سویینگ در کویینز تاون نیوزیلند

عکس از وب‌سایت newzealand.com (عکاس: نامشخص)

کویینز تاون هیل (Queenstown Hill)

تپه‌ کویینز تاون یکی از بهترین نقاطی است که می‌توانید برای پیاده‌روی و تماشای مناظری فوق‌العاده از دریاچه‌ واکاتیپو و کوه‌های اطرافش بیابید. مسیرهایی که در مدت پیاده‌روی از آن‌ها عبور خواهید کرد، شما را درون فیلم‌های تاریخی و فانتزی خواهد برد. دسترسی به کویینز تاون هیل آسان است و تجربه‌ای که در اختیار شما می‌گذارد، فراموش‌نشدنی. تپه‌ مذکور در میان مردم مائوری به‌عنوان Te Tapu-nui (کوه بسیار مقدس) شناخته می‌شود. ارتفاع تپه به ۹۰۷ متر می‌رسد. پایین دست تپه و نزدیک کویینز تاون شامل جاده‌ فرانکتون و ارتفاعات مارینا می‌شود. نیمی از تپه را که بالا بروید، به جنگلی بزرگ با درختان صنوبر داگلاس و کاج اروپایی خواهید رسید. اگر تا بالای تپه ادامه دهید به زمینی صاف به‌همراه پوشش علفی خواهید رسید. همچنین در طول این مسیر به مزرعه‌ با بیش از ۱۸۰۰ گوسفند برخورد خواهید کرد. اگر روزی به کویینز تاون سفر کردید، به‌هیچ‌وجه تجربه‌ بازدید از این تپه و پیاده‌روی تا بالای آن را از دست ندهید.

مناسب برای: عاشقان طبیعت، تجربه‌ای مانند یک محلی، افراد دنبال آرامش و سکوت

نکته‌ها:

بالا رفتن از این تپه شاید برای برخی از سالمندان راحت نباشد.

یادتان باشد حتما کفش‌های مناسب بپوشید و یک ژاکت به‌همراه داشته باشید، هوا ممکن است سرد شود.

دریاچه‌ی واناکا (Lake Wanaka)

دریاچه‌ی واناکا ۵۰ کیلومتر از کویینز تاون فاصله دارد، اما با پیمودن این مسیر، می‌توانید به تماشای چهارمین دریاچه‌ی بزرگ نیوزیلند بنشینید. توصیه‌ می‌کنیم اگر وقت دارید، یک روز کامل را در اطراف دریاچه سپری کنید. شما نه‌تنها می‌توانید از تماشای مناظر حیرت‌انگیز، کوهستان‌ها و آب‌های شفاف دریاچه لذت ببرید، بلکه مهمان‌نوازی مردم این ناحیه تا مدت‌ها از ذهن شما پاک نخواهد شد. همچنین می‌توانید در یکی از مزارع گوسفند منطقه به گشت‌و‌گذار بپردازید یا در یکی از رستوران‌ها و کافه‌های بسیار خوب توقف و غذایی عالی را در محیطی فوق‌العاده میل کنید.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، تجربه‌ای مانند یک محلی، عاشقان طبیعت، سفرهای لوکس، خوش خوراک‌ها

نکته‌:

اگر وقت کردید حتما به جزیره‌ی Mou Waho سری بزنید. این جزیره محافظت شده است و هیچ‌گونه جانور درنده‌ای در آن وجود ندارد. پرنده‌هایی دوست‌داشتنی به نام weka  در اینجا زندگی می‌کنند.

اسکی (The Remarkables Ski Area)

اگر در فصل زمستان به کویینز تاون سفر کردید، نباید از تجربه‌ی ورزش هیجان‌انگیز اسکی غافل شوید. اغلب گردشگرانی که در این فصل از کویینز تاون دیدن می‌کنند، هدفشان همین کار است. منطقه‌ی کوهستانی شگفت‌انگیز The Remarkables Ski Area در ۴۵ کیلومتری کویینز تاون قرار دارد. این ناحیه‌ی بسیار زیبا و نفس‌گیر امکان انجام انواع ورزش‌های زمستانی را فراهم می‌کند.

اسکی

مناسب برای: عاشقان طبیعت، افراد دنبال آرامش و سکوت، تجربه‌ای مانند یک محلی

نکته‌ها:

این ناحیه مکانی عالی برای همراهی با کودکان و یادگیری اسکی برای بزرگسالان به شمار می‌رود.

می‌توانید کارت MyPass pre-paid تهیه کنید تا علاوه بر اسکی، فرصت میل کردن غذا و جواز عبور از کوهستان را هم دریافت کنید. این کارت در واقع رمزی ۴ رقمی است که می‌توانید آن را به‌صورت آنلاین تهیه کنید.

کودکان زیر ۶ سال نیازی به پرداخت هزینه برای پرداختن اسکی ندارند.

اسکی

نویسنده: محبوبه رستمی

از کجا شروع کنیم

حقایقی جالب در مورد نیوزیلند

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map