چگونه برای یک مسافرت رویایی پول جمع کنیم؟

حامد شاه‌محمدی
حامد شاه‌محمدی چهار شنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰
چگونه برای یک مسافرت رویایی پول جمع کنیم؟

آیا می‌دانید چگونه پول خود را ذخیره کنید تا هزینه لازم برای یک مسافرت رویایی را داشته باشید؟ اگر به تازگی تصمیم به مدیریت هزینه‌های شخصی برای یک مسافرت رویایی گرفته‌اید، در این مقاله از کجارو با دایانا هریس، ویراستار مجله پول (Money magazine)& همراه باشید تا نکاتی برای مدیریت پول را با شما به اشتراک بگذارد.

 عزم خود را جزم کنید

هریس می‌گوید:

وقتی صحبت از مسافرت است، با یک سری حقه می‌توان پول بیشتری ذخیره کرد. اولین حقه، اهمیت ذخیره کردن پول است. چرا دارید پول جمع می‌کنید؟ تصمیم بگیرید چه مسافرتی، کی و کجا می‌روید.

همچنین، او افزود:

مقدار دقیق هزینه‌ها را حساب کنید. بودجه بندی کنید. حساب کنید که هزینه هواپیما، هتل و وعده غذاییتان، چقدر برایتان تمام می‌شود. دقیقا مشخص کنید که چقدر پول لازم دارید.

تصاویری از مقصد داشته باشید و روی کامپیوتر خود یا در کیف پولتان نگه دارید. هرچه بیشتر به یاد هدف خود باشید، بیشتر پول خود را ذخیره می‌کنید.

ذخیره کردن پول را آسان و ممکن بدانید

هریس می‌گوید:

به خودتان سخت نگیرید. اگر تخصصی‌تر بحث کنیم، ما همه موجوداتی هستیم که از قانون اینرسی تابعیت می‌کنیم و دوست داریم به روال عادی خود ادامه دهیم؛ یعنی هر وقت تصمیم به ذخیره پول می‌گیریم، از روال عادی خارج می‌شویم و زندگی به جدال با ما می‌پردازد.

در عوض هریس پیشنهاد می‌کند که حساب پس‌انداز جداگانه برای مسافرت باز کنید. فقط باید چند فرم ساده بانکی را پر کنید یا از بخش پرداخت محل کار خود درخواست کنید که مقداری از حقوق دریافتی شما را در حسابی دیگر واریز کنند. هریس می‌گوید:

پولی که به آن دست نزنیم، دلمان برایش تنگ نمی‌شود. پس به طریق خودکار بودجه‌ی مسافرت شما تامین خواهد شد.

همچنین اگر یک پول بادآورده نصیبتان شد (افزایش حقوق، معاف از مالیات یا جایزه)، قسمتی از آن را به مسافرت خود اختصاص دهید.

هدف خود را به همه بگوید

با دوستان و آشنایانتان در رابطه با هدفتان صحبت کنید. هریس می‌گوید:

تحقیقات بسیار گسترده‌ای نشان می‌دهد که اگر به کسی از هدفتان بگویید و آن را یادداشت کنید، احتمال بسیار بیشتری برای بدست آوردن آن هدف دارید. به مادرتان بگویید، به بچه‌هایتان بگویید، به همکاران و دوستانتان بگویید که به مسافرت می‌روید. هدفتان را بنویسید و به یخچال خانه بچسبانید یا روی تخته محل کارتان بنویسید.

آمار حساب خود را داشته باشید

همیشه بدانید ته مانده‌ی حسابتان چقدر است. نرم‌افزار‌های آنلاین نیز می‌تواند به شما کمک کند. ولی هریس به شما سایت Stick.com را پیشنهاد می‌کند. در این سایت می‌توانید هدف خود را مشخص و با هشدارها و یادآورها به آنها دست یابید. همچنین می‌توانید یک دوست به عنوان داور و ناظر انتخاب کنید که پیشرفت شما را مشاهده کند و از دور شدن از مسیر رسیدن به هدفتان جلوگیری کند.

به موارد پایه‌ای اشاره کردیم، هریس چند حقه نیز به شما پیشنهاد می‌کند.

پول خورده‌ی خود را ذخیره کنید

هریس می‌گوید:

هرگز با پول خورده چیزی نخرید، در پایان روز کلی پول جمع خواهید کرد.

او افزود:

 پول خورد خود را در قلکی جمع کنید.

از خرید‌های اضافه جلوگیری کنید

 در حین خرید، به چیزی دست نزنید تحقیقات نشان داده است که اگر به چیزی دست بزنید، از لحاظ روانشناسی مالک و صاحب آن می‌شوید و به احتمال بیشتری آن را خواهید خرید.

مدت زمان مشخصی قبل از خرید صبر کنید

برای جلوگیری از خرید‌های یکجا، ۲۴ یا ۴۸ ساعت قبل از خرید صبر کنید. اگر دوباره فکر کنید، حتی نصف لیست خرید خود را هم نمی‌خرید.

یادداشت کنید

حقه‌ی دیگری که هریس پیشنهاد می‌کند، نوشتن تمام چیزهایی است که خریده‌اید؛ از یک آدامس گرفته تا یک مجله. مطالعات نشان می‌دهد که اگر عادت‌های خرید خود را ببنید، بیشتر مراعات می‌کنید و مخارج خود را کاهش می‌دهید.

راهی برای افزایش درآمد پیدا کنید

تنها ۲ راه برای ذخیره پول وجود دارد: افزایش درآمد یا کمتر خرج کردن

معمولا کنترل و مدیریت پول راه آسان‌تری نسبت به کسب درآمد بیشتر است. ولی پیدا کردن سود و منابع درآمد بیشتر نیز روند ذخیره پول را سریع‌تر می‌کند. لوازم دسته دوم خود را بفروشید، شغل دوم پیدا کنید، لوازم اضافه خانه را بفروشید و شغل نیمه وقت پیدا کنید. همه‌ی این موارد به شما کمک می‌کند تا پول بیشتری ذخیره کنید. فقط حواستان باشد که تمام پول خود را صرف هدفتان کنید نه یک دست لباس جدید.

اگر راه دیگری برای مدیریت و کنترل پول خود دارید با ما در‌میان بگذارید.

منبع: travelandleisure

مطالب مرتبط:

دیدگاه