تقاضا برای سفر به اروپا به شدت کاهش یافته است

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
تقاضا برای سفر به اروپا به شدت کاهش یافته است

با کاهش شدید بازار تقاضای سفر به اروپا، گردشگری اروپا از نوامبر گذشته و رخدادهای تروریستی در پاریس که به مرگ ۱۳۰ نفر انجامید، بشدت دچار چالش شده است.

از نوامبر گذشته و رخدادهای تروریستی درپاریس که به مرگ ۱۳۰ نفر انجامید، بشدت دچار چالش شده است.

بلافاصله پس از حوادث بروکسل میزان ظرفیت هتل‌ها در بلژیک به میزان ۲۵ درصد کاهش یافت. میزان کاهش رزرو هتل‌ها ظرف یک شب، ۸۲ درصد کمتر از شب پیش از حادثه افت کرد. همچنین درست پس از حادثه میزان اشغال هتل‌ها در لندن نیز بیش از ۵۹ درصد و در پاریس ۶۲ درصد کاهش یافت.

بازار تقاضا برای اقامت گردشگران درشهر بروکسل که هدف اصلی حملات تروریست‌ها بوده نیز از سوی برخی بازارهای مهم به صفر رسیده است.

پس از بروز دو حادثه تروریستی مرگبار دراروپا تنها به فاصله ۴ ماه میزان ثبت نام و رزرو هتل‌ها در سراسر اروپای غربی به شدت کاهش یافته است. امریکا شهروندان خود را به دلیل وجود احتمال تکرار عملیات تروریستی از سفر به اروپا برحذر داشته است.

این در حالی است که سازمان گردشگری جهانی در ماه ژانویه پیش‌بینی کرد که شمار گردشگران خارجی که به اروپا سفر می‌کنند در سال ۲۰۱۶ حدود ۴/۵ درصد افزایش خواهد یافت. این میزان پیش‌بینی‌شده با این حال ۵ درصد کمتر از سال ۲۰۱۵ بوده است. با این حال موسسه تورگردانی توماس کوک در بریتانیا اعلام کرده است که تاکنون شاهد کاهش ۵ درصدی رزوها نسبت به سال ۲۰۱۵ بوده است.

«پیتر فنکوشر» مدیر عامل این شرکت گفته است:

بی‌ثباتی و فضای ناآرام ژئوپلتیک سبب شده که بسیاری از مشتریان ما رزرو جا برای تعطیلات را به تعویق بیندازند یا موقتا متوقف کنند.

درهمین حال وزارت کشور امریکا به شهروندان این کشور نسبت به سفر به اروپا به دلیل تداوم مخاطرات و تهدیدهای احتمالی هشدار داده و اعلام کرد که گروه‌های تروریستی همچنان به برنامه‌های خود برای اجرای حملات تروریستی در کوتاه‌مدت درسراسر اروپا ادامه می‌دهند. این گروه‌ها عمدتا مراکز گردشگری همانند مکان‌های برگزاری مسابقات ورزشی، سایت‌های گردشگری، رستوران‌ها و سیستم حمل و نقل عمومی را هدف قرار می‌دهند.

این گزارش یادآور شده است که از سال ۲۰۱۰ این نخستین بار است که چنین هشداری از سوی امریکا درمورد سفر به اروپا منتشر شده است.

از دیگر سو سخنگوی گردشگری در روسیه نیز اعلام کرده است که هرچند در روسیه هنوز شاهد لغو برنامه تورهای مسافرتی به اروپا نبوده‌ایم اما درعین حال هیچ رزرو جدیدی هم صورت نگرفته است.

بروکسل نیز که مرکز آخرین حمله تروریست‌ها بوده اکنون دیگر هیچ جذابیتی برای گردشگران روس ندارد و میزان تقاضا هم‌اکنون به صفر رسیده است.

مطالب مرتبط:

منبع CHN

دیدگاه