دو منصب جدید وزارت خوشبختی و تسامح در کابینه امارات متحده عربی

محمدرضا خسروی | شنبه, ۲۲ اسفند ۹۴ ساعت ۰۸:۰۰

حاکم دوبی به‌تازگی از ایجاد دو منصب جدید در کشور امارات متحده عربی خبر داده است که تصدی آنها را دو زن به عهده گرفته‌اند. طی یک حکم، عهود الرومی به سمت وزیر خوشبختی و لبنا بنت خالد القاسمی به سمت وزارت تسامح و امور جوانان منصوب شدند. ادامه خبر را با کجارو بخوانید.

 به گزارش کجارو، محمد بن راشد آل مکتوم، نخست‌وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی اعلام کرده که تشکیل دو وزارتخانه جدید خوشبختی و تسامح با هدف بهبود روحيه و اعتماد به‌ نفس جامعه انجام گرفته است. اگر چه عنوان این دو منصب به‌ خودی‌ خود خبر از تفننی بودن‌شان می‌دهد، اما بدون شک مسئولیت‌هایی برای آن‌ها تعریف شده است. نخست‌وزیر امارات خبر انتصاب‌های جدید در کابینه دولت را در توییتر خود اعلام کرد و اندکی در مورد وظایفی که قرار است این وزارتخانه‌ها به عهده بگیرند، توضیح داد. بن راشد آل مکتوم در مورد منصب وزارت خوشبختی گفت که این وزارتخانه به‌ طور خاص با هدف هماهنگ‌سازی سیاست‌های دولت در راستای ايجاد رضايتمندی و رفاه جامعه فعاليت خواهد کرد. گفتنی است که اين خبر هم‌زمان با خبر انتصاب مجدد اعضای کابينه دولت امارات در تويیتر اعلام شده است.

بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی به خاطر تشکیل شدن این وزارتخانه‌ها و به کار گماشتن زنان در آن‌ها با تبريک و تجليل از این خبر استقبال کردند. البته برخی از کاربران نیز نقاط ضعف ماجرا را برجسته کردند و با ابراز نگرانی نوشتند که این‌گونه پست‌ها به شکل جدی به دغدغه‌هایی مانند نابرابری جنسیتی در امارات نمی‌پردازد.

امارات

عهود الرومی - وزیر خوشبختی امارات

با توجه به این‌که وزارتخانه‌های خوشبختی و تسامح در کابینه وزرای حکومت امارات کاملا جدید هستند، بنابراین چگونگی رشد این مناصب در آینده موضوع جالب‌ توجهی در ماه‌های پیش رو خواهد بود. به هر روی امارات متحده عربی در فهرست گزارش جهانی شادی و رضايت از زندگی در سال ۲۰۱۵ رتبه بیستم را به خود اختصاص داده بود.

منبع: travelandleisure 

مطالب مرتبط:

دیدگاه