ویدیویی زیبا که توسط پهپاد در ارتفاع ۳.۴ کیلومتری از سطح زمین به‌صورت غیرقانونی ضبط شده است

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور چهار شنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
ویدیویی زیبا که توسط پهپاد در ارتفاع ۳.۴ کیلومتری از سطح زمین به‌صورت غیرقانونی ضبط شده است

ضبط ویدیو با پهپاد (هواپیمای بدون سرنشین) اقدامی است که افراد بسیاری به آن علاقه‌مند هستند. اخیرا فردی ویدیویی از طریق پهپاد ضبط کرده است که توانسته به‌ ارتفاع ۳.۴ کیلومتری از سطح زمین دست یابد و البته اقدام وی غیر قانونی بوده است. با کجارو همراه باشید و از دیدن این ویدیو لذت ببرید.

در بسیاری از کشور‌ها پرواز پهپاد‌ها (هواپیمای بدون سرنشین) در ارتفاع بیش از یازده‌هزار فوتی غیرقانونی است و برای دستیابی به‌ مجوز مربوط به آن باید کاغذبازی‌های زیادی انجام داد. اما اگر توجه چندانی به‌ قانون نداشته باشید، در این صورت می‌توانید پهپادتان را به‌ ارتفاعی بالاتر از ارتفاع قانونی ارسال کنید و تصاویر بسیار جالبی به‌دست آورید.

ویدیو زیر با DJI Phantom 2 ضبط شده است که در زمینه نرم‌افزاری، محدودیتی در بخش ارتفاع ندارد. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که افراد قانون‌مند باید همیشه پهپاد‌هایشان را در فاصله ۴۰۰ فوتی از سطح زمین نگهدارند. در ویدیو زیر می‌توانید تصاویر زیبایی را تماشا کنید که با آخرین نسل از فانتوم ضبط شده است. لازم به‌ ذکر است، ویدیو مذکور در منطقه تحت پوشش اتحادیه اروپا تهیه شده و در این منطقه پهپاد‌ها تنها مجاز به‌ پرواز در ارتفاع پایین‌تر از ۵۰۰ فوتی هستند. البته همچنان دستیابی به‌ ارتفاع ۱۱ هزار فوتی از طریق پهپاد مذکور اقدام دشواری بوده است.

تهیه‌کننده این ویدیو، مدعی شده که در فاصله ۳.۴ کیومتری از سطح زمین میزان باطری پهپاد ۲۷درصد بود که تنها برای فرود ایمن آن کافی بود و بر اساس ادعای وی، دستگاه بعد از فرود ۴درصد باطری داشت. وی در ویدیو اعلام کرده که رکود این حوزه را توانسته تغییر دهد و البته در کل اقدام او جالب به‌ نظر می‌رسد و توانسته ویدیو جالبی را نیز ثبت کند.

مطالب مرتبط:

منبع gizmodo

دیدگاه