بهترین سواحل دنیا از زبان ۱۵ دختر اهل سفر

پردیس جلالی | شنبه, ۲۸ فروردین ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

برای ماه‌های گرم پیش رو، چه انتخابی بهتر از سفر کردن به یک ساحل زیبا، لم دادن کنار دریا و تنی به آب زدن؟ اما بهترین و زیباترین سواحل دنیا کجا می‌توانند باشند؟ این مقاله، همه چیز را برایمان روشن خواهد کرد.

شرط می‌بندم حتما تحت تأثیر این ۱۵ دختر اهل سفر که عاشق بازی با امواج ساحلی و لذت بردن و سرحال آمدن از تابیدن اولین پرتوهای خورشید و برخورد باد وحشی به صورتشان هستند، قرار خواهید گرفت! پس قبل از اینکه حوله‌هایتان را بردارید و راه بیفتید به طرqف ماسه‌ها، نگاهی بیاندازید به زیبا‌ترین سواحل دنیا از چشم این عشق سفرهای حرفه‌ای.

۱) سیمون لی از The Aussie Flashpacker: ساحل لایت هاوس، پورت مک کواری، استرالیا

ساحل لایت هاوس

بهترین ساحل دنیا برای من جایی نیست جز ساحل لایت هاوس در شهر خودم، یعنی پورت مک کواری در کشور استرالیا. ساحل لایت هاوس کاملا جای بکریست و بیش از آنکه چشم کار کند، ادامه دارد. با اینکه خودروهای چهارچرخ، شناگرها، دونده‌ها، سگ‌ها و خانواده‌ها جمعشان در طول ساحل جمع است، اما اینجا هیچ‌وقت آنقدر شلوغ و کم‌جا نیست! من عاشق زیبایی طبیعی و آرمش و راحتی‌اش هستم! بیشتر وقت‌ها می‌توانید بخشی از ساحل را ببینید که در آن پرنده هم پر نمی‌زند. همین‌طور می‌شود دلفین‌ها را در تمام طول سال دید که میان امواج بازی می‌کنند و البته نهنگ‌هایی که یکی دو ماهی می‌آیند و در جریان مهاجرتشان از ساحل غربی استرالیا از آنجا می‌گذرند. این همان جوری است که من بهشت را توصیف می‌کنم. و البته ساحل محبوبم در تمام دنیا را.

۲) هانا لوکاسیویچ از Getting Stamped: سان رایز بیچ، کو لیپ، تایلند

ساحل سان رایز

شک نکنید که بهتری ساحل دنیا از نظر من، سان رایز بیچ است که در کو لیپ تایلند قرار دارد. کو لیپ تکه‌ای است از بهشت که روی دریای آندامان شناور است و به آن "مالدیو تایلند" می‌گویند. این مکان جادویی، ساحلی است بی‌نظیر با ماسه‌های سفید، آب فیروزه‌ای رنگ، مردم مهربان و غذای تایلندی و تازه هنوز توریست‌ها اشغالش نکرده‌اند. مگر آدم دیگر چه چیزی از یک ساحل می‌خواهد؟ کو لیپ، «منطقه‌ی امن» من است!

۳) ریچل جونز از Hippie in Heels: اوناواتونا، سریلانکا

ساحل اوناواتونا

من عاشق سواحل جنوبی سریلانکا و خصوصا اوناواتونا هستم. آنجا پر از ورزش‌های ارزان قیمت و هیجان‌انگیز است که همه را می‌توانید امتحان کنید! بهترین مکان برای یاد گرفتن موج‌سواری، همین جا است، چرا که جان می‌دهد برای تازه‌کارهایی که می‌خواهند بیایند و در یک آلونک ساحلی ساکن شوند و هر روز تمرین کنند. می‌توانید تخته‌ی موج‌سواری کرایه کنید، کلاس یوگا روی تخته هم هست و تازه غواصی در زیر آب با چشم‌انداز عالی را هم که کنار بگذاریم، می‌توانید بروید و برای شامتان ماهی بگیرید! مردم محلی هم آن‌قدر راحت‌اند که گذراندن یک روز در یک خانه‌ی ساحلی با آنها، یک خوش‌گذرانی کامل است.

۴) جسیکا از  A Passion and A Passport: خلیج پیلوا، هاوایی، امریکا

خلیج پیلوا

در سفر بعدیتان به مائوئی، حتما باید خلیج پیلوا را ببینید. ساحلی از شن‌های سیاه در جاده‌ی معروف هانا. کنار آب آبی درخشان و ماسه‌های ریگی سیاه رنگ‌ اش، می‌توانید به راحتی تمام روز را در زیر آفتاب هاوایی استراحت کنید. تازه، آنجا پر است از غارهای دریایی و دالان‌های گدازه‌ای که منتظرند تا توسط شما کشف شوند! اگر بگویم که اینجا جای فوق‌العاده جالب توجهی است، دست کم‌اش گرفته‌ام!

۵) آیسا آدامز از Navigable World: ساحل منلی، نیو ساوت ولز، استرالیا

ساحل منلی

من واقعا مجذوب ساحل منلی هستم، زیرا هر چه از یک منطقه‌ی ساحلی بخواهید، دارد. وقتی از بندرگاه مدور فری بیرون می‌آیید و پا به اسکله می‌گذارید ، بوهای خوشمزه، بوتیک‌های جذاب و خرت و پرت‌های زیبا دوره‌تان می‌کنند. گنج واقعی همین است؛ بله، یک چنین محوطه‌ی ساحلی پذیرا و چشم‌نوازی است و در میان تمام سواحلی که در سیدنی دیدم، محبوب‌ترین من بود.

۶) مار پیجز از Once in A Life Time Journey: جزیره ی هانی موون، جزایر کووک

جزیره هانی موون

جزیره‌ی هانی موون یک ساحل مسطح شنی است که به تازگی با شن‌هایی که باد به درون ایتوتاکی لاگون آورده است در قلمروی کوچک اقیاس آرام جزایر کووک ساخته شده است. این ساحل به خاطر بوته‌ها و نخل‌های نارگیلی که زوج‌های فراوانی برای اثبات عشق ابدیشان بر روی آن کاشته‌اند، مشهور است. کل جزیره را می‌توان در ۱۵ دقیقه پیمود و بهای رسیدن به آن، ۴۵ دقیقه قایق سواری از ویپای (شهر اصلی ایتوتاکی) است. می‌گویند اسمش به خاطر زوج‌های جوان بسیاری است که برای ازدواج به اینجا آمده‌اند. طاق‌های متعددی از بامبو و گل‌های محلی در آن یافت می‌شود که این زوج‌ها در زیرشان با یکدیگر عهد و پیمان بسته‌اند.

۷) ایلین از I am Aileen: وایت بیچ، بوراکای، فیلیپین

وایت بیچ

جزیره‌ی بوراکای در فیلیپین سواحل بسیار زیادی دارد که در این منطقه پخش شده‌اند و هر کدام می‌توانند برای رویای منطقه‌ی گرمسیری شما، کافی باشند؛ اما اگر به دنبال بهترین ساحل ماسه سفید، بهترین آب و زندگی شبانه و غروب‌های آفتاب هستید، پهنه‌ی وایت بیچ همه‌ی این‌ها را به شما می‌دهد و حتی بیشتر! در عین حال با اینکه آنجا نقطه‌ی پر‌طرفداری است، اما اگر زمان مناسبی را برای سفر انتخاب کنید، می‌توانید اوقات خوشی را در این منطقه‌ی خارق‌العاده داشته باشید.

۸) میشلا فانتیل از Rocky Travel: کیبل بیچ بروم، استرالیای غربی

کیبل بیچ استرالیا

منطقه‌ای فوق‌العاده با پهنه‌ای از شن‌های سفید که می‌توانید پیاده یا با ماشین‌های چهار‌چرخه یا موتور‌سیکلت اکتشافش کنید. من عاشق فضای بکرش هستم، تضاد زیبای رنگ‌ها و رد جزرومد در صبح‌های زود. چنانچه از قسمت گانتیوم راه بیفتید و از میان صخره‌های صدها میلیون ساله عبور کنید، جای پای دایناسور‌ها را خواهید دید و ۷ کیلومتر در طول ساحل قدم خواهید زد. با اینکه از دسامبر تا مارس، این منطقه به خاطر وجود نیش زهرآلود حشرات ممنوعه است، اما کیبل بیچ، شکوه خود را در ماه‌های خشک زمستانی، یعنی از آوریل تا سپتامبر، نشان می‌دهد، یعنی درست زمانی که بازدیدکنندگان برای قدم زدن، شنا کردن، شتر سواری یا تمدد اعصاب و پیک‌نیک و گرفتن عکس‌هایی از آسمان آبی که با رنگ‌های فوق‌العاده‌ی غروب خورشید، نقاشی شده، به ساحل هجوم می‌آورند.

۹) سابرینا باربانت از In My Suitcase: خط ساحلی سالنتو آدریاتیک، ایتالیا

سالنتو آدریاتیک

اینجا ساحلی است که من در آن بزرگ شده‌ام و برای خاطر همین خودم را خوشبخت‌ترین دختر دنیا می‌دانم! تابستان اینجا خیلی زود فرا می‌رسد به‌طوری که من امسال اولین شنایم را در ماه آوریل داشتم و آخری را در نوامبر. پیشنهاد من این است که اولین هفته‌ی اکتبر به اینجا بیایید، زیرا فوق‌العاده ارزان است و همه عاشق ساحل ایونی هستند (سالنتو یک شبه جزیره است و شما می‌توانید بهترین قسمت کنار دریا را بسته به باد آن روز، انتخاب کنید. این چیزی است که مردم محلی حسابی به آن واردند!).

۱۰) Sabrina Andrea Sachs: خلیج واینگلس ، تاسمانی، استرالیا

خلیج واینگلس

خلیج وینگلس در شبه‌جزیره‌ی فری سینت تاسمانی در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان «ساحل تمام عیار استرالیایی» و یکی از بهترین سواحل دنیا توسط اهل سفرها انتخاب شده است. اینجا در ضمن یکی از محبوب‌ترین سواحل برای من در تمام دنیاست. اینجا جایی است که اقیانوس عمیق آبی رنگ با سطح شنی ویرگول‌شکلی برخورد می‌کند که مثل برف سفید است و با جنگل سبز وحشی و کوهستان احاطه شده است. حتما کنار هم قرار گرفتن این سه رنگ است که خلیج وینگلس را ساحلی تمام عیار می‌سازد. جذابیت این ساحل در این است که شما می‌توانید خودتان را در این ساحل ۱/۵ کیلومتری تنها ببینید و برای مدتی احساس کنید که رابینسون کروزوئه‌ی مدرن هستید. در حدود ۲/۵ ساعت پیاده‌روی لازم است تا به ساحل برسید که از میان منظره‌ی محشری از خلیج می‌گذرد.

نکته‌ی مهم: قبل از غروب به سمت این چشم‌انداز حرکت کنید تا تغییر رنگ‌های خلیج و خورشید را که کوه‌ها، ساحل و بالاخره آب را غرق نور می‌کند، ببینید. هر چه هست، واقعا ارزش زود بیدار شدن و پیاده‌روی را دارد.

۱۱) کیت فرانکی برنان از This Could Lead To Anywhere: تایموث، لانگ سندز، انگلستان

لانگ سندز

به خاطر تابش دل‌انگیز آقتاب و ماسه‌های نرم طلایی زیر پایتان، حق دارید فکر کنید که اینجا منطقه‌ای گرمسیری و استوایی است. تایموث در لانگ سندز یک ساحل یک مایلی زیبا در شمال‌شرقی انگلستان است. اینجا جایی است که همه برای موج‌سواری سراغش را می‌گیرند و یک پایگاه "انگلیش هریتج" هم در یک طرف خط ساحلی‌اش قرار دارد. برای مناظر دیدنی، پیاده‌روی، در آفتاب غوطه‌ور شدن در ماه‌های تابستان و به امواج زدن جای بهتری اصلا وجود ندارد.

۱۲) لورا از Restrepo Ortega: پلایا ترکیتو، نوکی چوکو، ساحل شمال اقیانوس آرام کلمبیا

پلایا ترکیتو

کاری ندارد که عاشق سواحل ماسه‌ای سفید، آب روشن فیروزه‌ای و آسمان آبی بی‌انتها شوید، اما در مورد سواحل ماسه سیاه و پوشیده از جنگل ساحل شمالی اقیانوس آرام کلمبیا باز هم می‌توان گفت. کوه‌های غرق در پوشش گیاهی غنی که رود‌های خنک را قطع می‌کنند، جا به جا صخره‌های بیرون زده از زمین، آب گرم و روشن اقیانوس آرام که در زیر ماسه‌ی نرم و سیاهی می‌درخشد و سبز پررنگ جنگل‌های بکر پشت سر را، منعکس می‌کند. انگار آخر دنیاست برای خاطر شهر‌ها که خیلی دور‌اند و یاد‌ها با باد گرم نمکین محو شده‌اند و باران همیشگی که همه چیز را می‌شوید و جنگل را زندگی می‌بخشد.

۱۳) دنیل از  While Im Young And Skinny: بورنئو، اندونزی

بورنئو

 ساحل سیمپنگ منگایو برای خودش در شمال بورنئو آرمیده و سه و نیم ساعت با دهکده‌ی ماهیگیری کودات فاصله دارد. تقریبا بکر مانده و احتمالا در سفر مالزیایی شما، مثل نقطه‌ای راز‌آمیز خواهد بود، یعنی در فهرست «بهترین سواحل» خبری از آن نیست. بچه‌های محلی فوتبال بازی می‌کنند و گاهی موج‌سواری. غروب آفتاب هم حرف ندارد؛ خصوصا اگر یک آتش ساحلی دست و پا کنید و مقداری نوشیدنی خنک همراه داشته باشید و چند دوست تازه...!

۱۴) لایز ولدمن از  Non Stop Destination: ساحل بولدرز (ساحل تخته سنگ ها)، آفریقای جنوبی

ساحل تخته سنگ ها

ساحل بولدرز یک ساحل محبوب است که چندان از کیپ تاون در آفریقای جنوبی فاصله ندارد. جدا از ساحل ماسه‌ای نرم و تخته سنگ‌های بزرگ که این طرف و آن طرف پخش شده‌اند. چیز دیگری هم وجود دارد که این ساحل را از هر ساحل دیگری متفاوت می‌کند: اینجا خانه‌ی یک کلونی پنگوئن‌های آفریقایی از سال ۱۹۸۲ است. من چند سال پیش با پنگوئن‌ها شنا کردم. آب مثل یخ سرد است و پنگوئن‌ها می‌توانند هر کجا که بخواهند بروند. این تجربه‌ی بی‌نظیری بود که نباید اگر به کیپ تاون می‌روید، از دستش بدهید.

۱۵) ساحل محبوب من (Ana's World): ساحل سیستا، فلوریدا، امریکا

ساحل سیستا فلوریدا

فلوریدا، «ایالت آفتابی» در ایالات متحده، سرزمین خورشید، ماسه و دریا است. چند تا از بهترین سواحل دنیا را در اطراف خود دارد؛ از اقیانوس اطلس در قسمت شرقی‌اش گرفته تا خلیج مکزیک در قسمت غربی. پس تعجبی ندارد که این قسمت از دنیا، بهشت ساحل‌دوستان است. چه ساحل‌های خلوت را دوست داشته باشید و چه سواحل خانوادگی/دوستانه با سرگرمی‌های پرشور و مهمانی‌های ساحلی هیجان‌انگیز، فلوریدا همه را دارد. اما محبوب‌ترین‌اش برای من، ساحل سیستا است که در قسمت جنوب‌غربی جزیره‌ی سیستا کی فلوریدا واقع است. اینجا به خاطر بهترین و سفیدترین ماسه‌ی دنیا به همراه گل‌های خوش رنگ، درختان بزرگ انجیر و شاه‌پسندهای ساحلی که لک‌لک‌ها و مرغ‌های ماهی‌خوار برفی‌رنگ در آنها برای بچه‌هایشان سرپناه می‌سازند بی‌نظیر است. و بله، غروبی که نفس را در سینه حبس می‌کند و شکارش، رویای هر عکاسی است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه