مُهر پرندگان؛ اثری از برخورد پرندگان روی شیشه‌ها

میلاد روانبخش | جمعه, ۲۷ فروردین ۹۵ ساعت ۱۲:۰۰

برخی از پرندگان روز‌ها و برخی دیگر هنگام شب‌ دید خوبی ندارند و ممکن است شیشه‌ها را ندیده و به‌ آن‌ها اصابت کنند. با کجارو همراه باشید تا تصویر اثر پرندگان روی شیشه‌ها را ببینید.

بعد از این که جغدی به شیشه‌ی یکی از خانه‌های محله‌ی کامبریا در انگلستان برخورد کرد و اثر کاملی از خود مانند یک مهر روی شیشه گذاشت و تصویرش پخش شد، بی‌بی‌سی از مخاطبین خود خواست تا عکس اثر پرنده‌ها روی شیشه‌ی پنجره‌ی خانه‌هایشان را بفرستند. عکس‌های پایین مجموعه‌ای شگفت انگیز از مُهر پرندگان روی شیشه‌ها است.

اثر پرندگان روی پنجرهعکس اول از اثر جغد بیچاره که اولین عکس بود. متخصصین می‌گویند که افتادن شبح این پرندگان روی شیشه بر اثر پودری است که از آن‌ها می‌ریزد- یک نوع ماده که از بال‌هایشان در هنگام رشد محافظت می‌کند.

اَن کلگان از هالی‌پرت در برکشیر می‌گوید: «طبقه‌ی بالا بودم که صدای یک تصادم مهیب شنیدم. این اثر مُهر را روی پنجره‌ی اتاق خواب پیدا کردم. درست بعد از آن یک کبوتر رت در پاسیو زیر پنجره دیدم، به نظر می‌رسید که گردنش شکسته باشد».

اثر پرندگان روی پنجره

 پائول توماس از ساندرستید در سارِی می‌گوید: « شب بود که ما صدای یک ضربه را شنیدیم اما نه آن موقع و نه صبح روز بعدش چیزی غیر معمولی پیدا نکردیم. تا چند روز بعد که دخترم آمده بود اثر مُهر را دیدیم».

اثر پرندگان روی پنجره

چارلی ویلسون از گیلدفورد در سارِی می‌گوید: « توی اتاق بودم و پرده‌ها را کشیده بودم که صدای برخورد پرنده به شیشه من را از جا پراند».

اثر پرندگان روی پنجره

باربارا ملور از بودلی سالترتون می‌گوید: « یک مرغ دریایی به پنجره‌ی خانه‌ی ییلاقی من برخورد کرد و صدای آن به قدری زیاد بود که سگم شروع به هاپ هاپ کرد. بسیار متعجب شدم که توی حیاط با پرنده مرده روبرو نشدم. حتماً پرواز کرده بود».

اثر پرندگان روی پنجره

دیوید مورتون از راس-آن-وای در هرفوردشیر می‌گوید: «از روی اثرش مشخص است که یک جغد جنگلی بوده و احتمالا آسیبی ندیده است». عکس توسط سالی مورتون گرفته شده است.

اثر پرندگان روی پنجره

لادِن رادمن از ادوالتن در نوتینگهام می‌گوید: «این دومین بار است که مُهر یک پرنده را روی پنجره‌ام می‌بینم اما اولین بار است که دوربین به دست گرفتم. یک زیبایی ترساننده در این عکس شبح مانند است».

اثر پرندگان روی پنجره

رابرت باکستر از اسیکس می‌گوید: «من اثر مُهر را صبح وقتی که نور از پاسیو می‌تابید، دیدم و از جزئيات این مُهر مانند جای چشم پرنده، شگفت‌زده شدم».

اثر پرندگان روی پنجره

 کریس دوو می‌گوید: « در جولای ۲۰۱۰ که در کنار یک دریاچه برای رفتن به یک عروسی رفته بودم، وقتی برگشتیم با اثر مُهر یک مرغ‌ دریایی روی پنجره روبرو شدیم».

اثر پرندگان روی پنجره

کیت شریبر می‌گوید پدرشوهرش اثر یک جغد را روی پنجره‌ی اتاقش در افینگهام دیده است. «جغد در نصف شب به پنجره برخورد کرده و او یک صدای مهیب در اثر تصادم پرنده شنیده است و سریعاً بیدار شده تا ببیند چه اتفاقی افتاده ولی طبیعتاً نتواسته است در تاریکی شب چیزی ببیند».

اثر پرندگان روی پنجره

بری هووارد، از مودفورد در دورست، می‌گوید: « این مُهر یک کبوتر بعد از برخورد با در پاسیو است. ما هر سال حداقل یکی از این برخورد‌ها با پنجره داریم و معمولاً هم کبوتر هستند. صدای این برخورد آنقدر زیاد است که موجب می‌شود نتوانند بعد از آن پروازشان را کنترل کنند ولی به هر حال پرواز می‌کنند و می‌روند».اثر پرندگان روی پنجره

مایک نیل از بدفوردشیر می‌گوید: «ما آمدیم خانه و این اثر مُهر را روی پنجره‌ی پاسیو دیدیم، به نطر من جای قرقی است. من خیلی نگران جان پرنده شدم ولی هیج‌جا اثری از آن نبود پس حتماً پرواز کرده و رفته است».اثر پرندگان روی پنجره

لن واتسون می‌گوید: «این عکس از پنجره‌ی اتاق خواهر من در خانه‌ی ما در اتلبروق در نورفولک گرفته شده است. شما می‌توانید اثر یک فاخته کبوتر را روی پنجره‌ی ما ببینید».

اثر پرندگان روی پنجره

جان هال از فارست هیل در لندن می‌گوید: «خیلی مثل یک جغد تماشایی نیست».

اثر پرندگان روی پنجره

مطالب مرتبط:

دیدگاه