فیلیپین برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری حلال تلاش می‌ کند

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
فیلیپین برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری حلال تلاش می‌ کند

فیلیپین با همکاری موسسه CrescentRating برای جذب گردشگران مسلمان از کشورهای همسایه عضو آ. س آن و خاورمیانه، در تلاش برای معرفی خود به‌عنوان یک مقصد گردشگری حلال است.

 فیلیپین در همکاری با موسسه CrescentRating که در کنار موسسهHalalTrip از موسسات پیشرو درسفر حلال با اجرای مجموعه اقدامات ویژه‌ای برای جذب گردشگران مسلمان از کشورهای همسایه عضو آ. س آن و خاورمیانه ، قصد دارد خود را به‌عنوان یک مقصد گردشگری حلال معرفی کند.

مقامات وزارت گردشگری فیلیپینPDOT درهمکاری با این موسسه و درجهت پیشبرد تسهیلات سفر برای مسلمانان کمپین ویژه‌ای برای بازاریابی درکشورهای اسلامی برگزار می‌کند تا مسلمانان دیگر کشورها را از امکانات گردشگری اسلامی و تسهیلاتی چون انواع غذای حلال و دسترسی به مسجد و امکانات دیگر آگاه کند.

رامون خمنز دبیر کل PDOT می‌گوید:

فیلپین نزدیک به ۵۶۶۰۰۰ بازدید‌کننده مسلمان از کشورهای خاورمیانه و کشورهای عضو آ. س. آن و نیز از کشور هند دارد. این میزان گردشگر مبنای بازاری را در فیلیپین شکل داده است که عمدتا با عنوان گردشگری حلال دراین کشور رو به توسعه است. گردشگری حلال تنها موضوعات مذهبی و ارائه امکانات دراین زمینه نیست بلکه موضوعی مرتبط به ملت‌هاست.

به گفته وی توسعه صنعت حلال بیش از اینکه دلایل فرهنگی داشته باشد، اهمیت اقتصادی دارد. زیرا توسعه گردشگری حلال درکشور ما نه‌تنها سبب توسعه سطح زندگی مسلمانان ساکن فلیپین می‌شود بلکه سبب جذب گردشگران بیشتر می‌شود که خود آثار اقتصادی مهمی دارد.

CrescentRating درفیلیپین همچنین دست به ارائه و انتشار «راهنمای گردشگران مسلمان» زده است که درکنار کمپین‌های مختلف به‌صورت آنلاین یا درشبکه‌های اجتماعی فیلیپین را به مسلمانان معرفی می ‌کند. این کشور همچنین اقدامات گسترده‌ای درجهت اعلام و عرضه اعتبار و درجه بندی هتل‌ها و رستوران‌ها در شهرهای بزرگ کشور با بهره‌گیری از سیستم CrescentRating صورت داده است.

دراین برنامه‌ها قبل از هرچیز بر شهرهایی چون مانیلا، داوو، سبو بوراکای تمرکزشده است.

بازار سفرحلال هم‌اکنون در سطح گسترده جهانی به‌عنوان بخشی کلیدی در رشد صنعت گردشگری شناخته شده و پیش‌بینی شده که تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد تولید کند. این رقم در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۴۵ میلیارد دلار بوده است. کشور فیلیپین در شاخص سفرهای اسلامی بر اساس آمارو داده‌های موسسه مستر کارت و کرسنت ریتینگ درسال ۲۰۱۵ تنها موفق شده است که دررتبه ۴۷ قرار گیرد.

منبع:CHN

مطالب مرتبط:

دیدگاه