اجرای طرح استاندارد سازی هتل‌ های ایلام

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۵
اجرای طرح استاندارد سازی هتل‌ های ایلام

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام هتل‌های ایلام استانداردسازی و درجه‌بندی می‌شوند.

«عبدالمالک شنبه‌زاده» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام با اعلام خبر استانداردسازی هتل‌های ایلام گفت:

در اجرای این طرح با همکاری یک شرکت مورد تایید سازمان میراث فرهنگی استانداردهای واحدهای اقامتی استان از نظر تخت، پذیرایی، غذا، بافت بنا و نحوه برخورد پرسنل تعیین می‌شود.

وی گفت که پس از تعیین استانداردها، شرکت موردنظر بر اساس مستندات موجود نسبت به تعیین درجه هتل‌ها و مهمان‌پذیرها با توجه به کیفیت خدمات آنها اقدام می‌کند.

شنبه‌زاده با بیان اینکه از این پس قیمت خدمات واحدهای اقامتی بر اساس ستاره تعیین و کیفیت خدمات ارائه شده تعیین می‌شود، اضافه کرد:

اجرای این طرح به ارتقاء کیفیت خدمات هتل‌ها و مهمان‌پذیرها و رضایت مشتریان منجر می‌شود. ۱۸ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر در استان وجود دارد که از اجرای این طرح استقبال کرده و در سامانه تعیین شده ثبت‌نام کرده‌اند. در مرحله دوم اجرای این طرح استانداردسازی و درجه‌بندی خانه‌های مسافر استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تردد زائران عراقی از طریق مرز بین‌المللی مهران، واحدهای اقامتی باید به منظور برآورده کردن نیازها و خواسته‌های اتباع عراقی، ذائقه و سلیقه آنان را در نظر بگیرند، عنوان کرد:

به‌کارگیری پرسنل آشنا به زبان عربی در این واحدها ضروری است در غیر این صورت از جذب گردشگران عراقی باز خواهند ماند. تیم‌های بهداشتی مشترک میراث فرهنگی، صنعت و معدن و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و بازدیدهای نظارتی نوروز ۹۵ بر واحدهای اقامتی استان آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام با بیان اینکه واحدهای اقامتی استان موظف هستند به منظور پذیرایی از گردشگران نوروزی نسبت به نصب بنر خوش‌آمدگویی، پهن کردن سفره هفت‌سین و در نظر گرفتن صندوق انتقادات و پیشنهادات اقدام کنند، بیان کرد که در نشستی با حضور نماینده هتلداران یا رئیس این صنف در تلاش هستیم خدمات اقامت هتل‌ها و مهمانپذیرها در ایام تعطیلات نوروز ۹۵ با تخفیف به گردشگران و مسافران ارائه شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه