المپیک 2016 و چالش‌های گردشگری آن

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور دوشنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
المپیک 2016 و چالش‌های گردشگری آن

حدود ۴ ماه تا المپیک ۲۰۱۶ در شهر ریو دو ژانیرو باقی مانده است. اما این در حالی است که همچنان تنها نیمی از بلیط‌های این رویداد فروخته شده‌اند. همراه کجارو باشید.

با وجود اینکه اخبار مختلف در خصوص برزیل همچنان روی تظاهرات سیاسی این کشور و ویروس زیکا (Zika) متمرکز هستند، حدود چهار ماه تا بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ در شهر ریو دوژانیرو باقی مانده است و التبه فقط نیمی از بلیط‌های آن فروخته شده‌اند.

باید بدین نکته نیز توجه داشت که ساخت و ساز در این محل بر اساس برنامه پیش می‌رود و اغلب هتل‌ها نیز برای این رویداد رزرو شده‌اند. البته سازمان‌دهندگان این رویداد به پر شدن تمام جایگاه‌ها خوش‌بین هستند.

Mario Andrada، سخنگوی رویداد Rio ۲۰۱۶ اعلام کرده است که آن‌ها می‌خواهند بازی‌ها انرژی خوبی را ایجاد کند. وی در گفتگو با CNN افزود:

ما حدود ۱۰ سال برای این لحظه تلاش کرده‌ایم و مطمئن هستیم که بلیط‌ها فروخته می‌شوند.

وی همچنین گفت که برزیلی‌ها همیشه برای خرید وسایل مختلف دیر اقدام می‌کنند. سازمان دهندگان این رویداد در خصوص گردشگران بین‌المللی نیز انتظار دارند حدود نیم میلیون بازدید کننده در جریان بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ به ریو دو ژانیرو سفر کنند. لازم به ذکر است که این مسابقات از تاریخ ۵ تا ۲۱ آگوست (۱۵ تا ۳۱ مرداد) برگزار می‌شود.

مقامات انجمن هتل‌های برزیل می‌گویند با وجود تبلیغات منفی، هیچ لغو رزرواسیونی وجود نداشته است. در حقیقت نرخ‌های ارزان ریو باعث این موضوع شده و ۱۰۰ درصد هتل‌ها رزرو شده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه