انعقاد ۱۸ تفاهم‌ نامه در حوزه گردشگری استان سمنان

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
انعقاد ۱۸ تفاهم‌ نامه در حوزه گردشگری استان سمنان

بنا به گفته مدیر کل میراث‌ فرهنگی استان سمنان نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش تخصصی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با امضای ۱۸ تفاهم‌نامه در حوزه گردشگری به پایان رسید.

 «حسین خواجه‌بیدختی» مدیر کل میراث‌ فرهنگی، استان سمنان، گفت:

نخستین همایش سرمایه‌گذاری استان سمنان با عنوان کومش، گنجینه فرصت‌ها در قالب چهار بخش تخصصی صنعت و معدن، کشاورزی، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و زیرساخت خدمات شهری و انرژی برگزار شد.

وی گفت که در این همایش، حدود ۳۰۰ سرمایه‌گذار، مسئول و مدیرکل ادارات و کارشناسان مربوط و منتخبان مجلس دهم حوزه‌های انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، شاهرود و میامی و دامغان حضور داشتند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به انعقاد ۱۸ مورد تفاهم‌نامه در حوزه گردشگری استان و در جریان برگزاری این همایش گفت:

بر این اساس، سه تفاهم در حوزه گردشگری سلامت، ۱۱ تفاهم احداث مجتمع گردشگری، یک تفاهم تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از مجتمع‌های خدماتی و بهداشتی بین راهی، دو تفاهم در حوزه تکمیل و تجهیز کمپینگ و یک تفاهم ایجاد مجتمع تفریح و سرگرمی انجام شد.

خواجه‌بیدختی با بیان اینکه هفت تفاهم‌نامه از این تعداد متعلق به شهرستان مهدی‌شهر و شامل کمپینگ، مجتمع تفریحی و سرگرمی و مجتمع گردشگر است افزود:

دو تفاهم‌نامه نیز مربوط به شهرستان سرخه شامل مجتمع گردشگری سلامت و یک تفاهم‌نامه هم مربوط به شهرستان گرمسار در زمینه ایجاد مجتمع گردشگری سلامت است.

وی گفت که مابقی تفاهم‌نامه‌ها نیز به شهرستان میامی با یک تفاهم در خصوص تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از کمپینگ گردشگری، دو تفاهم‌نامه برای ایجاد مجتمع گردشگری در شهرستان دامغان، دو تفاهم برای راه‌اندازی مجتمع گردشگری در شهرستان شاهرود و سه تفاهم‌نامه برای احداث هتل، مجتمع گردشگری، تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از مجتمع خدماتی و بهداشتی بین راهی در سمنان اختصاص دارد.

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه