استفاده از اپلیکیشن برای حفاظت از آثار تاریخی

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۵
استفاده از اپلیکیشن برای حفاظت از آثار تاریخی

مقامات فرهنگی و گردشگری در هند برای حفاظت از یادمان‌های تاریخی با استفاده از دوربین و اپلیکیشین‌های ویژه ارتباطی، اتاق نظارت و دیده بانی تشکیل دادند.

 بنا به اعلام وزارت گردشگری هند از این پس در۲۵ مکان و یادمان تاریخی این کشور طرحی به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود. بر اساس این طرح با به کارگیری تجهیزات و اپلیکیشین‌های گوناگون تمامی محوطه‌های تاریخی و مکان‌هایی که محل حضور عموم مردم است، تحت نظارت دقیق قرار می‌گیرد.

وزارت گردشگری هند با استفاده از اپلیکیشین Swachch Paryatan در ۲۵ محوطه و یادمان تاریخی درسراسر این کشور تمامی اثر و محوطه‌های وابسته به آن را تحت نظارت دقیق قرار می‌دهد. آثاری چون تاج محل، آرامگاه همایون، استحکامات ردفورت و منار کوتومب در دهلی و نیز اثر تاریخی خواجوراهو در مادیا پرادش و سارنات در اوتارپرادش از جمله این ۲۵ اثر تاریخی هستند که با این روش تحت نظارت قرار می‌گیرند.

از این پس، رفتار بازدید‌کنندگان از این محوطه‌ها با دوربین‌های متعدد مورد نظارت قرار می‌گیرد و تمامی‌ موارد از تخریب آثار گرفته تا نقاشی و یادگاری‌نویسی روی دیوارها تا پرتاب زباله و به‌طور کلی هرگونه رفتار ناهنجار فیلمبرداری شده و توسط کارکنان دفتر نظارت که متشکل از افسران و نیز کارشناسانی از مرکز بررسی‌های باستان‌شناسی هند است، مونیتورینگ و مورد رسیدگی سریع قرار می‌گیرد. وظیفه کارکنان این بخش شامل رسیدگی به شکایت بازدیدکنندگان نیز هست.

«مادهش شارما» وزیر گردشگری هند با تاکید بر اهمیت و رعایت پاکیزگی و امنیت و نیز حفاظت آثار و یادمان‌های فرهنگی و تاریخی از سوی بازدیدکنندگان و گردشگران یادآور شد که این طرح ابتدا در ۲۵ یادمان و محوطه تاریخی اجرا می‌شود و به‌زودی درمحوطه‌های تاریخی و فرهنگی درسراسر کشور به اجرا در می‌آید.

منبع: CHN

مطالب مرتبط:

دیدگاه