امضای تفاهم‌ نامه همکاری میان سازمان تامین اجتماعی و بزرگترین هتل ساز جهان

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
امضای تفاهم‌ نامه همکاری میان سازمان تامین اجتماعی و بزرگترین هتل ساز جهان

سازمان تامین اجتماعی با گروه هتل‌سازی «آکور» فرانسه، از بزرگترین هتل‌سازان جهان، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله انتقال فناوری و دانش روز در صنعت هتل‌داری و توریسم، بازاریابی گردشگری جهانی، استانداردسازی فضاها و سامانه‌های هتل‌ها و ... با کشورمان امضا کرد.

این تفاهم‌نامه را «غلامحیدر ابراهیم بای سلامی» عضو شورای عالی گردشگری ایران و «کریستف لاندس» به نمایندگی از شرکت فرانسوی هتل‌سازی «آکور» در حضور فعالان گردشگری کشور امضا کردند.

«ابراهیم بای سلامی» مدیرعامل گردشگری سازمان تامین اجتماعی کشور، در این ارتباط گفت که براساس این تفاهم‌نامه، «آکور» در زمینه‌های انتقال فناوری و دانش روز در صنعت هتل‌داری و توریسم، بازاریابی گردشگری جهانی، استانداردسازی فضاها و سامانه‌های هتل‌ها، آموزش نیروی انسانی، توریسم بین‌الملل، تجهیز و نوسازی امکانات هتل‌های چهار و پنج ستاره، با کشورمان همکاری خواهد کرد.

وی همچنین افزود: این تفاهم‌نامه با هدف توسعه گردشگری و بهره‌برداری از فرصت پسابرجام و با تاکید بر نگاه اقتصاد مقاومتی منعقد شد.

گروه هتل‌سازی «آکور» با مالکیت بیش از سه هزار و ۷۰۰ هتل معتبر در ۹۲ کشور، یکی از بزرگترین فعالان صنعت توریسم و گردشگری جهانی به شمار می‌آید.

در پساتحریم سرمایه‌گذاران خارجی عزم خود را برای حضور در ایران و سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری کشورمان جزم کرده‌اند.

شهریورماه امسال گروه فرانسوی آکورهتلز (Accor Hotels) نخستین گروه هتل‌داری بین‌المللی بود که پس از توافق هسته‌ای با گروه مالی گردشگری ایران قرارداد همکاری امضا کرد تا دو هتل چهار و پنج ستاره فرودگاه امام خمینی (ره) با مدیریت «ایبیس هتل» و «نووتل» فرانسه به فعالیت‌های خود در بخش گردشگری ادامه دهند.

وزیر راه و شهرسازی نیز شهریور ماه امسال در دیدار با «سباستین بازان» مدیرعامل شرکت هتل‌های بین‌المللی آکور فرانسه به تلاش ایران برای رفع کمبود و فرسودگی ناوگان هوایی و ضرورت خرید آن اشاره کرده و گفته بود:

با این کار رونق بیشتری در فرودگاه های پرتردد مانند مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و دیگر کلان‌شهرهای بزرگ و توریستی ایران به وجود می آید و ساخت هتل‌های فرودگاهی نیز در این شهرها در دستور کار جدی قرار دارد.

عباس آخوندی با تاکید بر جوان بودن جمعیت ایران و تمایل خانوارها به توریسم و گردشگری داخلی و خارجی و نیز رفع موانع بین‌المللی کشور در آینده نزدیک که سبب شده ایران به مرکز توجه گردشگران خارجی تبدیل شود، گفته بود، به همین دلیل نیاز به هتل‌سازی در ایران احساس می‌شود و شرکت آکور فرانسه به دلیل دارا بودن مدیریت یا مالکیت بیش از چهار هزار هتل چهار و پنج ستاره در سراسر دنیا، می‌تواند از این فرصت برای سرمایه‌گذاری در ساخت هتل‌های فرودگاهی ایران بهره کافی ببرد.

«سباستین بازان» نیز گفته بود که نام نخستین هتل فرودگاهی ایران در سایت‌های رزرو هتل این شرکت و سایر سایت‌های مطرح گردشگری دنیا با نام هتل «نووتل ایکیا» ثبت شده و با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه