افتتاح هتل ساحلی ۵ ستاره اسپانیایی در متل قو

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
افتتاح هتل ساحلی ۵ ستاره اسپانیایی در متل قو

بنا به اعلام هتل‌های زنجیره‌ای اسپانیایی ملیا، این کشور قصد دارد تا سال آینده در سواحل دریای خزر ایران، هتل ساحلی ۵ ستاره به ارتفاع ۱۳۰ متر افتتاح کند.

 اولین هتل ساحلی خارجی در ایران در حال ساخته شدن است. هتل‌های زنجیره‌ای اسپانیایی ملیا در بیانیه ای اعلام کرد که تصمیم دارد که در برجی به ارتفاع ۱۳۰ متر در نزدیکی دریای خزر در سواحل ایران تا سال آینده هتلی ۵ ستاره افتتاح کند. این بیانیه پس از لغو برخی از تحریم‌های تجاری ایران در ژانویه ۲۰۱۶ اعلام شد.

مدیر اجرایی این هتل‌های زنجیره ای دراین بیانیه گفت:

ما با قطعیت به صنعت گردشگری ایران باور داریم و همیشه در سرمایه‌گذاری در بازارهای جدید پیشگام بوده‌ایم.

با ورود هتل‌های زنجیره ای آکور برای بهره‌برداری از هتل‌‌های خود در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، اولین گروه از هتل‌های خارجی پس از چند دهه در پاییز امسال وارد ایران شد.

هتل پنج ستاره «گران ملیا قو» در منطقه‌ای جدید در ساحل سلمان شهر (متل قو) ساخته خواهد شد. این هتل با هتل دیگری در ایران از هتل‌های زنجیره ای روتانا رقابت خواهد کرد تا به یکی از هتل‌های لوکس ایران پس از انقلاب تبدیل شود.

ظاهرا این هتل که در برج‌های سه قولوی متل قو افتتاح می‌شود، برجی ۱۳۰ متری با ۳۱۹ اتاق مجلل خواهد بود که در حال ساخت است و از سال آینده آماده بهره‌برداری است. در کنار این هتل دو برج مسکونی-تجاری نیز درحال ساخته شدن است و شامل باشگاه ورزشی، استخر و رستوران، مرکز خرید است و  اواخر سال گذشته آغاز به کار کرد. این نخستین هتل خارجی کنار دریا خواهد بود که در چهار دهه گذشته در ایران افتتاح می‌شود.

براساس پیش‌بینی سازمان بین‌المللی یورو مانیتور تا ۵ سال دیگر تعداد هتل‌های ایران از ۷۶۸ به ۹۰۰ می‌رسد. رئیس تحقیقات قسمت خاورمیانه یورو مونیتور در این رابطه گفت:

این یک فرصت بزرگ است. کیفیت اقامت در ایران براساس استاندارد‌های غرب نیست و ما انتظار تغییر زیادی در آن قسمت داریم که بیشتر توسط هتل‌های زنجیره‌ای بین المللی صورت بگیرد.

با این وجود هنوز هتل‌های زنجیره‌ای معروفی هم مثل کران پلازا، هیلتون و ... هستند که برای حضور در ایران هم اکنون هیچ نقشه‌ای ندارند.

در حالی که تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای مرتبط با ایران در ژانویه لغو شد، برخی تحریم‌های دیگر هنوز باقی مانده است و این برای برخی از شرکت‌های آمریکایی مشکلاتی ایجاد کرده است.

برای ملیا که اسپانیایی است، لغو تحریم‌ها به این معنی است که زودتر از رقیب‌های آمریکایی می‌توانند وارد ایران شوند.

منبع: خبرآنلاین

مطالب مرتبط:

دیدگاه